+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultatene 16 til 29 av 29

Tråd: Klær og konfirmasjon

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tove Se innlegg
    Har konfirmasjon jeg og i mai...og gruer meg litt til å begynne og sette igang, for her er det meg som må få igang alt, lage invitasjoner og alt annet. Og jeg som ikke har fantasi eller er det spor kreativ..:04:

Kjenner følelsen. Må nok ordne alt jeg også hvis noe skal bli gjort. Men begynner og få ting på plass. Selskapslokalet, mat, kake, innbydelser, bordkort er klart. Må nok ha litt mer kaker men vet ikke hvor mange som trengs. Og kreativ, det er ikke jeg heller. Bruker paint shop pro til å lage innbydelser og det er utrolig hva man kan klare og få til der selv om man egentlig ikke kan det. Laget bare en enkel grunnleggende invitasjon som jeg laget mange kopier av. Også prøvde jeg meg litt frem på masse av de forskjellige effektene som er i programmet, også vips så ropte Ole Ronny at den vil jeg ha så da var det i boks.

Har funnet mange bilder på nett med pyntede bord, også har jeg plukket noen ideer her og noen der også får man til slutt det man har tenkt, så i hvert fall i hode så ser det bra ut. Må nok prøvepynte et bord hjemme bare for og teste litt.

Ting trenger ikke å være så avansert for at det skal bli fint, selv liker jeg det heller litt enkelt

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Lillian...skal du ha konfirmasjonen ute eller hjemme?

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Lillian...skal du ha konfirmasjonen ute eller hjemme?
    Så fikk jeg jo svar på det...her er ingenting begynt på enda...menn vi skal ha det hjemme. Så blir det koldtbord. I og med at jeg ikke har noen jeg kan spørre som kan hjelpe meg på kjøkkenet, må jeg bare ta det som er lett og ferdig..Søstra mi kommer jo, men hun er jo gjest, er fadder på Daniel, men jeg får det vel til på et vis likevel.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lillian Se innlegg
    Kjenner følelsen. Må nok ordne alt jeg også hvis noe skal bli gjort. Men begynner og få ting på plass. Selskapslokalet, mat, kake, innbydelser, bordkort er klart. Må nok ha litt mer kaker men vet ikke hvor mange som trengs. Og kreativ, det er ikke jeg heller. Bruker paint shop pro til å lage innbydelser og det er utrolig hva man kan klare og få til der selv om man egentlig ikke kan det. Laget bare en enkel grunnleggende invitasjon som jeg laget mange kopier av. Også prøvde jeg meg litt frem på masse av de forskjellige effektene som er i programmet, også vips så ropte Ole Ronny at den vil jeg ha så da var det i boks.

Har funnet mange bilder på nett med pyntede bord, også har jeg plukket noen ideer her og noen der også får man til slutt det man har tenkt, så i hvert fall i hode så ser det bra ut. Må nok prøvepynte et bord hjemme bare for og teste litt.

Ting trenger ikke å være så avansert for at det skal bli fint, selv liker jeg det heller litt enkelt
    Kan du ikke legge ut litt av det som du finner og det du bestemmer deg for? Gode tips og ideer til andre.

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9
    Eldsten skal konfirmeres neste år. Han sier han gleder seg til konfirmasjonen for da får han dress, sier han. Så han er ihvertfall klar for å gå i dress. Var i konfirmasjon til nevøen min i fjor og det ble vel kun tatt "amatør-bilder".

Silje f. 21/3-06

http://www.tippinga.net/gameboss/alb...0626224736.jpg

&

halvtidsmamma for min manns gutter født 1994 og 1996

Innmeldt
    Aug 2004
    Alder
    48
    Poengstyrke
    9
    Det kan være veldig lurt å få feks en onkel til å ta bildene. Men da har jeg erfart at konfirmaneten trives best hvis det ikke er noen å ser på mend h#n blir fotografert. Jeg har tatt med meg konfirmanten til en ensom plass og passa på å vært avslappa og rolig sånn at de og slapper av.
    Tenk deg selv hvis en gjeng står å ser på når du skal avbildes....
    Når jeg har gjort det sånn har det gått kjempefint med de som hater å bli fotografert også. Men pass på å ta masssse bilder så man har nok å velge blant.
    Hvis det er en person du ikke liker, så er det ikke det mennesket det er noe galt med... Det du ikke liker, er den måten DU føler deg, når du er sammen med denne personen...

