+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 24

Tråd: Gaver til bursdager.

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40

Question Gaver til bursdager.

Hva gir dere i gave til bursdagsbarn som den håpefulle er invitert til??

Jeg syns ofte - særlig til jenter i tulla sin alder at det har vært mye skit - sorry...

Ho har fått slike wendy dukker bla som faller fra hverandre bare du ser på de.. og masse smått som bare blir liggendes og ikke brukes.

Selv har jeg gitt bort smykker og armbånd..men mesteparten av gangene har jeg gitt 100 kr slik at bursdagsbarnet kan kjøpe seg noe selv...
    Tenker at hvis fler hadde gitt noen kroner så kunne barnet kjøpe seg en forholdsvis stor og fornuftig ting som holder litt lenger enn søppel...

Noen tanker om dette??

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Pleier å gi penger. her pleier de å gi 50-70 kr. Hvis jeg kjøper noe er det som regel sånne sett med smykkelaging eller noe ale det. Når vi gir penger legger jeg ofte inni noen klistermerker, didl småting eller noe slikt.

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Jeg prøver å legge meg på gaver mellom 80-100 kr. Som oftest blir det nærmere 100. Har kjøpt endel gavekort på Lekedilla til 100 kr. Men også DVD til 99 kr. Ellers er det tøft med disse eksperimentpakkene til 79 kr, der de kan bygge bla egen tyverialarm. Og nå sist la jeg også med tatoveringer, slik at gaven ble nesten 100 kr.
    Et år fikk Maya så sinnsykt masse perle-sett. Tror det var det året hun ble 5. Hun greide jo aldri å lage opp alt. Så jeg lot endel gå i støvsugeren, og noe gikk i søpla ellers ;o)
    Ellers har jeg også kjøpt polly pocket dukker, de koster ca. 80 kr for to stk. Det er iallefall noe Maya har likt.

Men tanken slo meg her om dagen, at hvis foreldrene til jentene i klassen gikk sammen med 80 kr hver, så fikk bursdagsbarnet en litt større gave med noe hun mer hadde bruk for. Men jeg vet ikke om jeg noengang tør komme med et sånt forslag. Noen må jo organisere dette også da....
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Vi gir penger, så kan heller de kjøpe noe selv

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    11
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Vi gir penger, så kan heller de kjøpe noe selv
    Samme gjør vi, bare tull å kjøpe sånne småting som ikke holder.

Mamma til guttaboys ~ 01 - 03 - 05 ~

http://sollar.net

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Penger er greit å gi, så kan de spare til noe stort de ønsker seg :)

Innmeldt
    Mar 2008
    Alder
    38
    Poengstyrke
    6

Vs1

Synest penger er det greieste og få og gi,Da kan alle gi en fast sum.
    Barnet kan da samle opp og kjøpe noe skikkelig i stedenfor dilldall.

I Soph.klasse har de ligget på 70 kr.og de kjøper mye dill. selv om hun sier at hun ønsker penger.
    I Benjm.sin klasse gir de 100 og da får han penger og det synest jeg er veldig greit.
    Min lille verden/blogg/ Div.nye bilder!
    hjemmesiden vår

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    Jeg prøver å legge meg på gaver mellom 80-100 kr. Som oftest blir det nærmere 100. Har kjøpt endel gavekort på Lekedilla til 100 kr. Men også DVD til 99 kr. Ellers er det tøft med disse eksperimentpakkene til 79 kr, der de kan bygge bla egen tyverialarm. Og nå sist la jeg også med tatoveringer, slik at gaven ble nesten 100 kr.
    Et år fikk Maya så sinnsykt masse perle-sett. Tror det var det året hun ble 5. Hun greide jo aldri å lage opp alt. Så jeg lot endel gå i støvsugeren, og noe gikk i søpla ellers ;o)
    Ellers har jeg også kjøpt polly pocket dukker, de koster ca. 80 kr for to stk. Det er iallefall noe Maya har likt.

Men tanken slo meg her om dagen, at hvis foreldrene til jentene i klassen gikk sammen med 80 kr hver, så fikk bursdagsbarnet en litt større gave med noe hun mer hadde bruk for. Men jeg vet ikke om jeg noengang tør komme med et sånt forslag. Noen må jo organisere dette også da....
    Ehh.... ........veldig kjent fenomen ja

Tok opp dette i barnehagen i stavern...uten videre hell..men der var det også motsatt... noen kjøpte svindyre gaver som en annen en aldri kunne toppe..

Bloggen min

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Jeg er faktisk ikke glad i å gi penger i bursdagsgave. Jeg syns selv det er mye mer personlig og kjekt med en presang.
    Sist Sondre var invitert sto det på invitasjonen at bursdagsbarnet ønsket seg penger. Dette syns jeg ikke noe om. En hver gjest må få lov å selv bestemme hva de ønsker å gi uten å bli oppfordret til å gi penger.

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Å oppfordre til å gi penge gaver er vel noe på kanten syns jeg..

Men hva gir du sol?? og for hvor mye??

Føler meg litt dust jeg da.. for jeg vil ikke overstige 120 max og det er så utrolig mye skit som blir ødelagt...

Bloggen min

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Det kommer litt an på hvem de skal i bursdag til. Er det nære venner gir vi 150, mens ellers er det sjelden vi gir mer enn 100-120. En kul t-skjorte, et eksperiment, en CD eller et eller annet...

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av sol Se innlegg
    Jeg er faktisk ikke glad i å gi penger i bursdagsgave. Jeg syns selv det er mye mer personlig og kjekt med en presang.
    Sist Sondre var invitert sto det på invitasjonen at bursdagsbarnet ønsket seg penger. Dette syns jeg ikke noe om. En hver gjest må få lov å selv bestemme hva de ønsker å gi uten å bli oppfordret til å gi penger.
    :hæ: Det kunne ikke falt meg inn å skrive noe sånt på en invitasjon. Jeg har noenganger gitt penger hvis jeg har glemt å kjøpe gave, men Gabriel syns selv det er kjedelig å gi penger. Han vil gi en gave.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Da Prinsen gikk 1-4 klasse så ga alle 50kr i gave, nå gir alle 100. Tror det er mere vanlig at gutter stort sett får penger. Prinsen er flink med å lage morsomme og spennende "kort" som han legger pengene i, så det blir personlig likvel.

Da han var yngre fikk han endel bionicle lego i bursdagsgave, så det ble endel bytting på lekebutikker. Jeg synes det er greies med penger. Da kan han spare til spill, cd,dvd, musikkinstrumener han ønsker seg osv.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Jeg har aldri gitt pengegaver,liker bedre å kjøpe noe. Klær,eller noe barnet selv har ønsket seg. Er det nære venner kan jeg gi opp til ca. 150 kr.
    Ellers 80-100 kr.

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Jeg liker at ungene får penger, ser de siste bursdagene til Terese hvor hun får "småting" av venninnene, klistremerker, små dukker, hunder osv osv det blir liggende og slenge, og brukes ikke i det hele tatt.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Bursdager
    av Lise i kategorien Support og tilbakemeldinger
    Svar: 6
    Siste innlegg: 08-05-08, 18:20
  2. Gaver til ungene
    av Klara i kategorien Jul
    Svar: 14
    Siste innlegg: 29-12-07, 20:26