+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Min lille gutt på snart 5 år har ROSA SOM YNDLINGSFARGE - kan dere respektere det?!

Innmeldt
    Aug 2008
    Poengstyrke
    0

Min lille gutt på snart 5 år har ROSA SOM YNDLINGSFARGE - kan dere respektere det?!

Blir så møkkalei alle voksne som alltid skal kommentere i klesbutikker osv. at 'rosa er vel ikke noe for deg som er gutt' osv osv osv. når den blå varianten trekkes frem. (Ikke det at vi kjøper jenteklær). Men han blir alltid så såret. Det synes lang vei på ansiktet hans. Jeg pleier å skynde meg å si at rosa faktisk er yndlingsfargen hans, når en eller annen idiot av en voksen har kommet med en idiotisk kommentar om jentefarger og guttefarger.

KAN VI VOKSNE HER INNE, VÆRE SÅ SNILLE Å SLUTTE MED DET TULLET??? Det blir jo like dumt som om ekspeditrisen i dameklesbutikken skal si 'neimen, blått er vel ikke noe for deg vel'... Hadde du ikke følt det litt ubehagelig?? Sånn har min sønn det!

Jeg har hele tiden forsøkt å forklare min lille gutt at man kan få lov til å like akkurat den fargen man vil, og det er ikke noe som heter guttefarger og jentefarger. Det er bare tull. Og så legger jeg til at jeg skjønner veldig godt han liker rosa, fordi rosa faktisk ER en veldig pen farge. DET ER IKKE MENINGEN FOLK SKAL FÅ HAM I FRA Å SYNES ROSA ER EN PEN FARGE. Hva trod dere det gjør med hodet til et lite barn? At man ikke skal få lov til å synes noe er fint fordi man er gutt????

NEI, FY SKAM SEG!!!!! SKJERP DERE, OG DEL BUDSKAPET VIDERE. MIN SØNN HAR ALL RETT TIL Å LIKE FARGEN ROSA!!!!

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Her er det omvendt på en måte. Sønnen min nekter å ha på seg tøy om det har en liten antydning til rosa på seg. Da må jeg alltid fortelle hvor fint det er og sånt - så kan det hende han til slutt gir seg.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Min gutt som nå blir 12 bruker rosa, har aldri opplevd at noen kommenterer det negativt. Håper virkelig at sønnen din ikke slutter å bruke fargen pga ubetenksomme mennesker som slenger med leppa.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Det er flere "gutte klær" som lages i rosa nå,særlig skjorter, T-skirt osv. så det er jo ikke noe unormalt i det. Flott at du støtter han på det,og voksne folk burde ikke komme med slike komentarer til gutten din syntes jeg.

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Stian har litt rosa i klærne.. kompisene var veldig klar på at rosa var jentete.. Men ingen har sagt noe de gangen han har hatt på seg klærne med rosa i.

Da han var 2 digga han rosa, men det gikk da over til grønnt etterhvert.

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Sitat Opprinnelig lagt inn av floken Se innlegg

KAN VI VOKSNE HER INNE, VÆRE SÅ SNILLE Å SLUTTE MED DET TULLET???
    NEI, FY SKAM SEG!!!!! SKJERP DERE, OG DEL BUDSKAPET VIDERE. MIN SØNN HAR ALL RETT TIL Å LIKE FARGEN ROSA!!!!
    Er det meg du roper til?
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    Er det meg du roper til?

Har du sagt noe om gutter og rosa .. og sånnt??

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Sitat Opprinnelig lagt inn av aalisa Se innlegg

Har du sagt noe om gutter og rosa .. og sånnt??
    Vet ikke, men hun henvender seg til oss voksne her inne...Og jeg har jo navnene til ungene i forskjellige farger, (i "gutte" og "jente" farge) i mitt nick...
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Tror ikke ALLE VOKSENE HER INNE er av den oppfatning i at rosa ikke kan brukes på gutter...-ikke dra alle under en kam selv om de i butikkene snakker om jente- og gutte farger.

Begge gutta mine har da hatt klær enten som har vært ensfarget rosa eller med rosa i mønsteret og synes det er kult. Begge to liker også rødt,-og da er de vel extremt jentete i noens øyne da

Spiller vel ingen rolle så lenge sønnen din ikke vil ha rosa skjørt, vel. Hev deg over kommentarene og la sønnen din like rosa!!

-Tone-

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Hmm først likte jeg ikke måten innlegget er skrevet på, får kjeft for noe jeg ikke har gjort, så den kunne kanskje vært stilet på en litt anna måte dette innlegget her. Kan ikke se av vi her inne har mobbet eller sagt noe om rosa til gutter som er negativt??

Så vil jeg legge til at om min gutt liker rosa så er det helt ok, og at verden generellt får synes hva den vil. Men å få andre til å slutte å kommentere det, det er nok vanskelig.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Mar 2008
    Alder
    38
    Poengstyrke
    6
    Synest det er veldig tøfft med rosa til gutter,det har no vert litt inn det nå med tøffe rosa skjorter og t-sk.har en gutt selv som digger rosa.Så lenge det er litt rosa og ikke fra topp til tå ,så går det helt fint med rosa til gutt
    Min lille verden/blogg/ Div.nye bilder!
    hjemmesiden vår

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Hmm først likte jeg ikke måten innlegget er skrevet på, får kjeft for noe jeg ikke har gjort, så den kunne kanskje vært stilet på en litt anna måte dette innlegget her. Kan ikke se av vi her inne har mobbet eller sagt noe om rosa til gutter som er negativt??

Så vil jeg legge til at om min gutt liker rosa så er det helt ok, og at verden generellt får synes hva den vil. Men å få andre til å slutte å kommentere det, det er nok vanskelig.
    Må si meg enig her, jeg reagerte også på måten innlegget var skrevet på.

Innmeldt
    Mar 2008
    Alder
    38
    Poengstyrke
    6
    Enig med Pippi og Lise
    Min lille verden/blogg/ Div.nye bilder!
    hjemmesiden vår

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Trodde ikke det var noe problem lengere jeg. Rosa er jo blitt motefarge for gutta og har vært det i et par år nå. Poden kler seg stadig i rosa, både knallrosa (men ikke cerise) og i blek rosa/babyrosa. Ser at veldig mange gutter bruker det.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Sitat Opprinnelig lagt inn av katinka Se innlegg
    Det er flere "gutte klær" som lages i rosa nå,særlig skjorter, T-skirt osv. så det er jo ikke noe unormalt i det. Flott at du støtter han på det,og voksne folk burde ikke komme med slike komentarer til gutten din syntes jeg.
    Jeg har ikke sett at noen har skrevet om noe om rosa på gutter,men jeg syntes det er greit og diskutere det og ha forskjellige meninger uten at man blir sur for det,men butikkpersonal osv. bør ikke komme med kommentarer til små barn om hva de ikke bør går i.

:) Ha en fin dag :)

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Yndlingsfarge
    av MIO i kategorien Egenpleie
    Svar: 23
    Siste innlegg: 01-07-05, 18:12

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar