Kort og godt, at det blir sol, husker ikke sist det var sol og litt varmt på 17 mai :0( For to år siden var det så mye snø vi gikk på ski i toget![]()
Kort og godt, at det blir sol, husker ikke sist det var sol og litt varmt på 17 mai :0( For to år siden var det så mye snø vi gikk på ski i toget![]()
Varsel for lørdag 17.05.2008
Varsel time for time
Morgen kl 6 – kl 12
7°
Delvis skyet. Lett bris, 3,7 m/s fra vest-nordvest. 0 mm nedbør.
Dagtid kl 12 – kl 18
10°
Delvis skyet. Laber bris, 5,8 m/s fra nord. 0 mm nedbør.
Kveld kl 18 – kl 24
9°
Sol. Frisk bris, 8,1 m/s fra nord. 0 mm nedbør.
Jeg tror jeg skal overleve.
Er enig med sol at dagen blir litt som man gjør det til. Og akkurat nå føler jeg at vår 17.mai er tilnærmet perfekt.
Vi starter med barnetoget kl.09.45 Jeg går med klassen min. Etter barnetoget møter vi venner og rusler på byen/spiser is, og så er det leker for barna. Ca 13.00 spiser vi hos mine foreldre, rømmegrøt og spekemat. Borgertoget går 15.00, det bruker vi å se på. Evt. gå sammen med svømmegruppa (gjør nok det iår siden Emil svømmer og jeg er i styret). Og etter det møtes vi en gjeng her ( ca 4-5 familier) og griller. En familie har med hjemmelaget potetsalat, en kake og en vanlig salat. Så holder alle sin egen grillmat og vi holder "huset". Da er det godt fordelt.
Kvelden avsluttes når vi ønsker det.![]()
Storebrorog Emil 8 år
Blogg
When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....
Her sner det - ekke de stilig da![]()
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Åh - jeg blir rent "misunnelig" på oppleggene som dere har.Skulle ønske at vi hadde mulighet til å ha noe slikt opplegg her. Det dere beskriver er jo slik jeg ser for meg drømme 17. mai jo.
Jeg er forsåvidt enig at dagen blir det man gjør den til. Men, som sagt, de tingene jeg ikke styrer - de er lagt til slike tidspunkt at det ikke er mulig å gjøre så veldig mye mer ut av dagen. Nå var jo denne tråden ikke ment som noen klagetråd heller... det jeg tenkte var å se hva folk kunne ha tenkt seg til å bruke dagen til, eller hvordan man kunne tenke seg til å feire. Det er jo veldig morsomt å se at det er så mange som faktisk setter pris på måten vi feirer i dag.![]()
Bokmerker (linker)