+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultatene 16 til 23 av 23

Tråd: 17 mai komitten i Oslo sier nei til andre flagg enn det norske!

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    Å joda, norske folk tar med seg flagget overalt de. I USA har de egne 17 maitog, og likeså den norske kolonien i Spania. Og vi får lov til det.
    Syns nå at nordmenn bør kunne lære seg spansk, istedetfor å forvente at de skal lære seg vårt språk.

Men her hjemme, i Norge, så syns jeg faktisk at 17 mai toget er noe veldig nasjonalt som vi bør få ha i fred.
    Ikke bare i den norske kolonien i Spania det blir gått i tog 17 mai:) Mamma å pappa pleier å gå i tog med mangen andre nordmenn i byen de bor i også:)

Å hehe jeg tror ikke det er mangen nordmenn i spania som mener og forventer at spanjolene skal lære seg norsk.. De fleste rundt mamma å pappa å de snakker spansk selv.

Klarer ikke bestemme meg om jeg er enig eller ikke enig i dette med 17mai å flagg i tog.. Heller nok mest i mot at jeg er enig å at det helst er det norske flagget som hører hjemme der:)

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    Å joda, norske folk tar med seg flagget overalt de. I USA har de egne 17 maitog, og likeså den norske kolonien i Spania. Og vi får lov til det.
    Syns nå at nordmenn bør kunne lære seg spansk, istedetfor å forvente at de skal lære seg vårt språk.

Men her hjemme, i Norge, så syns jeg faktisk at 17 mai toget er noe veldig nasjonalt som vi bør få ha i fred.
    Jo det er jeg enig med deg i T.. men de nordmenn som feirer våres nasjonaldag i andre land kommer ikke med norske flagg i det nye landet sin nasjonal dag.. de holder seg til 17 mai..og de bruker landets egene flagg på landets nasjonal dag..

Eh.. te-skje dragen er på plass skjønner du hva jeg mener og forskjellen??
    At vi ikke blander våres flagg i andre lands nasjonal dag men kun vår egen..

Så at ola nordmann har tog på nasjonaldagen i spania eller hvor de er er greit.. så lenge de ikke blander seg inn i det nye landet sitt nasjonaldag...
    Har tyrkere nasjonal dag - så må de mer enn gjerne feire den dagen her i norge...men så klart på sin dag.. ikke balnde det inn i 17 mai ( er vel bare norge som har nasjonal dag 17 mai om jeg ikke husker helt feil her)

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Vi kan jo møte opp i en 4. juli parade og vifte med norske flagg og synge Kom mai du skjønne milde.

17. mai er en feiring av Norges frihet og selvstendighet. Jeg synes det er naturlig at alle som bor i landet og setter pris på denne friheten og selvstendigheten deltar i feiringen - og dermed er det naturlig at det er Norge og det norske flagget som blir hedret på denne dagen.

Banal samenligning: I et bursdagsseskap er det bursdagsbarnet som er midtpunktet og som får gaver og bursdagssang. Det ville blitt rimelig corny om man plustelig skulle synge bursdagssangen til hver og en av de andre, fordi de tilfeldigvis var gjester i selskapet....

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Vær mer banal da Kari.. liker når du er det

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av dragonfly Se innlegg
    Jo det er jeg enig med deg i T.. men de nordmenn som feirer våres nasjonaldag i andre land kommer ikke med norske flagg i det nye landet sin nasjonal dag.. de holder seg til 17 mai..og de bruker landets egene flagg på landets nasjonal dag..

Så at ola nordmann har tog på nasjonaldagen i spania eller hvor de er er greit.. så lenge de ikke blander seg inn i det nye landet sitt nasjonaldag...
    Har tyrkere nasjonal dag - så må de mer enn gjerne feire den dagen her i norge...men så klart på sin dag.. ikke balnde det inn i 17 mai ( er vel bare norge som har nasjonal dag 17 mai om jeg ikke husker helt feil her)
    Jeg er heeelt enig
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Sitat Opprinnelig lagt inn av dragonfly Se innlegg

Tror jeg er enig

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Kan egentlig ikke skjønne hvorfor de skal trekke med andre lands flagg på nasonaldagen vår. Det er Norge som skal feires.

Innmeldt
    Jul 2008
    Alder
    43
    Poengstyrke
    7
    På Norges nasjonaldag, så bør det bare være norske flagg i toget, det er jo Norge vi feirer, mener jeg.
    Jente 85 og gutt 00

http://www.oddene.net

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

1. Flagg
    av Tone i kategorien Barnas gullkorn
    Svar: 11
    Siste innlegg: 16-05-06, 13:04
  2. Oslo på dvd
    av Nutta i kategorien Tv og film
    Svar: 1