Tidligere brukte jeg margarin og ekstra lett melk...
Nå bruker jeg bare ekstralett melk og lettbearnes.... og innbiller meg at det er absolutt like godt![]()
Tidligere brukte jeg margarin og ekstra lett melk...
Nå bruker jeg bare ekstralett melk og lettbearnes.... og innbiller meg at det er absolutt like godt![]()
Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret
Bloggen min
Babe In Total Control of Herself
fryktelig vanskelig å lage bernaisesaus uten å ha vannbad, så man får en stabil temp. Har man ikke det så skiller den seg. Jeg bruker både smør,margarin, melk, vann, fløte alt ettersom hva jeg har i huset.
Den sausen du får på resturanter kan være basert på en pasta som blandes ut i vann(De kjøper den pastaen inn i litersbøtter). Eller de lager skikkelig. Så posevarianten vi bruker hjemme smaker anderledes. Best er en som er laget fra bunnen av :)
Helt riktig Pippi - den lages av pasta.. bla på hoteller :)
Kun vært på et fåtall restauranter hvor de lager sausen for hånd.. men den er knallgod![]()
Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret
Bloggen min
Babe In Total Control of Herself
Jeg bruker ikke smør i og har i skummet melk. Hehe...Alt for å spare inn på kaloriene. Men syns selvfølgelig den er best når den er fet og godHar smakt ordentlig bernaisesaus en eneste gang. Da jeg jobbet på sykehuskjøkkene og lærlingene måtte lære å lage den sausen. Det var en hinsides arbeid med røring i en time. Men dæven den var god!
![]()
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Bokmerker (linker)