+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: 16.mai - Den store vaskedagen........

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71

16.mai - Den store vaskedagen........

Da er dagen før dagen her - og det er om å gjøre å få ryddet og vasket så man kan feire i morgen med stil.

Først er det å løpe rundt huset i full fart å plukke søppel - årsaken til denne løpingen er den kalde vinden som blåser, man må springe for å ta igjen søppelen nemlig der det fyker avgårde....

Så vaskerommet, det er helt sikkert ikke lov å ha skitne klær liggende i kurven på 17.mai - tenk om 17.mai politiet oppdager det, eller den grymme svigermor - KRISE..Enhver husmor med respekt for seg selv, har skittentøyskurver som dufter roser og som er tørket støv av på 17.mai og julaften =) Man scorer voksenpoeng på slikt....

Med det samme en er å roter her inne, så finnes 17.mai klærne frem, nyvasket vinterdress som man stryker sammen med strømpebukse og votter, finner frem den nye sommerlua og scooterskoene, så er alt klappert og klart for å kjempe seg frem i sne og i vind mens man lusker etter hornmusikken, å håper at ingen av de unge musikantene må lide for mye fordi leppene fryser fast i trompeten....

Deretter er det å bake, sjokoladekake tok datteren min seg av, så den saken er ferdig - glasur til sjokoladekake nummer to står å stivner, evighetsprosjekt det der, nesten som med gele - man venter og venter på at den skal stivne noe den aldri gjør, og når den endelig er stiv er det for sent å legge over kaken for da er den jo helt hard, så må man varme den litt, å etter det vente på at den skal stivne og stivne og ja du skjønner......

Når jeg da får litt pusterom etter all sjokoladekakebakingen kan jeg sy sammen marsipankaken, ja sy sammen - ferdig bunn deles, fløte - jordbær og vaniljekrem blandes, så er det bare å bruke mureteknikk for å få kaken sammen, for til slutt å lempe lokket over, krølle den rundt kaka (jeg får aldri min slett så), og så påstå hardnakket til alle som undres over fenomenet, at DENNE kaken skal ha krøllete lokk....

Så må man tørke støv, alle husmødre med respekt for seg selv og svakelige slektninger med astma tørker støv - og siden jeg allerede holder på å sjarmere svigermødre, 17.mai politi og samler voksenpoeng, så må jeg å tørke støv. Noe jeg synes er så himla kjedelig, at jeg raskt benytter meg av min autoritet som voksen og mor, og utkommanderer en av døtrene til jobben under trusselen "ingen støvtørking, ingen is på 17.mai"...

Og da endelig, vasking av gulvene - det er jo rene kremdotten det i forhold til alle de andre oppgavene man har sirkulert gjennom i løpet av dagen. Så vaskingen utføres egentlig etter litt-blind-bestemor måten, man skvetter vann der man ser det behøves, kliner litt grønnsåpe her og der, lufter godt - Å Voilaaaaaa så kan man sette seg ned, og nyte resultatet - absolutt helt........

........UTSLITT

Ha en nydelig Dag i morgen alle sammen

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Jeg scorer ikke et eneste voksen poeng.....
    Har vært på jobb til nå , å huset ser bomba ut... I morgen er det kun avgrensede områder i huset det er lov til å færdes

Hipp Hipp hurraaaaa! Happy 17 MAI!!!

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Det er dårlig med voksenpoeng her også - And I am proud of it . Jeg er lei av slik styring for en dag. Huset ser halveis normal ut, (gubben sin fortjeneste ) Jeg har bakt ei kake og gubben har strøket skjorter. Vel, vel - det er jo noen her i huset som skårer voksenpoeng - så det er vel derfor det går bra.

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Her ligger den andre voksne kun på sofaen...
    Å jeg kommer hjem til hærlig bomba hus...

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Heldigvis tok sambisen seg av husvask og sentøyskifte og klesvask på 17. mai. Jeg var på jobb og han hjemme. Vi fikk svigersene på besøk i helga, og de har ikke sett nyhuset vårt engang før nå. Skulle bare mangle at vi måtte ha det rent og fint da ;o)

Kom hjem til ferdig middag også, så han har virkelig stått på. Jeg kjøpte en David Beckham dusjsåpe til ham i byen og tok med hjem som en liten takk.

Selv baka jeg kake og tok svigermor med på shopping. Vi kjørte innom 6 butikker uten å finne en eneste 17 maisløyfe. Så til slutt måtte vi kjøpe Donald Duck og Se & Hør for å få sløyfe til ungene.

Svigermor strøk våre skjorter og dukene og flaggene. Jeg leita bare frem utstyret så det var klart. Jeg gjorde egentlig fint lite den 16 mai, men nok til at jeg var både sliten og trøtt da kvelden kom. Men jeg var på jobb i 7,5 t + shopping i 3 t. Det er slitsomt nok det ;o)
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Den store mammaboka
    av Klara i kategorien Generelt om barn og familie
    Svar: 8
    Siste innlegg: 28-01-08, 18:23
  2. Hvor store?
    av Alfa i kategorien Fødsel
    Svar: 16
    Siste innlegg: 06-12-02, 22:32