Og når jeg tenker meg om så hadde bestemor livmorhalskreft og døde av det..
Og når jeg tenker meg om så hadde bestemor livmorhalskreft og døde av det..
Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret
Bloggen min
Babe In Total Control of Herself
Er det noen som har gitt denne til sine barn.
Vi begynte å snakke om det her en skravlekveld. Jeg var usikker om mi skulle ta den når ho ble så stor, men så var det ei som sa at det var kun de som skulle være seksuelt aktive de 3 neste årene som trenger den. Noen som har hørt/lest d?
Sist endret av Chamilla; 05-11-09 kl 00:06.
4 barnsmamma
Dette er en vaksine for jenter mellom 9-15 år. Seksuell aktivitet de 3 neste årene etter at vaksinen er tatt har ingen betydning. Hvordan i alle dager skulle man kunne vite hva som skal skje den enkelte jenta tre år fremover ? Djisus det er mye rare modernemyter som oppstår. Det som derimot er rimelig sikkert er at alle disse småjentene vil komme til å bli voksne seksuelle individer,og da kan de smittes av dette viruset som gir kreft. Og de trenger slettes ikke leve noen promiskuøst liv for å bli smittet.
Jeg er sikkert utrolig fordomsfull når jeg slenger på denne siste kommentaren,men jeg er ganske sikker på at dette er en myte som er oppstått blant såkalte "troende". Det er en typisk måte å prøve å kontrollere kvinners seksualliv på.
MC fikk denne vaksinen nå i høst. Hun har ikke merket noen bivirkninger ennå iallefall :) Alle i klassen unntatt ei hadde tatt den.
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
Min datter har nettop tatt den ,jeg var usikker og, men ville at ho skulle ta den siste avgj. og ho ville ,tror alle jentene i hennes klasse tok den
Gitte sin klasse blir vaksinert i dag, jeg har valgt at hun ikke skal ha den.
Mulig ett feil valg, men jeg er så skeptisk att det gjør vondt langt inni kroppen.
I tillegg er det jo snakk om svineinfluensavaksine snart, og har ikke lyst at de to skal bli satt så tett oppå hverandre.
Skulle ønske vi kunne angre valget, litt mer info om det.
Når det gjelder alder og seksuell aktivitet, så er det vel 12 års alderen fordi den bør settes før de blir seksuell aktive.
Nei vi får oppfordre til bruk av kondom når den tid kommer.
Og så håper jeg at det er mulig å angre innen 1 år så jeg får tenke litt mer.
3 vaksiner fordelt på et halvt år mener jeg![]()
http://www.dagbladet.no/kultur/2009/03/29/570100.html
Men her står d om usikkerhet og det var i vår.
Pippi69 er ikke troende, men helsestasjonen.
4 barnsmamma
Det står at det er en usikkerhet ang varigheten av vaksinen. Det står ikke at den kun bør tas av jenter som skal være seksuelt aktive de neste tre årene.
Det skrivet de får fra helsestasjon her står det at det![]()
4 barnsmamma
jeg har faktisk selv tatt denne vaksinen i fjor, da jeg har en mor som har hatt brystkreft og en søster som hadde HPV-forandringer i underlivet.
Vaksinen er DYR, men jeg føler at det var en billig forsikring likevel. Vaksinen koster 1260 kr per dose. For alle tre dosene blir det altså 3780 kr.
Jeg var ikke i tvil om jeg ville ta den, og har så langt ikke merket noen bivirkninger.. Ikke har jeg blitt barnløs av den heller ;)
Den skal faktisk også forhindre for tidlige fødsler sies det, så da skal det bli morro og se hvor langt over termin jeg skal gå ;)
I min familie har det ikke vært noen av delene, så da er risikoen mindre.
4 barnsmamma
risikoen er nok mindre om man ikke har det i familien, MEN dette er jo noe de kan få etter å ha hatt sex
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Bokmerker (linker)