+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 20

Tråd: Gråtende barn, hva gjør du ?

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24

Gråtende barn, hva gjør du ?

Se for deg at du er ute å går en tur, har vært å handla eller av en eller annen grunn er ute å går. Så kommer du over en liten 6 åring som sitter å gråter.

Hva gjør du ?

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Jeg stopper og spør hva det er... hvis jeg ikke ser en annen voksen i nærheten som kan være barnets foreldre ..

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Jeg stopper selvsagt og hører om han har det bra, om jeg skal følge vedkommende hjem eller om det er noen han har lyst å ringe til.

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Sitat Opprinnelig lagt inn av dragonfly Se innlegg
    Jeg stopper og spør hva det er... hvis jeg ikke ser en annen voksen i nærheten som kan være barnets foreldre ..
    samme, henvender meg ev. til dem....... Spørs jo hvem/hva/hvor

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Stopper og spør hvorfor gråter du, så spørr jeg barnet om det har godt seg bort fra mamma eller pappa.... hva jeg gjør videre,er jo alt etter svaret jeg for fra barnet.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av sol Se innlegg
    Jeg stopper selvsagt og hører om han har det bra, om jeg skal følge vedkommende hjem eller om det er noen han har lyst å ringe til.
    signerer sol

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Jeg spør fordi tema ble diskutert ett annet sted, og her er ett innlegg som ble skrevet fordi jeg mener man skal stoppe og spørre om ungene trenger hjelp, eller om man skal ringe noen. Endel var nemlig av den meningen at man bare skulle gå videre, fordi man kunne bli anmeldt om man henvendte seg til ukjente barn. Her er ett svarinnlegg jeg bla fikk.

Du vet rett og slett ikke hva som kommer til å skje dersom du initierer kontakt. Alt du har er en overdreven forestilling om egen evne til å håndtere en situasjon som ikke på noe som helst vis er DITT ansvar. Hvis du vet hvem det er, eller kjenner noen i familien, er det naturligvis en annen sak.

Må si at holdningen overrasket meg endel. Er det virkelig blitt så farlig å hjelpe barn at man risikerer en anmeldelse ? Eller at man blir sett på som en som blander seg i noe en ikke har noe med ?

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Personlig ville jeg blitt glad om en ukjent hjalp mitt barn, men jeg ville ha reagert om en ukjent tok barnet mitt med seg - men det er jo ikke det som er pointet her da, om en skal ta barnet med seg eller ikke, men å snakke til å deretter hjelpe barnet er for meg helt selvfølgelig, og jeg håper virkelig at om mine trenger hjelp så får de det.

Ble dette forvirrende tro??

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Å nå kunne jeg selvsagt ikke gå inn å endre på innlegget over. Og jeg irriterer meg grønn fordi jeg overså en feil i setningene som kom da jeg endret på innlegget

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Personlig ville jeg blitt glad om en ukjent hjalp mitt barn, men jeg ville ha reagert om en ukjent tok barnet mitt med seg - men det er jo ikke det som er pointet her da, om en skal ta barnet med seg eller ikke, men å snakke til å deretter hjelpe barnet er for meg helt selvfølgelig, og jeg håper virkelig at om mine trenger hjelp så får de det.

Ble dette forvirrende tro??
    Skjønner hva du mener med at man ikke skal ta ungene med seg. Men noen ganger så er det nødvendig. Jeg kom over en gutt en gang som hadde skadet armen sin stygt. Og jeg kjørte ham til lege med en gang.

Men skulle gjort slik de sa på det andre forumet skulle jeg ringt legevakt eller politi og latt dem ta med ungen. Strengt tatt så burde jeg vel det, men med en unge som hylte og en arm som hang som en knekt vinge, tok jeg han med rett til legen.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Vet sannelig ikke hva jeg hadde gjort, om det kun var meg og barnet så hadde jeg nok å kjørt det til legen, i stede for å måtte brukt mye tid på å vente på ambulanse/politi

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    Jeg spør fordi tema ble diskutert ett annet sted, og her er ett innlegg som ble skrevet fordi jeg mener man skal stoppe og spørre om ungene trenger hjelp, eller om man skal ringe noen. Endel var nemlig av den meningen at man bare skulle gå videre, fordi man kunne bli anmeldt om man henvendte seg til ukjente barn. Her er ett svarinnlegg jeg bla fikk.

Du vet rett og slett ikke hva som kommer til å skje dersom du initierer kontakt. Alt du har er en overdreven forestilling om egen evne til å håndtere en situasjon som ikke på noe som helst vis er DITT ansvar. Hvis du vet hvem det er, eller kjenner noen i familien, er det naturligvis en annen sak.

Må si at holdningen overrasket meg endel. Er det virkelig blitt så farlig å hjelpe barn at man risikerer en anmeldelse ? Eller at man blir sett på som en som blander seg i noe en ikke har noe med ?

Det svaret som ble gitt her er vel typisk litt sånn amerikansk tenkemåte.

De er jo livredd for å bli saksøkt av en eller annen for et eller annet

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tove Se innlegg
    Det svaret som ble gitt her er vel typisk litt sånn amerikansk tenkemåte.

De er jo livredd for å bli saksøkt av en eller annen for et eller annet
    Jepp var min tanke også, i tillegg til at han ønsket å stemple meg som imbesil omtrent
    Så vidt jeg vet er det ingen her i landet som har opplevd å bli anmeldt, etter å ha hjulpet ett barn.
    Jeg tror mange skaper seg slike "i verste fall" fantasier, og så på sikt blir de en "sannhet".

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    Jepp var min tanke også, i tillegg til at han ønsket å stemple meg som imbesil omtrent
    Så vidt jeg vet er det ingen her i landet som har opplevd å bli anmeldt, etter å ha hjulpet ett barn.
    Jeg tror mange skaper seg slike "i verste fall" fantasier, og så på sikt blir de en "sannhet".
    Det tror ikke jeg heller, enda i alle fall..

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Tror jeg hadde reagert som deg Pippi, å da prøvd å få kontakt med forledre via tlf. til f.eks politi,mens jeg dro til legevakta. Hvis gutten kunne fortelle hvem de var.

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Barn som gjør oss litt flaue....
    av turvid i kategorien Barnas gullkorn
    Svar: 17
    Siste innlegg: 10-03-03, 11:47

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler