+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 21

Tråd: Datamaskiner og internet

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Datamaskiner og internet

Forsetter med litt mimring her jeg. Hvordan er det med deg og din datahistorie. Hvordan og når begynte den? Hvordan og når begynte din internettreise og hvordan møtte du forumverdenen? Var mixen ditt første forummøte eller var du en erfaren forumist før dette? Hva bruker du dataen og internet til i dag?

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    2001 trur jeg at jeg entret verden - traff faktisk kjapt på mixen, med en historie om Malene som ble brukt - og vips var jeg inne på forumet, jeg, Alfa og Maria var vel aktive den gang da - og jeg husker Maria hadde skrevet noen og førti innlegg på en uke eller noe slikt, og det var imponerende greier da 10 innlegg på forumet om dagen var myyye den gang da mulig jeg husker feil på tallene, men tru meg de var adskillig mindre enn i dag og da syntes jeg de var voldsomt til skriving

Var ikke noen erfaren forumist den gangen nei.......

I dag brukes datan og nettet til alt som det går ann å bruke det til

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Jeg har aldri vært av disse innovative første brukerene av noe. Men, i forbindelse med jobb og skole møtte jeg jo dataens verden sånn relativt tidlig. Husker vi hadde programmering på skolen og da satt vi i syv lange og syv brede for å programmere og hva var resultatet? Sirkler på en dataskjerm Vel vi avanserte etterhvert til å lage databaser som ingen av oss skjønte hva vi skulle med.

Så etterhvert ble det jo data på jobben. Jeg jobbe som sekretær, som resepsjonsnist på et hotell og på en storkiosk som var tidlig ute med datakasser i stede for de gammeldagse kassapparatene. Jeg fikk min første datamaskin i 92 eller 93 tror jeg det var. Faktisk en bærbar sak med windows. Før det hadde jeg bare vært borti dos. Men, widows og mus var jo en skikkelig befrielse.

Var faktisk ganske god på både bruk og styring og stelling med maskina og kunne fikse det meste selv.

Da jeg gikk på BI og Internet begynte å bli vanlig hang jeg ikke helt med på notene. Jeg hadde data hjemme, men den ble brukt til to ting. Skolearbeid (altså tekstbehandling) og til Kabal. Internet hadde jeg ikke og jeg hang ikke helt med på den utviklingen, ei heller chattingen og det som ble så populært.

Det var først da jeg fikk meg jobb som sekretær i 99 at jeg måtte begynne å finne ut av dette igjen. Men, da var det bare sånn kjedelig nyttig bruk av internet.

Da vi endelig fikk oss maskin og oppkobling her hjemme i 2004 tror jeg det var ble det litt surfing på nett, men litt uten mål og mening..... helt til jeg fant mixen Som var mitt aller første møte med forumverdenen.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Jeg hadde å god kunnskap med dos, databaser, regnskapsprogram på de gamle modellene - gikk på edb-skolen og lærte en hel masse om programmering der

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Jeg har aldri vært av disse innovative første brukerene av noe. Men, i forbindelse med jobb og skole møtte jeg jo dataens verden sånn relativt tidlig. Husker vi hadde programmering på skolen og da satt vi i syv lange og syv brede for å programmere og hva var resultatet? Sirkler på en dataskjerm Vel vi avanserte etterhvert til å lage databaser som ingen av oss skjønte hva vi skulle med.

Så etterhvert ble det jo data på jobben. Jeg jobbe som sekretær, som resepsjonsnist på et hotell og på en storkiosk som var tidlig ute med datakasser i stede for de gammeldagse kassapparatene. Jeg fikk min første datamaskin i 92 eller 93 tror jeg det var. Faktisk en bærbar sak med windows. Før det hadde jeg bare vært borti dos. Men, widows og mus var jo en skikkelig befrielse.

Var faktisk ganske god på både bruk og styring og stelling med maskina og kunne fikse det meste selv.

Da jeg gikk på BI og Internet begynte å bli vanlig hang jeg ikke helt med på notene. Jeg hadde data hjemme, men den ble brukt til to ting. Skolearbeid (altså tekstbehandling) og til Kabal. Internet hadde jeg ikke og jeg hang ikke helt med på den utviklingen, ei heller chattingen og det som ble så populært.

