Blir så møkkalei alle voksne som alltid skal kommentere i klesbutikker osv. at 'rosa er vel ikke noe for deg som er gutt' osv osv osv. når den blå varianten trekkes frem. (Ikke det at vi kjøper jenteklær). Men han blir alltid så såret. Det synes lang vei på ansiktet hans. Jeg pleier å skynde meg å si at rosa faktisk er yndlingsfargen hans, når en eller annen idiot av en voksen har kommet med en idiotisk kommentar om jentefarger og guttefarger.
KAN VI VOKSNE HER INNE, VÆRE SÅ SNILLE Å SLUTTE MED DET TULLET??? Det blir jo like dumt som om ekspeditrisen i dameklesbutikken skal si 'neimen, blått er vel ikke noe for deg vel'... Hadde du ikke følt det litt ubehagelig?? Sånn har min sønn det!
Jeg har hele tiden forsøkt å forklare min lille gutt at man kan få lov til å like akkurat den fargen man vil, og det er ikke noe som heter guttefarger og jentefarger. Det er bare tull. Og så legger jeg til at jeg skjønner veldig godt han liker rosa, fordi rosa faktisk ER en veldig pen farge. DET ER IKKE MENINGEN FOLK SKAL FÅ HAM I FRA Å SYNES ROSA ER EN PEN FARGE. Hva trod dere det gjør med hodet til et lite barn? At man ikke skal få lov til å synes noe er fint fordi man er gutt????
NEI, FY SKAM SEG!!!!! SKJERP DERE, OG DEL BUDSKAPET VIDERE. MIN SØNN HAR ALL RETT TIL Å LIKE FARGEN ROSA!!!!

Svar med sitat
Hilsen Alfa 

Bokmerker (linker)