Mammaen til Gutt født 86. Gutt født 88.Gutt født 98 og gutt født 01:galsf:

Innmeldt
    Aug 2004
    Alder
    48
    Poengstyrke
    9
    En ide til bord kort er å skrive navn på glasset.
    Jeg kjøpte sånne billige rødvinsglass.
    Skrev navna med en fin skrift på dataen, printa ut. Limte navnet på innsiden i glasset. Skrev da utenpå med glassmaling.
    Tørka malinga i ovnen som foreskrevet på tuben.
    resultat: Alle hadde sitt glass hele festen og fikk det med hjem.
    Hvis det er en person du ikke liker, så er det ikke det mennesket det er noe galt med... Det du ikke liker, er den måten DU føler deg, når du er sammen med denne personen...

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Så fikk jeg jo svar på det...her er ingenting begynt på enda...menn vi skal ha det hjemme. Så blir det koldtbord. I og med at jeg ikke har noen jeg kan spørre som kan hjelpe meg på kjøkkenet, må jeg bare ta det som er lett og ferdig..Søstra mi kommer jo, men hun er jo gjest, er fadder på Daniel, men jeg får det vel til på et vis likevel.
    Vi har vært heldige og fått et veldig greit lokalet til en veldig billig penge. Hadde ikke hatt plass til å ha det her. Vi skal også ha koldtbord. Det var det Ole Ronny ønsket og ingenting er vel greiere, men hensyn til f.eks tiden. Blir det litt forsinket så gjør det ingenting siden maten likevel skal være kald. Trenger et par stykker til å hjelpe på kjøkkenet jeg også og det er den største utfordringen, har ingen ide om hvem jeg kan spørre.

Blir dere mange?

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Naboer Lillian, spør noen naboer. Her har vi stilt opp for forskjellige naboer som har spurt. Slike som du kjenner litt, men ikke nok til at du ville ha invitert de til kaffeselskapet. Tror det er rimelig vanlig nabo-oppgave.

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Naboer Lillian, spør noen naboer. Her har vi stilt opp for forskjellige naboer som har spurt. Slike som du kjenner litt, men ikke nok til at du ville ha invitert de til kaffeselskapet. Tror det er rimelig vanlig nabo-oppgave.
    Ikke like lett og spørre naboer. Har egentlig ikke noen naboer jeg har et slikt forhold til at jeg kan spørre. Har en god nabo, men hun har en del sosial angst/psykiske problem. Så hun nytter det nok ikke å spørre. De andre naboene jeg har en viss kontakt med, har konfirmasjon selv.

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Vi har vært heldige og fått et veldig greit lokalet til en veldig billig penge. Hadde ikke hatt plass til å ha det her. Vi skal også ha koldtbord. Det var det Ole Ronny ønsket og ingenting er vel greiere, men hensyn til f.eks tiden. Blir det litt forsinket så gjør det ingenting siden maten likevel skal være kald. Trenger et par stykker til å hjelpe på kjøkkenet jeg også og det er den største utfordringen, har ingen ide om hvem jeg kan spørre.

Blir dere mange?
    Vi blir vel rundt 20, har ikke helt hatt skikkelig opptelling enda:06:.

Innmeldt
    Aug 2004
    Alder
    48
    Poengstyrke
    9
    Hva med å spørre kollegaer som kanskje har konfirmant feks til neste år?
    Kjempe kjekt for de at du da kan gjøre gjengjeld....
    Her var vi tre veninner som hadde konf. vær vår helg så vi hjalp hverandre.

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Har egentlig verken naboer eller arbeidskollegaer som jeg har slik kontakt med. De som hadde vært aktuelle og spørre skal ha eller skal i konfirmasjon selv. Men vi finner nok en løsning på det

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Har egentlig verken naboer eller arbeidskollegaer som jeg har slik kontakt med. De som hadde vært aktuelle og spørre skal ha eller skal i konfirmasjon selv. Men vi finner nok en løsning på det
    samme her

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

1. Konfirmasjon
    av LizJane i kategorien Merkedager og høytider
    Svar: 8
    Siste innlegg: 11-03-10, 17:30
  2. Konfirmasjon
    av Lillian i kategorien Selskaper