Lukket tråd
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5
Viser resultatene 61 til 70 av 70

Tråd: Unger på restaurant (Tråden er moderert)

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Nei jeg kvervulerer ikke. Pippi sier selv at dette er billig mat inn, og rask mat og lage. Selvfølgelig vil det da bli billigere mat ut til kunden.

Og da skjønner jeg ikke problemet, for mat på menyen trenger vel ikke stå under barnemeny for at den skal kunne bestilles til barn.
    At denne søppelmaten står under barnemeny, er vel fordi erfaringene er at det er billig og søppel de fleste ønsker til barna sine.

Og de som tenker mer sundt må desverre betale for det, slik er det med mat i butikkene også. Det som er sundt er ofte mye dyrere enn det som er usundt.
    Ta bare å sammenligne prisen på 1 liter melk og 1 liter brus.

Så det er bare min mening at problemet er ikke der, men det blir skapt med at dere ønsker det under det som heter barnemeny.

Og er ikke resturantene villig til å lage halve porsoner, så velg andre resturanter. Det finnes mange bedrifder som gjør alt for at kunden skal være fornøyd.

Og det jeg svarer er hva jeg tror, og ut av egen erfaring. Jeg har bare sagt at jeg tror barnemenyene er slik fordi dette er det som selges best.

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Jeg registrerer og vedkjenner at vi rett og slett ikke forstår hverandre i denne degbatten, Fillerya.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Jeg kan rett og slett ikke skjønne at det er ett problem for deg fillerya at jeg ønsker at spisesteder skal ha en bedre barnemeny. Eller hensikten med å argumentere mot det.

Sitat fra filleryas innlegg "Så det er bare min mening at problemet er ikke der, men det blir skapt med at dere ønsker det under det som heter barnemeny."

Holdningen din er rett og slett utrolig. Og jeg melder meg nå ut av hele diskusjonen.

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Har ikke sagt jeg har et problem, prøver bare å si at dere bør ikke se på det som et problem at det ikke står under barnemeny, for menyen og maten er der. Og det er ikke aldersgrense på å bestille mat :)

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    I rest my case....

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    Jeg kan rett og slett ikke skjønne at det er ett problem for deg fillerya at jeg ønsker at spisesteder skal ha en bedre barnemeny. Eller hensikten med å argumentere mot det.

Sitat fra filleryas innlegg "Så det er bare min mening at problemet er ikke der, men det blir skapt med at dere ønsker det under det som heter barnemeny."

Holdningen din er rett og slett utrolig. Og jeg melder meg nå ut av hele diskusjonen.

Så lenge maten finnes på menyen, så trenger den vel ikke stå under barnemeny, men selvfølgelig har du lov til å ønske det.
    Men hvorfor? Vil maten smake bedre for barn hvis den står på egen barnemeny?

Jeg bare spør fordi jeg synes ikke man skal være så negative, men prøv å skjønne hvorfor ting er akkurat slik.

Også takker jeg også for debatten.

PS! du skal bare være her inne, fordi jeg er ikke så aktiv og jeg skal ikke plage deg mer ;)

Men husk på at det er lov å være uenig om ting.
    Sist endret av Alfa; 21-05-08 kl 08:23.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Fillerya Se innlegg
    Så lenge maten finnes på menyen, så trenger den vel ikke stå under barnemeny, men selvfølgelig har du lov til å ønske det.
    Men hvorfor? Vil maten smake bedre for barn hvis den står på egen barnemeny?
    I denne debatten er jeg faktisk enig med Fillerya.
    Jeg tror man kan be om å få en halv porsjon av en vanlig meny hvis man spør om det uten problem. At de har laget egen barnemeny tror jeg også er fordi de fleste barn ønsker å spise såkalt "søppelmat". Selvfølgelig burde de laget bedre barnemenyer med flere valgmuligheter til de som ønsker noe annet, men nå finnes ikke det så mange steder. Og da må det da gå an å tilby barna noe fra Alè Carte menyen dersom de ønsker det. Det er vel bare det at de fleste vet at ungene ikke spiser sånn mat og ønsker ikke å betale unødvendig med penger når de vet at det allikavel blir kastet.
    Uansett, når man går ut for å spise er det for å kose seg og ha det hyggelig sammen, ikke sitte å diskutere hvorvidt barnet skal smake det eller det. Slik tilvenning til spesielle smaker gjør man vel helst hjemme? Men bevares, de som har råd til å la barna få annen mat på restaurant uten å vite om de liker det eller ikke, må jo bare gjøre det. Det blir jo opp til enhvers pengebok det da...
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    Jeg tror man kan be om å få en halv porsjon av en vanlig meny hvis man spør om det uten problem.
    Dette medfører ikke riktighet. Jeg har vært på flere restauranter hvor de ikke er villig til å servere en halv porsjon av en vanlig rett på menyen.

