Vi har ikke samme rettsystem som i USA. Her i landet så må du betale saksomkostningene, og utgiftene til den du saksøker dersom du ikke når frem. I USA må du ikke det, dermed er det mye enklere å gå til sivilsak mot andre.
De må ha noen enorme utgifter til rettsystemet, så mye tull som skal igjennom det :smile:
Men uansett så lenge vi har det systemet vi har i dag, så slipper man slike tull saksøkinger for å tjene penger på hva som helst. HELDIGVISOg det er jo slettes ikke alle saksøkningene som ender opp i retten heller, de avvises :) Så jeg tror ikke det er noen stor fare for at man skal få trøbbel med rettsystemet her i landet dersom man hjelper ett barn :)

Og det er jo slettes ikke alle saksøkningene som ender opp i retten heller, de avvises :) Så jeg tror ikke det er noen stor fare for at man skal få trøbbel med rettsystemet her i landet dersom man hjelper ett barn :)
Svar med sitat
)

og Sara 12 

Poden fortalte en gang at det var en mann som hadde stoppet. Situasjonen var den den at poden gikk alene hjem fra skolen, og hadde skøytene med seg, han hadde svinset og svanset litt for mye med pose de lå og dermed gikk det hull på posen og ene skøyten hadde "skadet" foten hans litt. Poden gikk da å gråt, litt for at det var vondt og litt for at han syntes hele greie var frustrerende. Mannen stoppet og lurte på hva det var, og hadde tilbydt han å kjøre han hjem.
Poden hadde svart pent nei takk, at han ikke fikk lov å sitte på med fremmede - og jeg setter stor pris på at det var det som skjedde. Heldigvis hadde mannen respektert dette og heller hjulpet han med å feste skøytene på sekken slik at han greit fikk de med seg hjem. Men, jeg kjenner at jeg ble litt sånn:

Bokmerker (linker)