Det var først da jeg fikk meg jobb som sekretær i 99 at jeg måtte begynne å finne ut av dette igjen. Men, da var det bare sånn kjedelig nyttig bruk av internet.

Da vi endelig fikk oss maskin og oppkobling her hjemme i 2004 tror jeg det var ble det litt surfing på nett, men litt uten mål og mening..... helt til jeg fant mixen Som var mitt aller første møte med forumverdenen.
    Sitter her og lurer på hvordan i alle dager du har klart deg uten MUS helt frem til -92/-93 jeg...og jammen har du hatt en mørk tilværelse innomhus som ikke har hatt vinduer før heller! -måtte jo være en befrielse å gå ut av døra ihvertfall!!
    Stakkars, stakkars deg!!

Mitt første møte med forumverden var vel "barn i magen", men det var kun fordi jeg egentlig ikke var intressert i data og ble plassert foran en maskin og skulle skrive et søkeordord "en eller annen plass" slik at jeg skulle få se hva som skjedde...og da kom BIM opp.
    Så fikk jeg en mail ifra Ranja om at jeg måtte stemme på et bilde hun hadde lagt ut på en fotokonk. som viste seg å være her...og da var det gjort...

-Tone-

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Vi hadde tidlig datamaskin hjemme, 1982/1983? Det var en gammel Dragon-maskin som vi koblet til tv... jeg programmerte litt..hehe..tekst som fløy nedover og bortover osv. Og så spilte jeg packman. Det var kassetter i en kassettspiller koblet til datamaskinen :)

Etterhvert fikk vi en "vanlig" maskin - først uten harddisk, kun med store 51/4?" disketter, deretter fikk vi 20 mb harddisk - og så 40 mb harddisk...

Når jeg hadde bodd hjemmefra litt i 1990 skulle FA og meg ha egen maskin. Husker vi fikk tilbud om en med 100 mb harddisk. Det gadd vi ikke - for hva skulle vi med SÅ stor harddisk :) Da fikk vi plutselig windows også...det var stor overgang det etter å ha vært vant med dos.

I dag har jeg 3 harddisker, en på 40 gb, en på 150 gb og en på 110 gb. Det begynner nå å bli i det minste laget, så jeg skal kjøpe en ekstern hd på 1 tb.

Internett begynte jeg å bruke når jeg gikk på skolen i Grimstad, ca 1996, tenker jeg, men det eneste jeg brukte det til da var stort sett mail. Etterhvert året etter begynte jeg å lage hjemmesider - og så ble det plutselig mer og mer brukt :) Tror ikke jeg var aktiv i noen særlig forum før bmix.
    Sist endret av Alfa; 20-02-08 kl 16:15.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Min karriere begynte høsten 1999. Da fikk vi internett i hus. Før det brukte jeg jo datamaskinen til tekstbehandling ifm skolearbeid på høgskolen 1993-97. Jeg var gravid med Gabriel, og jeg var sykemeldt for bekkenløsning, da sambisen kom hjem med en bærbar PC med internett. Husker jeg ble sint og syntes det var så unødvendig. Jeg bestemte jeg for å sende mail til en venninne jeg visste hadde internett og fikk hennes mailadresse. Men ikke søren om jeg fikk inn alfakrøllen. Dæken ka e plagdes *hehe* Men PLUTSELIG fant jeg ut av det, og ble sååååå stolt over meg selv. Sambisen kunne jo heller ikke hjelpe meg dengangen. Og etterpå var jeg hekta. Trykte rundt og rundt omkring på nett, begynte å samle bilder og dikt av roser rundt omkring på de utallige hjemmesidene jeg var å surfet på. Stort sett ulike hjemmesider jeg surfet på. Så kom den venninne med internett hjem til meg og lærte meg å lage hjemmeside med Frontpage og hvordan jeg lasta det ut på nett. Så ble jeg hekta på det en periode. Så Gabriel hadde egen side det første året. Venninna mi viste meg også veien til Dr. Online som ble mitt første chatteforum. En dag var det ei som lurte på om det var noen som ville være med å starte ei Yahoogruppe for oss som hadde født et barn i år 2000. Dette var i okt 2000. Siden har jeg vært med i den gruppa. Og jeg forsvant mer og mer bort fra Dr. Online.
    Og siden Alfa var med i Barn2000 var det jo en enkel sak å bli lokket hit til Barnemix. Jeg var nok ikke så aktiv her inne de første årene da...
    Men jeg har brukt utallige timer foran dataen, og hver gang lærte jeg noe nytt, alt fra reinnstallering av maskinen til fjerning av virus til oppstart i sikker modus osv.
    Oppbygging av en webside lærte jeg først da jeg gikk Digital Mediedesing i 2005-06, men har ikke brukt det etterpå. Det er liksom chattingen på Nettby og her på MIX som tar mesteparten av min tid nå. Men bruker jo nettet til alt: telefonkatalogen, skatteetaten, bank, leksikon, ordbok, shopping + + +
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Min karriere begynte høsten 2004, jeg kunne rett og slett ingen ting. Ikke visste jeg hvor jeg skulle slå den på. Etter noen dager rask opplæring fra min bedre halvdel og mine tenåringer slik må du gjør, og slik må du gjør, men ikke sån.Plutselig så fant jeg ut hvordan jeg skulle surfe litt rundt på nettet, tilfeldigheten gjorde jeg fikk opp noen som het Skravlemix...aha dette må mor prøve :)
    Ja,ja det ble som det ble...var jo ikke noe mester da Men øving gjør mester... målet er ikke i boks enda...

