Avocado er bare så utrolig godt. I det siste har jeg fått fullstendig dilla.
Skjærer avocadoen i to og fjerner selvsagt steinen. Fyller på med rømme i hullet hvor steinen var og kverner pepper og salt over. Fantastisk godt :klap:
Avocado er bare så utrolig godt. I det siste har jeg fått fullstendig dilla.
Skjærer avocadoen i to og fjerner selvsagt steinen. Fyller på med rømme i hullet hvor steinen var og kverner pepper og salt over. Fantastisk godt :klap:
Glemte å føye til at dersom du har et par-tre-fire-fem ferske reker å legge på toppen så blir det hele enda bedre![]()
Er ikke det ganske fetende med avocado da? Spiste det endel da jeg gikk på Fedon Lindberg kur, men på Grete Roede skulle man jo holde seg unna den frukten.
men er enig, den er god.
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Tro om jeg liker den da:08:
Husker ikke om jeg har spist det![]()
![]()
Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?
aalisa`s dagbok-klodring
aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa
Du er flink som husker på å legge inn slike ting du, sol!!:02:
Det er kjempegodt,-og jeg har ikke tenkt så langt som å dele det her inne-
-Tone-
Åhh ja det er godt med avocado- har også fått litt dilla i det sistefor nå har de blitt litt mer modne. jeg bruker å ha det på skiva sammen med hamburgerygg, tomat og salt og nykvernet pepper- og visst jeg virkelig skal slå på stortromma har jeg på en liten skje med hvitløk og chilli marinerte rekesalat:06:.
Det r jo en fetende frukt, men det er mye bedre å spise litt avocado hverdag enn snop.
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Nja, skeptisk....Både til avacado og slanking
![]()
![]()
Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?
aalisa`s dagbok-klodring
aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa
Tja den ser jo god ut...men den blir jo brun bare du ser på den, sitron hjelper det:39zca:
Ja, og hvis du spiser den i stedet for å sitte å se på den, så slipper den å bli brun. :mo4:
fett er bra!
uten fett og proteiner synes jeg mange får et uthult drag..
og min filosofi tilsier at dårlig samvittighet veier et tonn og man ser sur ut :galsf:
Avocado er knallgodt, og kan brukes til så mangt, om jeg har sikkelig lyst på og den jeg har er for hard moser jeg den og har den som underlag til annet pålegg, eller i salater ol.
sitert fra :
frukt.no
Avocado har i motsetning til andre frukt og grønnsaker et relativt lavt vanninnhold og fettinnhold som varierer fra 16 - 30 %. Fettet består i stor grad av enumettede fettsyrer som er gunstig for oss. Avocado er også rik på proteiner og inneholder dessuten E-, B- og C- vitaminer.
sitert fra
woman24.no
IKKE FET MED FETT: Berik tilværelsen med sunt fett: Nøtter, avocado, fet fisk og olivenolje er alle gode fettkilder som gir deg mindre og færre fettceller......
og ...........Huden trenger fett for å holde seg sunn og elastisk
mara
Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`
Bokmerker (linker)