Dette er jeg nybegynner på.Jeg har laget en posjon i dag - men hornene ble jeg gigasvære før de i det hele tatt begynte å heve jo.
![]()
Hvordan gjør dere det når dere bare oste/skinkehorn? Jeg trenger fremgangsmåte for dummies.![]()
Dette er jeg nybegynner på.Jeg har laget en posjon i dag - men hornene ble jeg gigasvære før de i det hele tatt begynte å heve jo.
![]()
Hvordan gjør dere det når dere bare oste/skinkehorn? Jeg trenger fremgangsmåte for dummies.![]()
NÅ Ble Jeg Sulten!!!!
-Tone-
Spis!Og så setter du deg ned og forklarer meg hvordan jeg skal lage gode og passe store ostehorn.
![]()
MEN JEG VIL JO HA OSTEHORN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men tenker du slike horn som er fylt med skinke og ost, liksom. Du må jo bare kjevle ut deigen til en "passe stor runding" og dele den opp i 8... Og da kommer det ho helt ann på hvor stor du vil ha den passe store rundingen da...Og så må du jo tenke på at det vil heve seg litt også, liksom.
Var det no' hjelp i detta da, tro...sikkert ikke!
...men jeg har veldig lyst på ostehorn alikevel!
-Tone-
Ring noen som stikker innom baker'n og tar med til formiddagsmat.....Da får du både mat og selskap.
![]()
Hvor dum går det egentlig ann å bli?
Rund, pizzastykker..... selvsagt?
Farsken dette er jo pinlig jo.
![]()
Ikke spør da
![]()
Vel jeg kjevla jo ut et rektangel og så skjærte jeg på skrå sånn at jeg fikk trekanter. Men, uansett hvordan jeg vridde og vente på de - så ble de jo gedigen jo.
Men, neste gang skal jeg tenke pizza.
![]()
:tvitvi: Kysser fingrene for at dere har rett i at de blir gode - de blir i allefall svære.En er nok til å mette en middels stor landsby i langvekkistan
Gullet - jeg har laget før....bare på akkurat samme måte (men det var faktisk før jeg fikk poden at jeg gjorde det sist ....tror jeg)
Hmmmm lurer på hvor mange grader jeg skal steke de på - og hvor lenge - sånn med tanke på hvor store de er. Blir jo ikke noe godt hvis de er råe inni.
så flinke dere er, lenge siden jeg har overrasket ungene med hjemmebakst, må hvist ta meg sammen litt. De dagene jeg går netter orker jeg ingenting, så tar det et par dager i friuken før jeg blir menneske igjen, så da er det ikke mange dagene igjen![]()
Gjærbakst synes jeg tar så himla lang tid at jeg synes det er greit å bruke de dagene jeg er hjemme på å få gjort det. I dag heiv jeg i hop deigen straks jeg kom hjem etter å ha kjørt poden. Og nå først er de ferdig stekte - eller det vil si .- bare første brettet. Jeg synes det er best med veldig luftig bakst så jeg lar det heve leeeeenge.
Hiv deg rundt du også Tove - og overask ungene og hils fra oss
![]()
Fyfaderullan det var godt
![]()
Bokmerker (linker)