+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultatene 16 til 22 av 22

Tråd: Tredeling av foreldrepermisjonen

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    mener de sa på tabloid eller hva det var som sto på her igår at det var nylig innført nytt system der iallfall..... men jeg er overhode ikke sikker i det hele tatt jeg....

Håper de har lengre permisjoner... 1 år for mor og 6 mnd for far, eller kanskje 1 år for han og!!!! DET hadde vært supert

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av link Se innlegg
    Var det ikke Finland som hadde 6mnd permisjon for mor frem til nå, og nå har pappa'ne fått noen mnd permisjon etter det?
    (mulig jeg roter nå...:04:)
    Det var Island.

Men, damer. Den permisjonen som er i dag - det er ikke en rettighet mor har. Det er kun 6 uker av den som er forbeholdt mor, 6 uker er forbeholdt far og resten er foreldrepermisjon som familiene disponerer fritt.

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Det var Island.

Men, damer. Den permisjonen som er i dag - det er ikke en rettighet mor har. Det er kun 6 uker av den som er forbeholdt mor, 6 uker er forbeholdt far og resten er foreldrepermisjon som familiene disponerer fritt.
    Men den er alikavel kort!! er det jeg tenker på da.
    Samboeren og jeg bytta på slutten, siden jeg ikke amma mere, og jeg hadde høyere lønn.

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Det var Island.

Men når de ønsker å øremerke den til far, da tar de av noe som og er mors rettigheter (slik det er idag).
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9
    Jeg amma helt til jeg begynte å jobbe, selv om hun fikk MME i tillegg også, men kunne ikke tenke meg å måtte avbryte ammingen etter bare få måneder fordi det var far sin tur. Jeg var hjemme i 42 uker.

Silje f. 21/3-06

http://www.tippinga.net/gameboss/alb...0626224736.jpg

&

halvtidsmamma for min manns gutter født 1994 og 1996

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Men, i likestillingens navn - hadde vi ikke vært bedre tjent med at far og mor hadde hatt omtrent like lang permisjon? Og nei - jeg er ikke enig i at far skal overta når barnet er rundt 6 mnd rett og slett på grunn av ammingen. Men, det tar jo ikke lang tid før barnet stort sett spiser annen mat og får pupp til tider som lar seg kombinere med jobb.

Jeg tenker mer prinsipielt, at vi burde ha like rettigheter som er knyttet til far og mor hver for seg, ikke til familien og at de disponerer tiden slik de vil.

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    For meg er det viktig at mor har minst 8 måneder i allefall, men jeg sier absolutt ja til at far burde ha mer - gjerne like mye som mor - og da i tillegg selvsagt.

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine