Jaja en hver foreldre gjør hva de føler blir riktig...men å pusse tenner er viktig det vet alle som er foreldre![]()
Jaja en hver foreldre gjør hva de føler blir riktig...men å pusse tenner er viktig det vet alle som er foreldre![]()
Vår minste nektet også og pusse tennene,no er hn 2 1/2 år og emaljen av nesten alle dei øverste tennene er borte,og det er vondt for han og pusse de,men han vet no at han MÅ pusse tennene,
Kansje vi må tvinge barna eller tviholde de til de fårstår hvorfor det er så:ræmer:viktig og pusse tennene
Jeg tvinger
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Men, hvis emaljen allerede er ødelagt... er det ikke fryktelig vondt å pusse da? Da tror jeg at jeg hadde tatt en tur til tannlegen og rådført meg litt, sannsynligvis legger de på litt fluor slik at emaljen kan herdes igjen. Det vil jo være fryktelig å tvinge han til tannpuss hvis det er vondt.
Føyer til, jeg tvinger selvsagt ingen når det er ondt å pusse.
Terese, har ett eller annet som gjør at hennes emalje er skadet, derfor dårlige tenner da hun var liten fikk vi vite av tannlegene sist vi var der, da var det full sjekk på henne, med beskjed om regulering om en stund
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Når ingenting annet funker så tar man som voksen kontrollen å pusser tennene, uansett protester. Som Tornerose sier så har hun ingen forutsetning for å skjønne konsekvensene av å ikke pusse tennene.
Og hva er snilles eller slemmest i det lange løp ? Ha ett barn som stadig må bore i tennene fordi de ikke har pusset dem, eller å sørge for at de blir pusset ? Tenk etter så vet du svaret :) Lykketil
ja det er bedre med lunket vann,kaldt vann kann ise tennene og det er ikke serlig godt viss man har vonde tenner.
Foreldrene bør pusse tennene til poden er minst 8-9 år,da tror jeg vi slipper barn med mye hull i tenner:smile::smile::smile:
Bokmerker (linker)