+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultatene 16 til 30 av 30

Tråd: Pølser laget av laks og som smaker som pølser

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Har ikke smakt laksepølsene, så jeg skal ikke utale meg om laksepølsene er god. Jeg er litt skeptisk, fisk er fisk og kjøtt er kjøtt. Jeg ikke glad i pølser, men gubben elsker pølser, men nå har han høyt kolestrål, det er usunt og spise for mye pølser. Derfor tenkte jeg, er laksepølsene god, så er det ett alternativ til vanlige pølser, for og redusere kolestrålet...og fiksefettet er jo mye sunnere :) Har smakt lakseburgere,asj,de var ikke god :0(

Har dere tenkt over hvor mye sukker det er i ett pølsebrød...jeg ser på Sunt og Godt på TV 2, i kveld for jeg svaret på det. Her spiser vi mye fisk elsker det, men jeg er vokst opp ved havet...sild og potet fikk jeg som barn, så jeg for et langt liv

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Jeg har ikke prøvd de og har heller ingen planer om det. Kan aldri tro at de kan få fisk til å smake som pølser uansett hvilken variant de blir servert i. Skal vi ha pølser så kjøper jeg pølser, skal vi ha fisk så kjøper jeg fisk og ikke fisk som ser ut som pølser

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Jeg tror jeg må prøve de, men har ikke helt troen på at de smaker akkurat som pølse da.... hehe....

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Da er laksepølser innkjøpt og skal testes til middag i dag. De hadde bare middagspølse varianten - ikke grillpølsevarianten, så da fikk det bli det da.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Jeg tviler forresten på at de smaker som pølser - jeg håper forresten at de ikke smaker som pølser. Det beste hadde vært om de smakte som laksepølser og at den smaken var god.

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    hehe.... enig med du Kari ;)
    Har forresten ikke sett de her ute på butikkene som jeg bor enda.....

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Har sett det i butikken....å den første å eneste tanken jeg har hatt om det er ÆSJ!! Kvalmene..

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Jeg tviler forresten på at de smaker som pølser - jeg håper forresten at de ikke smaker som pølser. Det beste hadde vært om de smakte som laksepølser og at den smaken var god.

Enig, jeg håper de er "etanes" :smile: du får fortelle hvordan de var senere i dag

Innmeldt
    Mar 2008
    Alder
    38
    Poengstyrke
    6
    Det hadde vert topp om de virkelig var gode da,slik at også barna hadde likt de:smile:
    Min lille verden/blogg/ Div.nye bilder!
    hjemmesiden vår

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Etanes og etanes, vel det gikk jo an å spise de. Men, gode var de ikke. Både jeg og poden gjorde flere forsøk, men etter noen biter måtte vi konstatere at det smakte hverken laks eller pølse - men noe helt nytt som vi ikke likte. Så dett var dett - itte mer laksepølse hit nei.

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Etanes og etanes, vel det gikk jo an å spise de. Men, gode var de ikke. Både jeg og poden gjorde flere forsøk, men etter noen biter måtte vi konstatere at det smakte hverken laks eller pølse - men noe helt nytt som vi ikke likte. Så dett var dett - itte mer laksepølse hit nei.
    Takk for at du testet de ut.

Igår grillet vi laks, og mannen min grillet som vanlig pølser til Emil. Jeg nektet å servere pølsene, og tror du ikke gutten spiste en hel laksefile?
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Vel, da blir det nok ikke prøvet ut her heller med mindre ungene insisterer :smile:

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Nå har også gubben testet - og den fyren er altetende og slett ikke kresen i matveien. Vel han spiste og da han var ferdig kom det kort og greit: Du trenger ikke kjøpe de der flere ganger.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Ina Se innlegg
    Takk for at du testet de ut.

Igår grillet vi laks, og mannen min grillet som vanlig pølser til Emil. Jeg nektet å servere pølsene, og tror du ikke gutten spiste en hel laksefile?
    Er det ikke typisk tankegang. Hver gang vi voksne lager noe godt til oss selv - så antar man at ungene ikke vil like det - og tenker sporenstraks pølser til ungene. Laks er vel en av de fiskesortene flest unger liker - er det ikke?

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Er det ikke typisk tankegang. Hver gang vi voksne lager noe godt til oss selv - så antar man at ungene ikke vil like det - og tenker sporenstraks pølser til ungene. Laks er vel en av de fiskesortene flest unger liker - er det ikke?
    De fleste unger liker fisk bedre enn kjøtt, fordi det er enklere å spise/tygge. Men veeeeldig ofte så går foreldre ut fra at ungene ikke vil like det, eller de liker det ikke selv. Så da blir det pølser i stede.

Prinsen har aldri fått servet noe annet til middag enn det jeg lager, aldri pølser om vi voksne spiser noe annet. Å han spiser alt, baccalo, blåskjell, fisk, pesto, alle typer grønnsaker osv. Mulig jeg bare har vært heldig med en unge som liker det meste og er glad i mat. Men jeg tror også det kommer av at han alltid har fått servert alt mulig.

Jeg har aldri tvunget han til å spise opp mat, men har sagt klart i fra at så lenge han ikke smaker på maten, så kan han heller ikke vite om han ikke liker den.

Eneste han aldri har likt er sopp, å da får han plukke den ut av maten :)

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

1. Smaker...
    av Adele5 i kategorien Husker du?
    Svar: 39
    Siste innlegg: 18-08-08, 09:24
  2. Spiser du råe pølser?
    av dido i kategorien Egg og pølser
    Svar: 18
    Siste innlegg: 05-10-05, 16:50
  3. Pølser med vri