+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Helgefrokost

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Helgefrokost

Hvordan er det med helgefrokosten hos dere? Er det noe annet enn vanlig hverdagsfrokost?

Til vanlig hos oss, så spiser jeg og poden frokost sammen. Gubben har allerde dratt på jobb når vi er klare for å spise. Derfor så forsøker vi å ha fellesfrokost om lørdagene og søndagene.

Som oftes blir det vanlig frokost på lørdagene, altså at vi bare dekker vanlig frokostbord og spiser sammen. Søndagene er eggdagen. Da blir det enten kokt eller stekt egg, eller eggerøre. Og nystekte (av halvstekte) rundstykker - det kan jeg diske opp med både lørdag og søndag.

Jeg trenger egentlig litt inspirasjon til hva annet spennende jeg kan finne på ang helgefrokosten.

Derfor lurer jeg jo på hva dere bruker å gjøre.

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Vi spiser frokost sammen i helgene, eller d.v.s LT, Sara og meg. Da har vi godt pålegg, egg, varme rundstykker. Dette gjelder både lørdag og søndag.

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    På lørdager er stort sett frokosten kaos...fordi det alltid er ett eller annet som skal skje,-Marius planlegger over mitt hode og skulle gjerne vært ute lenge før noen har blunket 2 ganger...i motsetning til vanlige dager er han oppe om morgenen i helgen, altså; trenger ikke å vekkes...

Søndager derimot prøver vi å lage oss en frokost der man kan sitte rolig og kose seg. Hva egg og pålegg anngår så er det ikke enkelt å finne på noe som faller i smak hos dissa to "utenom det vanlige)
    Ingen av dem liker egg...Marius liker bare Kari's eggerøre, og Kari er jo ikke hos oss og lager eggerøre hver søndag, men har gjort det en gang for snart 2 år siden :galsf::galsf::galsf:
    Men vi steker rundstykker, da og det er godt!!! Og hvis jeg husker å ta opp hjemmelaget rørt jordbær- eller bringebær syltetøy fra fryseren er frokodten helt i boks.

-Tone-

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Me like Marius, like Marius alot

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Me like Marius, like Marius alot

Tror han liker deg også!!!

Satt og så noe på tv'n her i forrige uke, og der var det ei som godt kunne blitt forvekslet meg deg om hun hadde hatt mørkere hår...hun var ivertfall lik deg både i ansiktet og med noe av "slik hun gestikulerte" når hun snakket. Jeg sa ikke noe, bare tenkte det men...fra den andre sofa'n kom det;
    "mamma...se da, SE DA...ser du hvem hu dama der er lik???SEEEE DA!!!!"
    -hvem tenker du på da, svarte jeg og kunne ikke annet enn å smile litt...
    "HALLOOOO...du SER vel at hun er slik som Kari???... Når skal vi forresten treffe henne og poden igjen????"

-Tone-

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Vi pleier å lage egg, rundstykker, laks, eggerøre, kakao, å pålegg ellers. Men det er en stund siden nu, de små lever på gotteri til barnetv om mårran, jadda jeg er sløv der men himmel det er godt å sove litt lengre mens de koser seg foran tvn. Åsså har vi jo tenåringer som sover leeeenge, men vi får det til av og til...

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Det blir mye av det samme her å.:smile:
    kokt egg,noen ganger egg og bacon,fiskepudding,og div. pålegg, nystekte rundstyker, polarbørd, knekkebrød. Kaffe,kakao,forskjellige juicer. Har jentene lyst, får de frokostplandinger,favoritten er den med tørkede jordbær og yoghurt.

Vi spiser alltid lange frokoster sammen lør. og søn. og som regel lager sambo. som står for det.

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    eksisterer ikke her.

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Søndag hender det at vi har stekt egg og bacon (eller kokt egg på brød). Lørdag er det som oftest ikke noe spesielt.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Vi spiser sammen, men noen diger oppdekning blir det ikke. Vi spiser som regel kokt egg på lørdag og stekt egg med bacon på søndag Og det går på brødskiver. Sjelden vi har rundstykker...
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Vi pleier å kjøpe grovt brød, tomater, salat og bacon. Steike baconskiver og riste brødet. Ha på pesto istedefor smør, salat ett par skiver bacon og masse tomat på toppen(frisk basilicum er også godt til). Te og appelsinjuice til drikke :) Veldig god søndagsfrokost :)

Noen ganger så kjøper vi inn reker på lørdag som vi har til søndagsfrokost.

+ Svar på tråd

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine