Lukket tråd
Side 1 av 5 1 2 3 ... SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 70

Tråd: Unger på restaurant (Tråden er moderert)

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28

Unger på restaurant (Tråden er moderert)

Hedda hadde så lyst å spise på restaurant i dag, så vi tok turen inn til Stavanger. Valget falt på en mongolsk restaurant og ungene STORspiste. Litt skeptisk til at maten ikke var helt slik mor lager den hjemme, men hjelpe meg så de spiste når de endelig begynte å smake. Sondre ville spise med pinner og han fikk det til med en gang. Han spiste hele middagen med pinner - han var faktisk flinkere enn meg... Hedda på sin side brukte pinnene til å dirigere bakgrunnsmusikken med. Begge ungene var helt enig i at vi skulle gå å spise der en annen gang også. Kjenner det er godt at jeg nå etter hvert kan ta ungene med og spise uten å måtte bestille pommesfrites og pølser til dem. Barnemenyene på restauranter er jo rett og slett en skam... Hvorfor skal barna bli servert "søppelmat" på restauranter?

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sol - jeg er så hjertens enig med deg ang dette med restauranter og barnemenyer. Det er til å bli gal av - at alt som er barnevennlige alterantiver skal være søppelmat. Men, jeg har erfart at de aller fleste er veldig barnevennlig hvis du bare ber om det. Ber om 1/2 posjon av voksenmenyen og evt gjøre noen små tilpasninger hvis det er ting ungene ikke liker av spesielle ting.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Det med søppelmat til unger er noe som har irritert meg også kraftig mange ganger

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Mine unger liker jo bare søppelmat, så ikke mye vits å ta de med så ofte på restaurant akkurat Skulle ønske de kunne spist ris og grønnsaker...
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    Mine unger liker jo bare søppelmat, så ikke mye vits å ta de med så ofte på restaurant akkurat Skulle ønske de kunne spist ris og grønnsaker...
    Og jeg synes det er ille at dere kaller det "søppelmat"..
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Ina Se innlegg
    Enig med deg:)

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24

Hvorfor det ? Det er jo en direkte oversettelse av junkfood. Inneholder så å si ikke næring eller det som trengs i kroppen for å bygge den opp.

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Helt enig med pippi; Søppelmat er direkte oversatt fra junkfood.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Jeg gjorde det, fordi det var ordet som ble brukt her Men det er jo junkfood da, og ikke verdens sunneste...
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Ang søppelmat.... liker det ikke helt jeg heller men når barna først er ute og spiser.. kanskje litt kresne så er det greit at de får noe de liker i allefall så får vi andre mat-ro også
    Vet med meg selv at jeg er stille når jeg spiser noe jeg liker og det tror jeg andre barn er også

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Må skyte inn her at de få gangene vi går ut å spiser så synes jeg det er helt greit at mine unger spiser hamburger, pølser og pom fri - det er ikke akkurat noe vi gjør ofte og de gangene vi gjør det så tviler jeg på at noen dauer eller tar skade av dette. De spiser vanlig mat ellers i året, og om det er ok at jeg koser meg med en biff hvorfor skulle ikke ungene få kose seg med en burger eller pølser om det er dette de har lyst på

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av dragonfly Se innlegg
    Ang søppelmat.... liker det ikke helt jeg heller men når barna først er ute og spiser.. kanskje litt kresne så er det greit at de får noe de liker i allefall så får vi andre mat-ro også
    Vet med meg selv at jeg er stille når jeg spiser noe jeg liker og det tror jeg andre barn er også

Synes godt de kunne hatt noen alternativer til pølser,chips og hamburger. Masse god og sunnere mat som de fleste unger liker som kunne vært på en barnemeny. Og det er aldri salat eller grønnsaker med ett slikt måltid for unger. Ikke alle unger er glad i junkfood.

Det er helt ok en gang innimellom Lise, men drar man f.eks 14 dager på ferie så blir unger fort lei av den typen mat. Og det gjør da vel ikke noe om de har noen alternativer ?

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Sant nok pippi.. tulla elsker grønnsaker så om det hadde vært med på en tallerken så hadde ikke det gjort noe

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Jeg sier ikke noe på at det er et tilbud om det - men når det er det eneste tilbudet og tilbudet er forveksling lik McDonalds så er det jo liten vits å ta ungene med på restaurant. Skal han få søppelmat (junkfood ;) ) så kan vi jo likegjerne gjøre det på McDonalds. Poden ønsker ofte å forsøke andre ting enn de sedvanlige pølsene eller hamburgerene og han blir sjeleglad når barnemenyen er mer spennende enn som så. Men, som sagt, vår erfaring er at de aller fleste er veldig imøtekommende når de skjønner at ungene gjerne vil ha noe annet enn pølser og chips.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Må skyte inn her at de få gangene vi går ut å spiser så synes jeg det er helt greit at mine unger spiser hamburger, pølser og pom fri - det er ikke akkurat noe vi gjør ofte og de gangene vi gjør det så tviler jeg på at noen dauer eller tar skade av dette. De spiser vanlig mat ellers i året, og om det er ok at jeg koser meg med en biff hvorfor skulle ikke ungene få kose seg med en burger eller pølser om det er dette de har lyst på
    Poenget mitt er at det er ganske mange unger som vil ha andre alternativ - det er når alternativene mangler jeg reagerer. Vi voksne får gjerne mange alternativ - og ungene får ikke samme mulighet.

Lukket tråd
Side 1 av 5 1 2 3 ... SistSist

Lignende tråder

1. Hvorfor unger?
    av Gullhår i kategorien Barnas gullkorn
    Svar: 6
    Siste innlegg: 16-12-05, 14:15
  2. Unger og egg
    av Tornerose i kategorien Egg og pølser
    Svar: 19
    Siste innlegg: 30-03-05, 13:00
  3. Dine unger?