...og det samiske. Noen som har en mening om det? Aner ikke hvordan det er her i Bodø, men i fjor i 17 mai toget så var det jo First legue her (noe med lego-bygging?) i byen, og de gikk i toget med sitt lands flagg. Var jo artig å se. Men sånn generelt, så mener jeg at 17 mai er VÅR dag. Vi feirer at vi fikk vår egen grunnlov, at vi frigjorde oss fra svenskene, det er VÅR kultur. Og jeg synes det er helt riktig av Oslo og si nei til andres flagg i toget.
Og selv om det satt en utlending i komitèen, så så han viktigheten av at vi i Norge fikk ha vår dag. Han sa at de feiret jo sin pakistanske dag med sitt flagg. Hørte han diskuterte dette på radioen idag med en utlending. Og han sa at det var greit at de da hadde det norske flagget i sitt tog, for de feira tross alt dagen i Norge som frie mennesker, selv om de prøvde å bevare sin kultur og sine høytidsdager. Syntes den mannen i den komitèen var veldig fornuftig. Han sa også at han syntes ikke det var integrering å tillate 150 andre nasjoners flagg i en salig miks i det norske 17 mai toget. Og jeg er så enig med ham. Integrering hadde vært om de hadde holdt et norsk flagg i sin hånd den dagen.
Hva mener du?
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=531288

Svar med sitat

og 

gratulerer med dagen Norge

Bokmerker (linker)