+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Før og etter mobiltelefonen

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Før og etter mobiltelefonen

Sitter her å tenker på hvor lettvint ting blir med mobilen. Hvor tilgjengelig man blir - på godt og vondt. Greier nesten ikke huske hvordan man holdt orden på ting tidligere. Ja og så hvor lett det er å holde kontakten med litt perifere venner gjennom å sende en sms i ny og ne. Hvor mye lettere det er å ta opp kontakten med venner som kanskje har blitt litt for perifere og hvor mye enklere det er å sende en kaffeinvitasjon pr sms, i stede for å ringe.

For ikke å snakke om dette med hvor mye enklere det er å holde styr på ungene etter at de ble utrustet med mobil. Og hvor mye lettere det føles å slippe taket når de skal bevege seg ut i den store verden. Du vet de har mulighet til å få tak i deg hvis de får problemer.

Hvordan er det med dere? Hva tenker dere om tiden før og etter mobilalderen?

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Jeg skjønner jo ikke hvordan man fikk gitt beskjeder jeg da ennå jeg opplevde det
    Vi hadde jo knapt nok vanlig tlf heller...

Jeg har bestillt kort til tulla nå.. som vi håper kommer i posten denne uka... da kan jeg ringe ho hjem på kveldene.. at ho får tak i oss når noe skjer etc..

Uansett hva man føler for eller i mot.. så er nå jeg veldig glad for mobilen :smile:

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Mar 2008
    Alder
    38
    Poengstyrke
    6
    Ening meg deg at det er mye enklere i dag pga. mobiltelefonen,jeg føler meg mye tryggere når jeg vet at barna har mobiltelefonen med seg når de er borte,da kan de ringe meg når de vil ,
    Tenk når vi var barn og våres foreldre sende oss av gårde ,og det ikke fantes mobiltelefon:neglebvit:
    Men jeg føler at vi er i en tid der de finnes mye mere farer nå ,enn det var når vi var barn.(også bla.mobil og internett.tenk hvor lett det er å spore opp barna våres da!!)
    Min lille verden/blogg/ Div.nye bilder!
    hjemmesiden vår

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Vet ikke helt hva jeg tenker, mobilen kan irritere vettet av meg til tider for jeg er for tilgjengelig, det piper og ringer i ett - ungene maser om tusen småting i løpet av en dag, ting som strengt tatt kunne ventet til de kom hjem fra skolen å så kunne man tatt det da. PÅ den andre siden er de mer tilgjengelig, en får tak i dem når de er ute og de kan ringe hjem om det er noe.

Men da jeg vokste opp klarte vi oss fint uten mobilen, jeg er ikke enig at det er mer skrekk og gru i samfunnet nu enn da vi vokste opp, de fantes da å men ikke like opplyste som nu. Vi var mer fri egentlig før.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Vet ikke helt hva jeg tenker, mobilen kan irritere vettet av meg til tider for jeg er for tilgjengelig, det piper og ringer i ett - ungene maser om tusen småting i løpet av en dag, ting som strengt tatt kunne ventet til de kom hjem fra skolen å så kunne man tatt det da. PÅ den andre siden er de mer tilgjengelig, en får tak i dem når de er ute og de kan ringe hjem om det er noe.

Men da jeg vokste opp klarte vi oss fint uten mobilen, jeg er ikke enig at det er mer skrekk og gru i samfunnet nu enn da vi vokste opp, de fantes da å men ikke like opplyste som nu. Vi var mer fri egentlig før.

Helt enig

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Foreløpig har jeg såpass kontroll på hvor ungene er til enhver tid, at jeg føler ikke at de trenger mobil enda. Men en vanlig tlf er god å ha når man skal ringe foreldrene til vennene deres. Men jeg er nok ganske avhengig av den sånn ellers. Iallefall på hverdagene. Men i helgene føler jeg ikke at jeg har like mye behov for den.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Det som jeg tenker mange ganger ang mobilen og unger er at det er en falsk trygghet. Jeg kan ikke gjøre noe fra eller til om det skjer prinsen noe selv om han har med mobilen. Men jeg slipper å gå ut på kvelden slik som før i tiden å leite etter han når han skal inn. Egentlig har vi mye mere kontroll på ungene nå enn før. Mine foreldre hadde iallefall ikke en slik kontroll på meg :)

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Å FRIFAMILIE er jo helt supert da!!!!

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Hadde klart meg ypperlig uten mobil. Hadde jo ikke mobil når Thomas var liten, var aldri noe problem...her er det faktisk sjelden ungene har med seg mobilen ut, da må jeg minne de på det, hvis vi skal noe så jeg trenger å "rope" de hjem. Føler heller ikke at jeg trenger til enhver tid å vite hvor de er. Idag var f.eks. Sara på "fjelltur" med en kompis, hun var borte i et par timer, og det beskymret meg ikke i det hele tatt.

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Sitat Opprinnelig lagt inn av aalisa Se innlegg
    Å FRIFAMILIE er jo helt supert da!!!!
    eller OneCall

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Jeg skjønner ikke hvordan vi klarte oss før mobilen jeg ;) Jeg synes det er veldig kjekt å ha mulighet til å f.eks. ringe MC hvis jeg lurer på hvor hun er osv. Veldig greit i de fleste sammenhenger egentlig.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Har det vært tid før mobilen??

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Tenker litt på Englasaken i Sverige å hvor falsk trygghet mobilen egentlig er i forhold til unger.

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Hva er det?

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Engla skulle sykle hjem for første gang alene,og hadde med mobil. hun hadde vært på fotballtrening,og ringte mor før hun syklet, Skulle ta ca ti min før hun var hjemme. Hun ble kidnappet voldtatt og drept før hun kom seg hjem.

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Etter Karituren
    av dragonfly i kategorien Reiseliv
    Svar: 34
    Siste innlegg: 05-04-07, 12:27
  2. Få mobiltelefonen til å rope ditt navn
    av dido i kategorien Telefon, data og internett
    Svar: 8
    Siste innlegg: 06-10-04, 23:23

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)