+ Svar på tråd
Side 1 av 4 1 2 3 ... SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 55

Tråd: Tannpuss

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9

Tannpuss

Silje nekter å pusse tenner. En sjelden gang lar hun oss få lov å pusse tennene hennes. Ellers vil hun helst bite og suge på tannbørsten og suge i seg tannkremen. Er det noen som har noen supertips om hvordan få jenta til å la oss pusse tennene?

Silje f. 21/3-06

http://www.tippinga.net/gameboss/alb...0626224736.jpg

&

halvtidsmamma for min manns gutter født 1994 og 1996

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Har dere prøvd med elektrisk tannbørste? Det var det som gjorde at vi fikk det til med storebror her i huset.

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9
    Vi har prøvd litt med elektrisk også. Funka kjempefint en gang. Da fikk ho menlig ikke biti på børsten og vi fikk kommet til over alt. Men nå vil ho ikke ha den heller innafor munnen.

Silje f. 21/3-06

&

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Birgit Se innlegg
    Silje nekter å pusse tenner. En sjelden gang lar hun oss få lov å pusse tennene hennes. Ellers vil hun helst bite og suge på tannbørsten og suge i seg tannkremen. Er det noen som har noen supertips om hvordan få jenta til å la oss pusse tennene?

Jeg vet det har blitt anbefalt at man kan inngår kompromiss med barnet :)
    Silje begynner nå å bli så stor at ho forstår hvis dere sier: først pusser manna/pappa litt så får du pusse - eller motsatt..Vet ikke om dere har prøvd det men det er forsøket verdt... hvis ikke får dere kjøre kryss som ender i en gave til slutt ;)

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9
    Sitat Opprinnelig lagt inn av dragonfly Se innlegg
    Jeg vet det har blitt anbefalt at man kan inngår kompromiss med barnet :)
    Silje begynner nå å bli så stor at ho forstår hvis dere sier: først pusser manna/pappa litt så får du pusse - eller motsatt..Vet ikke om dere har prøvd det men det er forsøket verdt... hvis ikke får dere kjøre kryss som ender i en gave til slutt ;)
    Har prøvd å si at vi skal pusse litt først og så kan hun få lov. Men det er ikke SÅ gjevt å pusse tenner, så hun trenger ikke å få pusse selv heller, mener hun.

Silje f. 21/3-06

&

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Har dere prøvd (hvis dere tør det kan være litt ukontrollert noen ganger) å la henne få pusse deres tenner mens dere pusser hennes? Det har jeg hørt flere har hatt suksess med.

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9
    Sitat Opprinnelig lagt inn av cammie Se innlegg
    Har dere prøvd (hvis dere tør det kan være litt ukontrollert noen ganger) å la henne få pusse deres tenner mens dere pusser hennes? Det har jeg hørt flere har hatt suksess med.
    Det har vi ikke prøvd, nei. Kan kanskje gjøre et forsøk med det...

Silje f. 21/3-06

&

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Nei jeg aner ikke jeg, jeg er av den slemme mammasorten - som synes det er en fordel om de hyler får da får jeg pussa =) og tru meg, etter 3 kvelder med hyling og puss selv om gullet hyler så har det ikke vært problem i etterkant.

Puss puss så får du en suss sangen har å virket på mine 4 gull

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Nei jeg aner ikke jeg, jeg er av den slemme mammasorten - som synes det er en fordel om de hyler får da får jeg pussa =) og tru meg, etter 3 kvelder med hyling og puss selv om gullet hyler så har det ikke vært problem i etterkant.

Silje hyler ikke, men kniper sammen alt hun kan, både øyne og munn, og vrir seg unna.
    Sangen virka en kveld, men hun er ikke så innmari interessert i suss-er heller.

Silje f. 21/3-06

&

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg

Jeg må si meg enig her. Jeg var bestemt, tok tak i kjeven og klemte til så de måtte åpne munnen. Det var ikke ofte jeg trengte å gjøre det for å si det slik. De fikk være med på butikken selv og velge seg tannbørste, de fikk også elektrisk som var stas en stund. Og tannkremen er kjempeviktig at de får rette sort. Så her er det to forskjellige som brukes. Maya vil bare ha den gule med postmann pat, mens Gabriel har en rød som smaker tutti frutti. Forferdelige tannkremer etter min smak da ;o)
    Og det er kjempeviktig med skryt etterpå. Fortelle hvor fine tenner de har osv. Fluxen fungerte også som belønning her.

