+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 26

Tråd: Din første mobil

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Din første mobil

Husker du når du fikk din første mobiltelefon? Var du av de hippe og kule som tidlig fikk deg telefon eller mer som meg kjølig avventende til dette nymotens tullet?

Mobilen var ingen ny greie da jeg endelig gikk til det skrittet å anskaffe meg en skikkelig dårlig og billig Motorola sak. Mener å huske at det var i 99 jeg skaffet meg det. Jeg tviholdt på den helt til 2001, da måtte jeg til slutt gi tapt og ta i mot telefon fra arbeidsgiveren min. Jeg ville ikke ha telefon og slett ikke fra arbeidsgiver. De kunne jo tro at jeg faktisk sa meg villig til å være tilgjengelig jo.

Men, tiden har gått og jeg har blitt mer og mer avhengig av denne mobile dingsen. Det er jo et kjærkommet hjelpmiddel i hverdagen.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Jeg ville ikke ha mobil, men måtte krype til det skritt å få meg en da jeg begynte å jobbe slik at ungene fikk tak i meg om det var noe. Og det var jammen meg i 99 det å trur jeg, en svæææær diger Nokia 1611 eller noe slikt, som ikke gikk ann å vidresende meldinger med - alt måtte skrives på nytt, skulle jeg svare på en melding så måtte jeg finne nummeret til den jeg skulle sende til, skrive en ny melding og sende - forferdelig slitsomt haha. Husker svigerfar var overbevist om at jeg hadde tatt med meg feil telefon da vi var på ferie der, han mente bestemt at dette var hustelefon og ikke en mobil jeg løp rundt med!

Men den hadde supergod antenne, så der Sven mistet forbindelsen - over fjellene østpå, vel der virket min som bare fy

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Jeg fikk i meg første mobilen når jeg var 17 år, det er da altså 12 år siden :hæ:
    Det var en philips fizz

Klem fra Gullet

Tilbakemelding til dagboken, trykk på bildet

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Min første mobil var stor og tung som en murstein. En kraftig sak fra Nokia. Husker ikke når, men det var lenge siden.
    Sist endret av sol; 19-02-08 kl 19:20.

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Har kun hatt 3 mobiler jeg da, den første fikk jeg vel i 2001 eller noe slikt, med andre ord...sent ute...

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Mar 2004
    Alder
    37
    Poengstyrke
    10
    Kjøpte min første mobil i 96 eller 97...... En Panasonic. Hadde den noen år før jeg konverterte til Nokia.
    Dings
    Kine (Mars 00)
    Stian (November 01)
    Morten :g5: (September 07)

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Kjøpte min første mobil på slutten av 90-tallet. En Motorola.( den ligger i en eller annen skuff fortsatt) Det er hittil den beste tlf. jeg har hatt når det gjelder dekning!!
    Slet den ikke ut for å si det sånn, etter den har det blitt mange

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tove Se innlegg
    Har kun hatt 3 mobiler jeg da, den første fikk jeg vel i 2001 eller noe slikt, med andre ord...sent ute...
    Har hatt 2 mobiler,2 Nokia...nå har jeg Sony Ericsson, 3 mobiler alt i alt :fornøyd: husker ikke når jeg kjøpte min første, kanskje 2003 eller 2004

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Sitat Opprinnelig lagt inn av merete g Se innlegg
    Har hatt 2 mobiler,2 Nokia...nå har jeg Sony Ericsson, 3 mobiler alt i alt :fornøyd: husker ikke når jeg kjøpte min første, kanskje 2003 eller 2004
    ............................. uansett hvilket merke jeg har hatt, på mobilene, så har jeg hatt bare 3 mobiler i mitt liv ;)

Innmeldt
    Aug 2004
    Alder
    48
    Poengstyrke
    9
    Sommeren 1996 fikk jeg min første mobil, Husker ikke åssen, men stor var den. Men ikke så stor som min eks svoger hadde. Lenge før 96 var det, men jeg husker han satte den fra seg i ytterganga da han var på besøk... Den var som ei dameveske med god plass i Med stooort batteri.
    Hvis det er en person du ikke liker, så er det ikke det mennesket det er noe galt med... Det du ikke liker, er den måten DU føler deg, når du er sammen med denne personen...

Mammaen til Gutt født 86. Gutt født 88.Gutt født 98 og gutt født 01:galsf:

Innmeldt
    Apr 2003
    Alder
    55
    Poengstyrke
    12
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tove Se innlegg
    jepp du var sent ute.. min første mobil var en slik svær motorola sak ,mordvåpenet til mamma kallte ungene den for men jeg holdt på den i ett par år før jeg kjøpte meg en nokia 3310 tror det var i 2000 og den har hadde jeg i 5 år :prototyp: var utrolig glad i den ,men da fikk jeg ny hos ungene.. de syntes det var kjempeflaut at jeg hadde den fortsatt,,var jo like god den da, byttet batteri etter 3 år så den var god som ny hehehehehehehehe men nå er det jo ny hvert år men jeg holder meg til nokia.......
    mamma til 3 store barn,
    Hege 27 ,gift m/Øyvind
    Erlend 23 , Cecilie 21,samboer m/Jan Erik:me7:
    Mormor til storebror Mathias 3 år
    og lille Emma:carriage:

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32

Min første mobil var en ericsson gh 198, innkjøpt helt på slutten av 1994 eller helt på starten av 1995 - akkurat der svikter minnet mitt litt. Jeg tror den kostet kr 2000,- og at det fulgte med gratis ringing i helgene i 3 måneder (kjæresten min på den tiden var i millitæret). Husker at den var stor som en liten murstein og når jeg gikk med den i lommen på russedressen (russ-95) så skapte den stadig problemer under kroppsvisiteringer når jeg skulle inn på utesteder

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Ragnhild Se innlegg
    Sommeren 1996 fikk jeg min første mobil, Husker ikke åssen, men stor var den. Men ikke så stor som min eks svoger hadde. Lenge før 96 var det, men jeg husker han satte den fra seg i ytterganga da han var på besøk... Den var som ei dameveske med god plass i Med stooort batteri.
    Var sånn telefon x-en min hadde. De var kjekke å ha med seg på tur.. For de hadde den beste dekninga man kune få!!!
    Dameveska;)

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Ragnhild Se innlegg
    Men ikke så stor som min eks svoger hadde. Lenge før 96 var det, men jeg husker han satte den fra seg i ytterganga da han var på besøk... Den var som ei dameveske med god plass i Med stooort batteri.
    Husker pappa hadde en sånn en Vi kalte den ikke bærbar, men drassebar

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Jeg hadde en Nokia (den på bildet nr 2) Som første mobil.
    Way back.. tror det var i 1997. (Even var på fiske.)
    Sist endret av Klara; 20-02-08 kl 10:21.

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Ny mobil
    av merete g i kategorien Telefon, data og internett
    Svar: 16
    Siste innlegg: 15-11-07, 22:58
  2. Ny mobil!
    av Ina i kategorien Telefon, data og internett
    Svar: 14