+ Svar på tråd
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4
Viser resultatene 46 til 55 av 55

Tråd: Tannpuss

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Jaja en hver foreldre gjør hva de føler blir riktig...men å pusse tenner er viktig det vet alle som er foreldre

Innmeldt
    Mar 2008
    Poengstyrke
    0
    Sitat Opprinnelig lagt inn av cammie Se innlegg
    Har dere prøvd med elektrisk tannbørste? Det var det som gjorde at vi fikk det til med storebror her i huset.
    Dette funka med våre unger også. Når de i perioder ikke vil pusse, tar vi fram den manuelle tannkosten igje for da er det nytt og spennende. Stort sett går det greit med den elektriske.

Innmeldt
    Mar 2008
    Alder
    38
    Poengstyrke
    6
    Vår minste nektet også og pusse tennene,no er hn 2 1/2 år og emaljen av nesten alle dei øverste tennene er borte,og det er vondt for han og pusse de,men han vet no at hanpusse tennene,
    Kansje vi må tvinge barna eller tviholde de til de fårstår hvorfor det er så:ræmer:viktig og pusse tennene

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Jeg tvinger

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Men, hvis emaljen allerede er ødelagt... er det ikke fryktelig vondt å pusse da? Da tror jeg at jeg hadde tatt en tur til tannlegen og rådført meg litt, sannsynligvis legger de på litt fluor slik at emaljen kan herdes igjen. Det vil jo være fryktelig å tvinge han til tannpuss hvis det er vondt.

Innmeldt
    Mar 2008
    Alder
    38
    Poengstyrke
    6
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Men, hvis emaljen allerede er ødelagt... er det ikke fryktelig vondt å pusse da? Da tror jeg at jeg hadde tatt en tur til tannlegen og rådført meg litt, sannsynligvis legger de på litt fluor slik at emaljen kan herdes igjen. Det vil jo være fryktelig å tvinge han til tannpuss hvis det er vondt.

Jeg går til tannlege med han kvar tredje mnd.og får lagt på fluor,han har gått til tannlegen siden han var 1 1/2 år,
    Og vi er forsiktige når vi pusser tennene hans(de må bare pusset ford):rose:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Føyer til, jeg tvinger selvsagt ingen når det er ondt å pusse.

Terese, har ett eller annet som gjør at hennes emalje er skadet, derfor dårlige tenner da hun var liten fikk vi vite av tannlegene sist vi var der, da var det full sjekk på henne, med beskjed om regulering om en stund

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Adele5 Se innlegg
    Jeg går til tannlege med han kvar tredje mnd.og får lagt på fluor,han har gått til tannlegen siden han var 1 1/2 år,
    Og vi er forsiktige når vi pusser tennene hans(de må bare pusset ford):rose:
    Et lite tips er å bruke lunket vann, ikke kaldt vann når det pusses. Poden har også svekket emalje på en tann og vi har drevet med denne penslingen. Men, han sier selv at det er mye bedre når han pusser med lunket vann.

Lise - jeg skjønte det.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Når ingenting annet funker så tar man som voksen kontrollen å pusser tennene, uansett protester. Som Tornerose sier så har hun ingen forutsetning for å skjønne konsekvensene av å ikke pusse tennene.

Og hva er snilles eller slemmest i det lange løp ? Ha ett barn som stadig må bore i tennene fordi de ikke har pusset dem, eller å sørge for at de blir pusset ? Tenk etter så vet du svaret :) Lykketil

Innmeldt
    Mar 2008
    Alder
    38
    Poengstyrke
    6
    ja det er bedre med lunket vann,kaldt vann kann ise tennene og det er ikke serlig godt viss man har vonde tenner.
    Foreldrene bør pusse tennene til poden er minst 8-9 år,da tror jeg vi slipper barn med mye hull i tenner:smile::smile::smile:

+ Svar på tråd
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4

Lignende tråder

1. God nok tannpuss?
    av Klara i kategorien Tannhelse
    Svar: 12
    Siste innlegg: 05-02-08, 10:27
  2. Tannpuss
    av Tornerose i kategorien Tannhelse
    Svar: 8
    Siste innlegg: 31-08-07, 14:30
  3. Tannpuss