+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 19

Tråd: Konfirmasjon

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16

Konfirmasjon

Trond skal konfirmeres om 4 år :hæ:
    Vet det er ganske lenge til men jeg begynner og stresse litt allikevel jeg da, har pratet med mora til Trond og fått avklart hvem av sida mi og stefaren til Trond som får komme men ellers er det lite kommunikasjon, jeg og oddemann mente det var lurt å spare penger, eventuelt lage en sparekonto der vi satte inn penger fra begge sider men mor var ikke så interessert i det, jeg frykter for at hun ordner og styrer absolutt alt selv og vi har bare med og betale...
    Skal jeg stresse ned eller er det lurt å begynne og tenke litt på det?

Klem fra Gullet

Tilbakemelding til dagboken, trykk på bildet

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Syns dere gjør lurt i å tenke sparing allerede nå. Hun høres ikke mye samarbeidsvillig ut den mora. Men iallefall, da slipper iallefall dere å få en utgift som kommer brått på. Men dere trenger vel ikke stresse pga det? ;o) Men tror nok at hvis jeg hadde vært Oddemann, så hadde jeg undersøkt sånn omtrent hva det koster å feire en konfirmant, dele utgiftene i to og evnt. plusse på gaven fra dere. Da vet dere sånn ca. hvor mye dere må legge av til da.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Jeg stresser kansje ikke så mye men jeg tenker en del på det og vet at oddemann har lyst til og være med å planlegge det også han får ta en prat med henne om en stund og høre med henne, ihvertfall ang sparing

Klem fra Gullet

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Er nok litt enig med T her altså... og syns dere skal bruke tiden frem mot konfirmasjonen til å bearbeide ho litt- kanskje dere kommer til en enighet til slutt... dere har jo noen år på dere og i dette tilfellet tror jeg det kan være en fordel slik jeg har oppfattet henne ;)

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Ingen grunn til å stresse ,men det hørtes lurt ut å begynne å spare litt ja.
    Blir veldig mye penger på en gang hvis ikke.

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Var feil å skrive at jeg stresser men jeg tenker en del på det men som D sier, vi har noen år på og bearbeide henne og den tiden kommer vi nok til og trenge...

Klem fra Gullet

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Jeg tenker litt sånn at det kan være greit å sette av penger allerede nå og så ikke tenke mer på den saken før det nærmerer seg.

Innen han er konfirmant kan det være mye som har rettet seg mellom dere. Inbiller meg liksom at dette med kommunikasjon og samarbeid kan bli enklere når ungen blir større.

Og hvis jeg setter meg i hennes situasjon, så tror jeg at jeg hadde blitt rimelig "stressa" hvis noen skulle begynt å ta opp en konfirmasjon 4 år frem i tid med meg nå. Dermed hadde jeg nok kunne ha fremstått som lite samarbeidsvillig og tverr også.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Og hvis jeg setter meg i hennes situasjon, så tror jeg at jeg hadde blitt rimelig "stressa" hvis noen skulle begynt å ta opp en konfirmasjon 4 år frem i tid med meg nå. Dermed hadde jeg nok kunne ha fremstått som lite samarbeidsvillig og tverr også.
    Me too!
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Skjønner ikke hvorfor dere hadde blitt tverr og lite samarbeidsvillig jeg...
    4 år er ikke så lenge til og vi bor på en liten plass der det må bestilles lokale til konfirmasjon nå hvis ikke sliter vi, er ikke mange lokalen og velge imellom og i nabo bygdene er det de som har første rett på lokalene...
    Skal gutten ha bunad koster det masse penger og det tar tid og lage den, går ikke an og lage en bunad på et par måneder...
    Og det er både far og mor som skal ordne med konfirmasjonen ikke kun mor...

Klem fra Gullet

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Jeg greier bare ikke å tenke så himla langt frem i tid jeg. Så jeg hadde blitt stressa. Og jeg sa - jeg hadde kunne fremstått som tverr og lite samarbeidsvillig - ikke vært det. Men, siden jeg ikke ville ha vært klar for å tenke så langt frem så kunne jeg ha blitt oppfattet slik.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Å bestille lokale er greit. Men alt annet av planlegging hadde blitt feil i mitt hode. Jeg klarer ikke tenke så langt frem i tid. Jeg er som unge sånn, 4 år føles for meg som 100 år til. Men skjønner jo helt klart tankegangen din. Bunad holder det vel å bestille et år på forhånd? Eller iallefall bare å bestille å ikke tenke mer på det. Han skal uansett vokse MYE før den bunaden er ferdig. Vil han ha bunad da?
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Jeg hadde i allefall ikke kunne ha stolt på at poden holdt på en avgjørelsen ang noe som skal skje 4 år frem i tid. Om han ville ha hatt bunad eller ikke - må han nesten bestemme selv - og da hadde jeg ventet med avgjørelsen til så tett inntil konfirmasjonen som overhode mulig.

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Begynte ikke å tenke konfirmasjon jeg før i fjor høst når han begynte å gå til presten....

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Altså jeg driver ikke og planlegger gjesteliste, middag osv her altså, jeg har begynt å tenke på konfirmasjon, bunad kan ikke bestilles før det nærmer seg med tanke på mål osv, det er sparingen jeg tenker på...

Klem fra Gullet

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Jammen spare kan dere vel begynne med uten å bli enig med mor. Jeg er enig i at det er lurt å begynne å legge av penger på forhånd. Det er jo liksom ikke så farlig om man har lagt til side for mye penger. Legg av penger slik at dere har til det dere tror kan oppstå - og skulle han ikke ville ha bunad f.eks - så er det jo penger dere sitter igjen med.

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Konfirmasjon
    av LizJane i kategorien Merkedager og høytider
    Svar: 8
    Siste innlegg: 11-03-10, 17:30
  2. Konfirmasjon
    av Lillian i kategorien Selskaper
    Svar: 6
    Siste innlegg: 15-04-07, 11:41
  3. Konfirmasjon