Det er etter min mening viktig at dere ikke lar dere styre av henne iallefall. Det er DU som bestemmer at hun skal pusse tennene sine. Hun har ingen forutsetninger til å skjønne konsekvenser av å nekte å pusse tennene sine.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Vi brukte trikset - "få se om Karisu og Baktus har gjemt seg i munnen din" - altså bare se, uten tannbørsten. Så ble jeg :skremt: veldig overrasket og rapporterte om alt jeg så... altså Karius og Baktus som hadde bygd basseng og flyplass og søppeldynge, veier, hoteller etc etc - gjett om jeg fikk lov til å pusse. Og så hadde vi en herlig seansen på slutten hvor han spyttet i vasken og danset seiersdans . Puss Puss sangen funka noen ganger, men like så ofte så ville han at jeg skulle være streng mot Karius og Baktus og synge Tante Sofie sin Sintesang

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    23
    jeg ville aldri ha truet barnet mitt til å åpne munnen med hyl og maktkamp og mine gutter har fine tenner

så hva kan man gjøre...

jeg vet ikke men litt eller litt kom det og det kan jo kanskje være smaken på tannkremen som er gale

mara

Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Vi brukte trikset - "få se om Karisu og Baktus har gjemt seg i munnen din" - altså bare se, uten tannbørsten. Så ble jeg :skremt: veldig overrasket og rapporterte om alt jeg så... altså Karius og Baktus som hadde bygd basseng og flyplass og søppeldynge, veier, hoteller etc etc - gjett om jeg fikk lov til å pusse. Og så hadde vi en herlig seansen på slutten hvor han spyttet i vasken og danset seiersdans . Puss Puss sangen funka noen ganger, men like så ofte så ville han at jeg skulle være streng mot Karius og Baktus og synge Tante Sofie sin Sintesang
    Kult! Humor er viktig i forhold til ungene. Det bruker jeg også mye. Å tulle og tøyse er noe unger liker godt.

Ellers husker jeg at vi både så filmen og leste boka om Karius og Baktus.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Birgit Se innlegg
    Silje hyler ikke, men kniper sammen alt hun kan, både øyne og munn, og vrir seg unna.
    Sangen virka en kveld, men hun er ikke så innmari interessert i suss-er heller.
    Da nytter det ikke nei, som jeg sa fordelen med at de hyler er at da gaper de =) For tennen må pusses uansett hvor grusom metoden min høres ut, men jeg bestemmer ikke ungene =)

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    Jeg må si meg enig her. Jeg var bestemt, tok tak i kjeven og klemte til så de måtte åpne munnen. Det var ikke ofte jeg trengte å gjøre det for å si det slik. De fikk være med på butikken selv og velge seg tannbørste, de fikk også elektrisk som var stas en stund. Og tannkremen er kjempeviktig at de får rette sort. Så her er det to forskjellige som brukes. Maya vil bare ha den gule med postmann pat, mens Gabriel har en rød som smaker tutti frutti. Forferdelige tannkremer etter min smak da ;o)
    Og det er kjempeviktig med skryt etterpå. Fortelle hvor fine tenner de har osv. Fluxen fungerte også som belønning her.

Det er etter min mening viktig at dere ikke lar dere styre av henne iallefall. Det er DU som bestemmer at hun skal pusse tennene sine. Hun har ingen forutsetninger til å skjønne konsekvenser av å nekte å pusse tennene sine.
    Gu så deilig med flere som har skjønt at selv om man er bestemt så mishandler man ikke ungene, man kan ikke gi etter for ungene hele tiden, det er jeg som mor som bestemmer å heller en hylende unge noen dager enn en unge med ødelagte tenner.

+ Svar på tråd
Side 1 av 4 1 2 3 ... SistSist

Lignende tråder

1. God nok tannpuss?
    av Klara i kategorien Tannhelse
    Svar: 12
    Siste innlegg: 05-02-08, 10:27
  2. Tannpuss
    av Tornerose i kategorien Tannhelse
    Svar: 8
    Siste innlegg: 31-08-07, 14:30