Ser denne reklamen går på TVn. Noen som har smakt disse pølsene? Lurer på om jeg skal teste de ut på ungene..
Ser denne reklamen går på TVn. Noen som har smakt disse pølsene? Lurer på om jeg skal teste de ut på ungene..
Har ikke smakt de, men sett reklamen og tenkt det samme som deg. Lengere enn det har jeg ikke kommet. :smile:
Har aldri vært noe tilhenger av å lure inn sunne ting i annen forpakning.
Kynisk måte for handelsnæringen å tjene penger.
Pappa'n til verdens tre herligste gutter,
to sommerbarn født 01 og 04 og nesten ett julebarn 2011![]()
Det er jo ikke for å "lure" ungenene til å spise fisk, men når en først skal ha pølser så ser ikke jeg noe negativt at pølsene er litt sunnere enn vanlige pølser.
Sist endret av sol; 14-05-08 kl 21:42.
*flirer av heffa sin enkle filosofi*
Har tenkt tanken men hu snuppelure jeg er mamma til lukter det meste på mils avstand.. så ho tror jeg ikke at jeg får lurt i det hele tatt!!og jeg som vil ha i ho mest mulig fisk..
Del gjerne med oss om noen får dette til å virke![]()
Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret
Bloggen min
Babe In Total Control of Herself
Jeg ser ikke den helt store forskjellen på å tilby laksepølser og f.eks kyllingpølser, eller kjøttboller av kyllingkjøtt kontra storfe. Jeg ser ikke på det som fordekking, men et nytt produkt. Handelsnæringen driver for å tjene penger og de tjener gode penger på å tilby nye produkter.
Det finnes allerede fiskekaker laget av laks eller sei i stede for hyse, hva er da forskjellen på pølser av laks i stedet for kjøtt (og alt annet de putter i de)
Bare så det er sagt, jeg liker heller ikke fordekking av råvarer. Her spises det kjøtt, fisk og farseprodukter i en salig blanding.
Enig med du Kari![]()
Bloggen min
Godt poeng, men pølser er jo i utgangspunktet grisetarm fyllt med kverna rester som ikke brukelig til noe annet, røyket og krydret.
Så blir denne laksepølsen puttet ned i ett pølsebrød med null næring, og hokus pokus så var samvittigheten til foreldrene mye bedre...
Nå er jeg slem, men kostholdet mener jeg er like viktig som kostholdsvaner.
Her i huset er det fisk minst to ganger i uka. Fersk fisk som i skiver/filèter, ikke pinner el...
Men, de har da grunn til å føle seg bedre. En laksepølse i pølsebrød er betydelig bedre enn ei vanlig pølse i pølsebrød. Selv om det aller beste er at det serveres noe som er laget fra grunnen av sammen med friske grønnsaker og minst mulig hurtige karbohydrater. Men, hverdagen til mange er slik at man velger å ta enkle valg og prioriterer ikke tid til å lage mat fra grunnen av. Da er jo det aller beste at det finnes hurtige valg som er litt sunnere enn de hurtige valgene vi har å velge i nå i dag.
Og vi har også fisk eller fiskeprodukter i allefall to til tre ganger i uka og jeg må innrømme at innimellom så begynner det å bli vanskelig å finne på alternative måter å lage ting på, det blir det samme oppigjen og oppigjen - nettopp derfor synes jeg det er spennende med nye produkter.
Jeg må jo si at jeg i utgangspunktet deler din "bekymring" ang dette med kosthold, kunnskapen mange har (eller rettere sagt mangler) og de prioriteringene som mange gjør. Men, på den andre siden, det trenger ikke være et enten eller bestandig. Jeg hører til både og varianten. Jeg har en aktiv pode som trener en god del, mange av treningene eller kampene er så tidlig at vi ikke har tid til å spise en skikkelig middag før han skal avgårde. Men, han må ha mat først og jeg mener han må ha noe relativt sunt i kroppen, nettopp fordi han skal være fysisk aktiv. Da gjelder det å finne kjappe enkle løsninger som er sunne og gode. De usunne er de letteste å finne og det hender at valget faller der også. Men, det står ikke i motsetning til at vi da spiser en sen ordentlig og sunn middag. Jeg tror ofte at det er dette som er prioriteringene til mange og at de kjappe enkle løsningene er et tillegg til gode fornuftige valg.
Må si jeg syns dere er heldige Kari og heffa som faktisk har fisk til middag... her måtte jeg gi tapt pga en særing.. og han har så klart smittet dette over på tulla.... spiser jeg fisk nå så er det hvis jeg har søster på besøk..
Tulla spiser fiskepinner da.. og noen fiskekaker så jeg prøver å dytte inn det... ja også fiskeboller.. men det blir ikke det samme liksom..![]()
Bloggen min
Jeg kjøpte pølser som innehold laks OG ørret, så vet ikke om disse er de samme? Men de var IKKE gode. Hverken jeg eller ungene likte dem dessverre.
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Har ikke smakt disse pølsene, men så at de prøvesmakte dem på frokosttv til nrk, og der ble det sagt at de smakte ok.
Jeg kan ikke se noe galt i at de skal tjene penger på å lage sunn mat kontra usunn. Egentlig er det verre at de skal tjene på å selge oss usunn mat.
Og så lenge det heter laksepølser er det ingen som prøver å lure oss til å kjøpe noe vi ikke vet hva er.
Det er bare tull at pølser må lages av storfekjøtt. Verden går da fremover også på matfronten, se bare på fullkornspasta f.eks.
Mine besteforeldre f.eks sa alltid at det ikke kunne kalles middag så lenge vi ikke spiste poteter til, noe jeg absolutt ikke praktiserer.
Bokmerker (linker)