I butikkene finnes salt både med og uten jod. Jeg har alltid kjøpt uten jod - fordi jeg vagt kan minnes at min mor sa jeg skulle kjøpe det. Hvorfor salt med jod? Hva kjøper du?
I butikkene finnes salt både med og uten jod. Jeg har alltid kjøpt uten jod - fordi jeg vagt kan minnes at min mor sa jeg skulle kjøpe det. Hvorfor salt med jod? Hva kjøper du?
Jeg bruker Seltin og etter et kjapt søk ser jeg at Selting inneholder jod. Jeg mener forresten også at jeg før brukte salt med jod, .... tror jeg..... Er det ikke sånn at jod blant annet er noe vi trenger for å forhindre struma?
JOD er noe vi må ha for å forhindre struma
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
jeg kjøper urtesalt og seltin og havsalt ;)
mara
Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`
Og jeg bruker seltin til vanlig, og salt med jod til feks fisk eller andre retter som krever litt mer av sorten
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Ja vi trenger Jod, men nu husker jeg ikke hvor ellers man får Jod fra. Får man det fra fisk????
Trudde jeg brukte kjøpe med Jod, men jeg kjøper den blå, så da er det uten :)
Den blå er uten jod og den røde er med.
Kjøper tydligvis den blå jeg.. på tide å bytte kanskje
![]()
Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?
aalisa`s dagbok-klodring
aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa
Har søkt litt på nett ang dette i kveld og funnet en del oppskrifter (spesielt fisk) som skal ha salt uten jod.
Jod må kroppen ha,og det har vi jo i fisk...så de som ikke liker fisk, kan jo da bruke salt med jod i........
Jeg bruker Seltin. Men helt bruker jeg LO salt, men har faktisk ikke funnet det i butikkene i det siste..
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Man får jod fra fisk og skalldyr. Men, det er vel ikke bare her i huset at fisk og skalldyr står litt for sjelden på menyen.Så derfor tror jeg at jeg holder meg til min seltin som har tilsatt jod.
Bokmerker (linker)