jeg skjønner at mannen din synes det er tungt å gå hjemme når han faktisk ikke kan gå på jobb (og det å være hjemme ER jobb).
jeg lurer på noen ting:
FØDSEL:
-var det det å være med som var vanskelig for han?
*for han trenger ikke være med inn, mange menn føler det som et press (iflg jordmor) og de får veldige problemer med å ikke kunne hjelpe kvinnen de elsker når hun virkelig lider.
Det var ikke det å være med som var vanskelig, og han følte vel ikke noe press ved det. Det var den spenningen ved å tro at han kom til å miste ungen (dø) og han så den tause kommunikasjonen jordmødrene imellom. Det at siste del av fødsel gikk tregt førte til at Silje muligens omtrent var livløs da hun kom ut. Nettopp det var en stor påkjenning for han.
-har du vurdert KS? jeg vet ikke hvorfor fødselen din ble så tøff, men om det er risiko for at det samme skjer igjen så kanskje KS er løsningen...
Vet ikke helt hva KS er
-jeg vet ikke hvor lenge det er til han blir pansjonist men slik jeg forstår er du noe yngre?
Jeg er 6 år yngre
-da vil jo du uansett ikke være der når han blir det, du vil være aktiv i jobb så han må uansett vente på deg om han tenker på jordomseiling el. når pansjonisttiden åpenbarer seg.
-og det er perfekt for meg med kort alderavstand på guttene, de er virkelig gode venner og siden jeg har de hjemme merker jeg det godt for det er nesten ingen andre som har så store barn hjemme -alle i gata vår går i bhg.
ellers vil jeg signere cammies innlegg og si at ditt savn er helt reelt og jeg tror at om dere lager en liste av for og imot (enten inni dere eller på papir) og praktiske løsninger (som ny jobb for deg -bør du søke nå og komme hjem tidligere slik at han ser at ting letter om du er hjemme 1500/1600 istedefor 1800 -snakke økonomi, ny jobb gir kanskje bedre lønn og mer utbetalt i permisjonstiden?
jeg håper dere får snakket ut

Bokmerker (linker)