+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Dere som har katt...

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28

Dere som har katt...

Jeg er så "heldig" å blitt utnevnt som kattepasser ii en uke mens naboen er på ferie i Egypt. Ikke kan jeg noe om katter og jeg er overhode ikke begeistret for de dyrene heller, men jeg må jo gjøre det beste ut av det hele :)

Så til det hele: Hvor mye mat skal en katt ha i løpet av en dag? Pga marsvinet så kan vi ikke ha katten inne uten konstant bevoktning. Katten er borti buret hele tiden og prøver å fange marsvinet med labbene, hopper opp på buret og i det hele tatt gjør marsvinet veldig nervøs. Derfor må jeg rope katten inn hver gang den skal ha mat og det er sånn ca 4 ganger for dagen. Holder det eller?

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Jada det holder i massevis =) Ha vann ute på trappen til den, og sett gjerne mat ut der å. Vi har alltid mat i skålen, og kattene spiser jevnt hele dagen her. Men fortsett slik du gjør, og pass på marsvinet så den ikke får tak i det.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Kattene jeg har hatt hadde en matskål med tørrfor stående fremme hele tiden så spiser de når de vil.
    Så har de fått annen kattemat ca. en gang om dagen. Vann har de fremme hele dagen og litt melk.

Har du mulighet til å ha tørrfor og drikke på trappa? eller er det mange andre katter der.

4 ganger om dagen er (mer en) nok ja.

Husk at de må ha minst en levene mus i tillegg hver dag da som du må ut og fange.

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Ok, da setter jeg en skål med vann ut på trappen. Mat vil jeg ikke ha ute, for det tiltrekker seg så mange andre katter. Det kryr av dem her i nabolaget.....
    Katt og marsvin er ingen heldig kombinasjon har jeg iallefall funnet ut.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Siste setning til Katinka er kjempeviktig ja

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av katinka Se innlegg
    Kattene jeg har hatt hadde en matskål med tørrfor stående fremme hele tiden så spiser de når de vil.
    Så har de fått annen kattemat ca. en gang om dagen. Vann har de fremme hele dagen og litt melk.

Har du mulighet til å ha tørrfor og drikke på trappa? eller er det mange andre katter der.

4 ganger om dagen er (mer en) nok ja.

Husk at de må ha minst en levene mus i tillegg hver dag da som du må ut og fange.
    Jeg har en skål med tørrfor stående på kjøkkenet og så får den noe annet "griseri" på boks (kan ikke skjønne at katter ville velge Whiskas - det stinker jo!!!!) en gang for dagen. Ingen mat ute på trappen og musen får den jaggu fange selv. Det er ingen 5-stjernes hotell den er kommet til her

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Hehe - jeg gir ikke mine katter noe annet enn tørr for, av og til får de posemat, samme som boksmat da - men det er sjeldent - og grunnen, hehe den stinker sånn

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Katter skal ikke ha melk, de skal ha vann. Magen deres har ikke godt av melk. Har du tran i huset kan du gi noen dråper på tørrforet :)

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Herlig tråd

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17

Vs1

lurer på om vi ga kattegutten for mye mat.... vi ga den tørrfor + kattemat på boks, så fanga den mus helt av seg selv .... ? han sover søt nå, død og begravet

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    Katter skal ikke ha melk, de skal ha vann. Magen deres har ikke godt av melk. Har du tran i huset kan du gi noen dråper på tørrforet :)
    Helt enigvi har hatt sogkatter og dem fikk løs mage av melk...men vanlige huskatter tåler melk, er nå min erfgaring!

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    haha, DU som kattepasser. Lo godt her nå. Tipper katta eeelsker å stryke seg inntil deg. Har merka at kattene merker dem som ikke liker dem, og da blir de ekstra nærgående mot dem.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Helt riktig, Tornis. Jeg er sikker på at katten på pur jævelskap klenger seg inntil beina mine og dilter etter meg fordi den vet at jeg har et anstrengt forhold til katter.

I morges hadde ungene sluppet katten inn mens jeg fremdeles lå i senga og sov. Våknet en stund etterpå av følelsen at noen stirret på meg. Skikkelig guffen følelse. Åpnet øynene og der satt katta midt på gulvet og stirret meg i senk... Hekkan så eg skvatt!!!

Eieren kommer heldigvis hjem i morgen så da er det buy-buy til katten

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Vel ikke si at det er buy buy - katter har en tendens til å returnere til steder den har fått mat

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Katt eller hund, diverse spørsmål
    av Nutta i kategorien Kjæledyr
    Svar: 5
    Siste innlegg: 07-06-05, 21:33
  2. Stikket katt,enkel
    av katinka i kategorien Håndarbeid
    Svar: 7
    Siste innlegg: 04-09-03, 16:07
  3. Katt?