Temperert vann kan være greit ja. I hvert fall hvis han ikke er vant til å få noe kaldt.![]()
Temperert vann kan være greit ja. I hvert fall hvis han ikke er vant til å få noe kaldt.![]()
In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost
Han har aldri fått noe annet enn pupp (og et par kalde d-vit dråper da) :nose:Opprinnelig lagt inn av Nutta
cammie
Kevingullet juni-03
Chrisebolla april-06 :g10:
Da er temperert tingen ja. For ellers vil han nok lett sette det i vranga og det er ikke noe ålreit for han. Blir artig å høre hvordan det går med intro av mat da. Ikke alltid like blide fjes da... ;)
In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost
Skal bli spennende - jeg grugleder meg litt tror jeg... Håper det går ganske greit. Forøvrig så sa helsesøster at han gjerne måtte få hovedsaklig pupp etter 6 måneder også (siden han er så stor), men at det var lurt med litt mat pga jern og selvfølgelig at 6 mnds alderen er da de er mest motakelige for nye smaker...Opprinnelig lagt inn av Nutta
cammie
Kevingullet juni-03
Hihi, må flire litt... unnskyld !!
- men det er litt artig å høre en førstegangsmor... ;)
Når du kommer til nr 3 og 4... da er man ikke sååå nøye med dette... Klart jeg var forsiktig med ting grunnet pappa'ns allergier, men ...
Og det er lurt å la ham få smake på en del fremover !! - kan lett bli kresne og vanskelige å få i mat senere...
Klem fra Rannei
gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09
Bare le av meg du :nose:
Når det gjelder fullamming frem til 6mnd så er jeg sikkert ganske "hysterisk". Men siden jeg selv har allergier i bøtter og spann og pappa'n ikke er helt borte han heller, så vil jeg i allefall ha gjort det jeg kan. Slipper å tenke tilbake og lure på om han hadde fått færre allergier hvisomatteatteatte...
Forøvrig så er cammie-mannnen ganske opptatt av dette han også. Når vi var på Kypros i sommer var vi i en by med skikkelige trange fortau så vi ga opp å ha Kevin i vogna. Cammie-mannen tok han i babybjørnen og jeg kjørte halveis på og halveis utenfor fortauet med bare vogna. Så sa jeg; "nå blir jeg vel påkjørt jeg da vel..." Da kom det sporenstreks fra cammie-mannen; åh, da må jeg skynde meg å pumpe deg sånn at Kevin får morsmelk :nose:
Så vi er to om "hysteriet" i allefall :lol:
cammie
Kevingullet juni-03
Skal bli spennende - jeg grugleder meg litt tror jeg... Håper det går ganske greit. Forøvrig så sa helsesøster at han gjerne måtte få hovedsaklig pupp etter 6 måneder også (siden han er så stor), men at det var lurt med litt mat pga jern og selvfølgelig at 6 mnds alderen er da de er mest motakelige for nye smaker...[/quoteOpprinnelig lagt inn av cammie
134184d4]
Ja, ikke vær redd for å la han smake, så sant han klarer å svelge det da. Jeg var så utrolig dum når Stian var liten. Han fikk kun leverpostei, makrell i tomat o.l. Kunne ikke gi han salami, skinke o.l. for det kunne han sette i halsen :roll: Selvfølgelig er ikke salami det beste for en bitteliten gutt, men i små biter og etterhvert som tennene kommer så går det jo bra. Men det endte i hvertfall med at han har blitt så kresen at det er helt håpløst :roll: Skal se han på julaften, sitter der med 3 skiver ostesmørbrød eller noe annet.(kunne laget middag han liker, men gjør ikke det altså).
Alle mine har fått diverse smaksprøver sikkert fra de var 3-4 mnd alder, og har aldri tatt skade, men det er klart at er det mye allergier må en være litt forsiktig, men ikke beskytt ham for mye fra alle bakterier, da blir han mye lettere syk..
Ja, det er nettopp det med å beskytte han for mye for bakterier jeg ikke vil. Han kommer sikkert til å få mer en nok allergier å hanskes med, så at han tåler en "støyt" ellers hadde vært veldig greit...Opprinnelig lagt inn av Tove
cammie
Kevingullet juni-03
Aurora får vann fra springen på flaska si. Å de gangene hun har fått grøt har jeg også tatt fra springen.
Aurora drakk forresten juice fra sugerør i dag. Da blei jeg litt paff, for det var jo ikke helt meningen at hun skulle få smake da.
Bokmerker (linker)