+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultatene 16 til 25 av 25

Tråd: vann til baby

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Temperert vann kan være greit ja. I hvert fall hvis han ikke er vant til å få noe kaldt.

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Nutta
    Temperert vann kan være greit ja. I hvert fall hvis han ikke er vant til å få noe kaldt.
    Han har aldri fått noe annet enn pupp (og et par kalde d-vit dråper da) :nose:

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Da er temperert tingen ja. For ellers vil han nok lett sette det i vranga og det er ikke noe ålreit for han. Blir artig å høre hvordan det går med intro av mat da. Ikke alltid like blide fjes da... ;)

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Nutta
    Da er temperert tingen ja. For ellers vil han nok lett sette det i vranga og det er ikke noe ålreit for han. Blir artig å høre hvordan det går med intro av mat da. Ikke alltid like blide fjes da... ;)
    Skal bli spennende - jeg grugleder meg litt tror jeg... Håper det går ganske greit. Forøvrig så sa helsesøster at han gjerne måtte få hovedsaklig pupp etter 6 måneder også (siden han er så stor), men at det var lurt med litt mat pga jern og selvfølgelig at 6 mnds alderen er da de er mest motakelige for nye smaker...

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    20
    Hihi, må flire litt... unnskyld !!

- men det er litt artig å høre en førstegangsmor... ;)

Når du kommer til nr 3 og 4... da er man ikke sååå nøye med dette... Klart jeg var forsiktig med ting grunnet pappa'ns allergier, men ...

Og det er lurt å la ham få smake på en del fremover !! - kan lett bli kresne og vanskelige å få i mat senere...

Klem fra Rannei

gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Bare le av meg du :nose:

Når det gjelder fullamming frem til 6mnd så er jeg sikkert ganske "hysterisk". Men siden jeg selv har allergier i bøtter og spann og pappa'n ikke er helt borte han heller, så vil jeg i allefall ha gjort det jeg kan. Slipper å tenke tilbake og lure på om han hadde fått færre allergier hvisomatteatteatte...

Forøvrig så er cammie-mannnen ganske opptatt av dette han også. Når vi var på Kypros i sommer var vi i en by med skikkelige trange fortau så vi ga opp å ha Kevin i vogna. Cammie-mannen tok han i babybjørnen og jeg kjørte halveis på og halveis utenfor fortauet med bare vogna. Så sa jeg; "nå blir jeg vel påkjørt jeg da vel..." Da kom det sporenstreks fra cammie-mannen; åh, da må jeg skynde meg å pumpe deg sånn at Kevin får morsmelk :nose:

Så vi er to om "hysteriet" i allefall :lol:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Sitat Opprinnelig lagt inn av cammie
    [quote134184d4="Nutta"]Da er temperert tingen ja. For ellers vil han nok lett sette det i vranga og det er ikke noe ålreit for han. Blir artig å høre hvordan det går med intro av mat da. Ikke alltid like blide fjes da... ;)
    Skal bli spennende - jeg grugleder meg litt tror jeg... Håper det går ganske greit. Forøvrig så sa helsesøster at han gjerne måtte få hovedsaklig pupp etter 6 måneder også (siden han er så stor), men at det var lurt med litt mat pga jern og selvfølgelig at 6 mnds alderen er da de er mest motakelige for nye smaker...[/quote134184d4]

Ja, ikke vær redd for å la han smake, så sant han klarer å svelge det da. Jeg var så utrolig dum når Stian var liten. Han fikk kun leverpostei, makrell i tomat o.l. Kunne ikke gi han salami, skinke o.l. for det kunne han sette i halsen :roll: Selvfølgelig er ikke salami det beste for en bitteliten gutt, men i små biter og etterhvert som tennene kommer så går det jo bra. Men det endte i hvertfall med at han har blitt så kresen at det er helt håpløst :roll: Skal se han på julaften, sitter der med 3 skiver ostesmørbrød eller noe annet.(kunne laget middag han liker, men gjør ikke det altså).

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Alle mine har fått diverse smaksprøver sikkert fra de var 3-4 mnd alder, og har aldri tatt skade, men det er klart at er det mye allergier må en være litt forsiktig, men ikke beskytt ham for mye fra alle bakterier, da blir han mye lettere syk..

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tove
    Alle mine har fått diverse smaksprøver sikkert fra de var 3-4 mnd alder, og har aldri tatt skade, men det er klart at er det mye allergier må en være litt forsiktig, men ikke beskytt ham for mye fra alle bakterier, da blir han mye lettere syk..
    Ja, det er nettopp det med å beskytte han for mye for bakterier jeg ikke vil. Han kommer sikkert til å få mer en nok allergier å hanskes med, så at han tåler en "støyt" ellers hadde vært veldig greit...

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    34
    Poengstyrke
    0
    Aurora får vann fra springen på flaska si. Å de gangene hun har fått grøt har jeg også tatt fra springen.

Aurora drakk forresten juice fra sugerør i dag. Da blei jeg litt paff, for det var jo ikke helt meningen at hun skulle få smake da.

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

1. Føde i vann?
    av Elaisa i kategorien Fødsel
    Svar: 3
    Siste innlegg: 21-06-06, 18:24
  2. Vann er gøy!!
    av Ina i kategorien Hobby
    Svar: 15
    Siste innlegg: 04-11-04, 15:00
  3. vann