...og fordi mine barn ønsker noe annet på menyen enn pølser og pommes frites så skal jeg være nødt til å kjøpe en hel voksenrett til dem? Samme om rettene står fysisk under "barn" på menyen - men de kan bli tilbudt i mindre porsjoner tilpasset barn på hovedmenyen om ikke noe annet.

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Denne diskusjonen har vel tatt av litt mer enn nødvending nå!

Alle snakker jo rundt hverandre her, og noen har kanskje ikke har fått med seg alle innleggene og den opprinnelige diskusjonen.

Vi går nå tilbake til å diskutere det opprinnelige temaet ;)

Problemet er jo ikke om maten står som barnemeny eller ikke. Problemet her som jeg ser det er at noen restauranter ikke vil tilby "ordinære retter" i halve posjoner. Selvfølgelig kan man da bestille en ordinær posjon selv om det ikke heter barnemeny, men normalt sett spiser jo ikke barn en hel voksenposjon, og da blir det fort dyrt om man er mange.

Jeg er helt enig i at barnemenyen har for dårlig utvalg. Jeg har et sånt barn som helst vil ha "voksenmat" - laks er en av favorittene faktisk. Vi har stort sett fått halve voksenposjoner, ofte tilpasset akkurat sånn hun vil ha det (feks kun med babymais og bambusskudd). Noen ganger har det faktisk stått på menyen at det går, og noen ganger har de sagt det muntlig til oss.

Men enkelte steder har vi måttet bestille ordinær posjon til henne. Jeg synes ikke det burde være noe stort problem for restauranten å ha halve posjoner. Er det mer arbeid, liksom?

Pølse-chips-kylling-menyen kan bli i det meste laget noen ganger. Et eksempel når vi var på Norgestur i fjor, da spiste vi alle middager ute - og jeg synes det ble litt mye "junkfood" på Anders i løpet av de 3 ukene altså....

Nå er det sikkert forskjell på unger, men jeg har inntrykk av at mange av ungene i vår omgangskrets spiser "vanlig sunn mat" når de får det servert. Og da er det jo kjedelig om enkelte restauranter ikke vil være behjelpelige.

Jeg tror også i blant det kan handle om hvordan man legger det fram til barnet. I forrige uke hadde vi hentemat fra Kinagrillen. Anders pleier da å få pølse og chips.... Denne gangen fikk han ikke alternativet... Jeg spurte bare om han ville ha ris og biff (chop suey) og det var greit. (han nevnte pølse etterhvert, men da sa jeg de ikke hadde det nå). Ungene delte da en voksenperson. Han spiste det iallefall, og han er vanligvis kresen.
    Sist endret av Alfa; 21-05-08 kl 19:31.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    I denne debatten er jeg faktisk enig med Fillerya.
    Jeg tror man kan be om å få en halv porsjon av en vanlig meny hvis man spør om det uten problem. At de har laget egen barnemeny tror jeg også er fordi de fleste barn ønsker å spise såkalt "søppelmat". Selvfølgelig burde de laget bedre barnemenyer med flere valgmuligheter til de som ønsker noe annet, men nå finnes ikke det så mange steder. Og da må det da gå an å tilby barna noe fra Alè Carte menyen dersom de ønsker det. Det er vel bare det at de fleste vet at ungene ikke spiser sånn mat og ønsker ikke å betale unødvendig med penger når de vet at det allikavel blir kastet.
    Uansett, når man går ut for å spise er det for å kose seg og ha det hyggelig sammen, ikke sitte å diskutere hvorvidt barnet skal smake det eller det. Slik tilvenning til spesielle smaker gjør man vel helst hjemme? Men bevares, de som har råd til å la barna få annen mat på restaurant uten å vite om de liker det eller ikke, må jo bare gjøre det. Det blir jo opp til enhvers pengebok det da...
    Det er da vel ingen her som har sagt at man skal sitte å presse unger til å spise det de ikke vil ha på en resturant.

Har man 4 unger som ikke vil ha junkfood og de ikke er villige til å lage halve posjoner av den ordinære menyen så blir det dyrt å gå ut å spise. Og unødvendig mye mat blir kastet.

Det er noe jeg og tydeligvis flere andre her har opplevd.

Lukket tråd
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5

Lignende tråder

1. Hvorfor unger?
    av Gullhår i kategorien Barnas gullkorn
    Svar: 6
    Siste innlegg: 16-12-05, 14:15
  2. Unger og egg
    av Tornerose i kategorien Egg og pølser
    Svar: 19
    Siste innlegg: 30-03-05, 13:00
  3. Dine unger?