+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Tannregulering

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40

Tannregulering

Tulla har felt masse tenner det siste året.. 9 har ho mistet alt i alt..

Etter tannlege timen i dag så kom det frem at ho antagelig må ha tannregulering.. blir mye for meg å sette meg inn i men tar ikke det nå... vi snakker sikkert 3 år frem i tid minst.. for den tannen som kommer da har ho felt melketannen til allerede...skulle ikke mistet den før om 3 år..

Nå ser det fryktelig trangt ut der.. og tannlegen og jeg var veldig enige
    Han er kjempekul

Vi fikk under timen i dag sett nye tenner som er på vei ut.. og det er gøy med en tannlege som tar seg tid til oss begge- det kommer tannlege skrekken til gode
    Tulla satt forøvrig alene i stolen i dag var så flink atter

Noen erfaring å dele med meg ang regulering noen??

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Min søster fikk regulert tennene, hadde hun fått valgt om igjen hadde hun ikke gjort det. Hun har nå ett standarsmil. Hennes regulering var mest kosmetisk. Jeg tror mye av reguleringen i dag ikke er av annet enn kosmetisk grunn.

De vi ha regulering på prinsen også, jeg er spent på hvordan de skal gjøre det siden det er lite igjen av fortennene etter ulykken han hadde. Fortennene er mest fyllinger.
    Jeg kommer også til å snakke med kjeveortopeden, og vil vite hvorfor han trenger regulering. Han har verken spes over eller underbitt, det ser ikke ut som det er for trangt i munnen hans, så jeg er spent på hva de vil svare :)

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Malene har hatt regulering, hun hadde hjørnetann som var på tur ut kinnet, å som måtte reguleres på plass først, det ble gjort ved hjelp av streng fra den til en annen tann. Så vanlig regulering slik at tennene ble rett, og hun angrer ikke =)

Terese må nok ha regulering hun å med tid og stunder.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Takk for svar begge 2

Det ser ut til at det blir ille trangt i kjeven til tulla - slik som hos hennes far hvor tennene kom ut både her og der + et ekstra sett av noen...
    Derfor blir det slik her...

Hadde det vært kosmetisk så hadde jeg sagt nei... er heldigvis noen år igjen også mye kan skje på den tiden

Bloggen min

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Ting kan gå seg til ja. Husker poden på den alderen, herregud - så ut som tennen var kastet inn i kjeften hans. Men, når det er sagt - tannlegen har nok litt peiling i utgangspunktet. Hvis de antar at det blir regulering - så er det vel en viss sannsynlighet for det.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Guuud, så glad jeg er for at mamma presset igjennom at jeg skulle ha streng! Jeg nektet jo først, syntes det var flaut med strengen. Jeg angrer ikke et sekund!!! Jeg hadde draculatenner som lå over de andre i front. Var alt for trangt. De måtte trekke en tann og forskyve raden. Det skulle egentlig ta 3 år, men jeg klarte å gjøre det unna på 1,5 år. Fordi jeg var dritflink å bruke bøyla. Jeg ville ha det fort unnagjort. Sov med bøyla, satte den på straks jeg kom innefor døra hjemme, gjorde lekeser med bøyla. Og ba tannlegen stramme det han kunne hver måned ;o)

Jeg håper virkelig du hører på råd fra tannlegen og lar henne få regulering en gang om det ser ut for at hun trenger det.

Jeg hadde bare oppe, sambisen hadde både oppe og nede, men etter mitt syn burde de gjort enda mer på ham. Er så spent på ungene ettersom vi begge foreldrene har hatt det, men foreløpig ser det ut for at Gabriel slipper det. Hans tenner ser så jevne og fine ut. Nå gjenstår det å se tullemor sine.

Ellers har jeg en niese og en nevø som begge ser ut som de har fått kastet tennene i munnen på. Han er nettopp begynt og må regne med en tid på 5 år. Hun skal snart får, og også der er det snakk om mange år før de klarer å rette det opp.

Heller standard smil enn en munn man klapper igjen og gremmes over på bilder.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Takke takk begge 2

Skal helt klart høre på tannlegen - han sjekket bittet hennes og det så heldigvis veldig greit ut enn så lenge.. men det blir sikkert litt verre når hoggtanna kommer ut - for da blir det trangt om plassen.

Ho skal ikke ha tenner ho skammer seg over nei det skal mor passe på

Bloggen min

Innmeldt
    Mar 2008
    Alder
    38
    Poengstyrke
    6
    Her rundt omkring har jeg merka at det er kult og ha streng(pga den tv serien,hm hva var det den heter ,har helt glemt dt)
    ho med de blå strenga.
    Ei vennine av sophie fikk slike (grønne) og da ville alle gutta i klasse vere sammen med henne.
    Min lille verden/blogg/ Div.nye bilder!
    hjemmesiden vår

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Altfor mange har tannregulering
    av Klara i kategorien Tannhelse
    Svar: 20
    Siste innlegg: 08-01-06, 22:26

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler