I morgen skal mog lage "skikkelig" søndagsmiddag. Har kjøpt surret svinesteik etter ønske fra Sondre. Har aldri laget det før og i bøkene finner jeg bare framgangsmåte til vanlig svinesteik. Hvordan gjør jeg dette da damer?
I morgen skal mog lage "skikkelig" søndagsmiddag. Har kjøpt surret svinesteik etter ønske fra Sondre. Har aldri laget det før og i bøkene finner jeg bare framgangsmåte til vanlig svinesteik. Hvordan gjør jeg dette da damer?
Jeg surrer den opp og fyller krydder og løk i den, så sammen igjen og i leirgryte.
Hvis ikke lag den lik som vanlig svinestek, det går fint ann mener jeg =) (håper noen kan bekrefte/avkrefte dette utsagnet)
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Her finnes noen oppskrifter
Dette er vel nesten det eneste jeg tør begi meg ut på, Jeg gnir den inn med salt og pepper, og steker den som en vanlig svinestek.
Sjekk denne traåden, her fikk jeg gode tips som jeg fulgte
http://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=17457
Ok. Thanks Lise og Tove. Da skal det bli mat på oss i morgen og :)
Det heter på fagspråket 60 minuter pr.kilo kjøtt,men jeg liker steken godt stekt da:03:
Husk øving gjør mester ;)
Jeg bruker å gni den inn med salt og pepper (bruker gjerne peppermix) og så smekker jeg inn et steketermometer og putter det hele i en stekepose. 200 grader i en og en halv time. Så tar jeg den ut av stekeposen .- for å skjerpe den litt og så steker den til jeg ser at steketermometeret går hele veien ut. Men, egentlig skal man vel ikke akkurat det.Jeg er bare sånn at jeg vil være sikker på at kjøttet mitt er helt dødt
![]()
En ting som er superviktig - putt alltid kjøttet inn i godt oppvarmet ovn, her bruker jeg gjerne 220/250 grader i ca 15 min, dreper baktelusker OG lukker kjøttet slik at saften ikke siver ut, så senkes tempen til det man skal steke den på
Til informasjon: Steiken ble knallgod :)
Hva gjorde du?
Flinkeste sol =)
Bokmerker (linker)