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Mitt første skikkelige møte med pc var vel på videregående rundt 1992 eller noe sånt. Mitt første møte med chatting var på mIRC rundt 1995 tenker jeg, og jeg husker også godt schibstedtnett hadde noe som het sn-snakk og at jeg der chattet (med nicket Nala - inspirert av løvenes konge) blandt annet med en fyr som hadde lampebutikk på Hønefoss eller noe sånt. Han hadde nemlig inne en lion king lampe, og den endte opp i posten hjemme hos meg (jeg betalte for den altså ;) ).

Tror det var i 1996 at jeg var med i en konkurranse arrangert av Det Nye om Norges beste kvinnelagede hjemmeside, og min handlet mye om shopping og klær Hadde også en feeet side med masse info og bilder av Dean Cain (han som spilte Superman i Louis & Clark serien). Jeg hadde en tidlig utgave av paintshop (eller var det photoshop?) og mani****rte inn meg selv i stedet for Teri Hatcher på et av bildene, og husker godt at jeg fikk mail med drapstrusler fra en dame og hvordan jeg kunne finne på å sette mitt stygge ansikt ved siden av Deans vakre osv

Hadde også på et tidspunkt en side med masse Ole Brumm greier, og det var litt morsomt når Tornerose en gang her inne linket til en side med masse bra Ole Brumm ting, og det faktisk var min som jeg helt hadde glemt at jeg hadde laget

åh - kjære-kjære internett

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Tornerose.... jeg kan ikke annet enn å littegranne med tanke på at sambisen kom med maskina og du ikke ville ha den.....

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Det er vel cammie som er internet/chatte/forum/blogg nerden her inne?

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Tornerose, der har vi faktisk noe felles . Fred Are fikk tilbake 30 000 på skatten eller noe sånt, og da bestemte han at han ville kjøpe PC. Jeg synes det var en kjempeteit prioritering....

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Når det er sagt..... vel det var gubben som ville ha PC og internettilgang her også. Og jeg syntes det var litt dyrt. Og hvem bruker det i dag.... joda - gubben betaler regningene på nettbanken, ellers er det vel eh meg....

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Tornerose.... jeg kan ikke annet enn å littegranne med tanke på at sambisen kom med maskina og du ikke ville ha den.....
    Ja ikke sant, men jeg ler mest av å tenke på T som sender ting til skattetaten

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Hos oss var det jeg som ville ha, hadde ønsket meg det i åresvis, elsket å tutle med pcn jeg

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. For gammel for internet
    av Birgit i kategorien Media
    Svar: 6
    Siste innlegg: 05-09-06, 20:38

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan poste nye tråder