+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Matpakketråden

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28

Matpakketråden

Tenkte vi kanskje kunne inspirere hverandre med å skrive hva vi legger med i matpakken til barna våre. Kjenner jeg lett går i samme sporet etter hvert. Kanskje vi kan få noen tips og ideer av hverandre?

I dag har mine fått en "vanlig" matpakke:

Hedda: 2 "trappeskiver" med salat, skinke og ost - trappeskive er to skiver satt sammen og skåret som en trapp. En liten klase blå druer og 4 plommer.

Sondre: 1 skive med roastbiff, 1 skive med syltetøy. Liten klase blå druer og 6 plommer.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Eh.... ..... vet ikke hvor mye fornuftig jeg kan ha å bidra med her. .

Dagens matpakke: dobbelbrødskive med nogutti crisp og dobbelbrødskive med leverpostei og rødbeter + 1 jordbæryoghurt.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Frukt har vi aldri i matpakken det får de på skolen, så det hjemmefra blir for mye å sende med. Men det går i leverpostei, agurk - ost av ymse slag og syltetøy med - salami og agurk

Veldig kjedelig egentlig =)

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    I dag hadde prinsen 3 skiver, en med tomatpesto, salat, agurk og okserull. Og to skiver med pesto, salat, avocado, tomater og skinke.
    Eller egentlig lager han matpakkene selv nå :) Det går stort sett i veldig grovt brød, innimellom har vi chiabatta også.
    Frukt liker han ikke ha med annet enn på turer. Da lager han seg gjerne flotte matpakker kvelden før. Kjøtt og grønnsaker wookes lett, pakkes i folie og kan varmes på bålet. Noen ganger pakker han eplebåter i folie og har på kanel og sukker. God turdessert :)

Enkelte dager har han kun med seg brød med leverpostei eller ost, da er han litt matlei

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    sjokade

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Mar 2008
    Alder
    38
    Poengstyrke
    6
    Mår,nugatti ,fårepølse,leverpostei ,veldig kjedelig spør dere meg,men det er det de foretrekker,
    Det er lett for at enkelte pålegg og blir svett og ekkel ,og de er ikke noe fristende,de har av og til med youghurt,og så prøver jeg og sende med litt frukt hver dag,eller en gulrot.nå har jeg kjøpt slike fruktbokser så da skal jeg prøve og sende med fruktsalat,kansje noe pasta salat
    Min lille verden/blogg/ Div.nye bilder!
    hjemmesiden vår

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    I dag hadde prinsen 3 skiver, en med tomatpesto, salat, agurk og okserull. Og to skiver med pesto, salat, avocado, tomater og skinke.
    Eller egentlig lager han matpakkene selv nå :) Det går stort sett i veldig grovt brød, innimellom har vi chiabatta også.
    Frukt liker han ikke ha med annet enn på turer. Da lager han seg gjerne flotte matpakker kvelden før. Kjøtt og grønnsaker wookes lett, pakkes i folie og kan varmes på bålet. Noen ganger pakker han eplebåter i folie og har på kanel og sukker. God turdessert :)

Enkelte dager har han kun med seg brød med leverpostei eller ost, da er han litt matlei
    Pesto! Hvorfor har jeg aldri kommet på å smøre det på matpakken til Sondre?? Han liker jo godt grønn pesto... Takk for tipset!

Avocadoen, skjærer du den opp på forhånd? Blir den ikke brun da?

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Dere som har med yoghurt i matpakken;
    Blir ikke denne varm i sekken, eller har de kjøleskap de kan sette den i?

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Mine har alltid hatt de i sekken uten problem, de har iallefall ikke sagt noe

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Ok, jeg har aldri lagt ved yoghurt fordi jeg er redd den blir for varm. Hmmm, kanskje jeg må revurdere akkurat det. :)

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av sol Se innlegg
    Pesto! Hvorfor har jeg aldri kommet på å smøre det på matpakken til Sondre?? Han liker jo godt grønn pesto... Takk for tipset!

Avocadoen, skjærer du den opp på forhånd? Blir den ikke brun da?
    Kutter den i tynne skiver å har inni sandwitchen, prinsen har aldri sagt ett ord om at de blir brune. Mellom to skiver ser man det ikke :) og den smaker like godt

Innmeldt
    Mar 2008
    Alder
    38
    Poengstyrke
    6
    Sitat Opprinnelig lagt inn av sol Se innlegg
    Dere som har med yoghurt i matpakken;
    Blir ikke denne varm i sekken, eller har de kjøleskap de kan sette den i?
    kjøpte smarte matpakke/vesker som man kan legge fryseelement i,kjøpte de på kid -de var tøffe og med dødningshode på, svart til gutt og rosa til jente
    Min lille verden/blogg/ Div.nye bilder!
    hjemmesiden vår

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Man kan bruke slike små kjørebager til colabokser, som man får på bensinstasjoner til matpakken. Da kan man legge ett iselement i bunnen. Maten hoder seg frisk og fin.

En ting til prinsen bruker mye i matpakken er tunfisk, det er knallgodt med litt rå løk og masse pepper :)

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Her var det mange gode tips. Matpakkevesker en kan ha kjøleelement i er jo genialt da!!

I morgen ønsket Sondre en skive med kokt egg og en skive med roastbiff.
    Hedda får egg hun også, og en skive med kaviar og agurk. Agurken skjærer jeg opp og legger i aluminiumsfolie slik at den holder seg frisk fram til lunsj.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Poden har yoghurten liggende i matpakken frem til lunsj uten problemer, de har ikke noe kjøleskap for oppbevaring.

Dagens matpakke:
    Dobbelskive med makrell i tomat og en enkel skive med salat, pesto og skinke. Yoghurt og et eple.

+ Svar på tråd

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan poste nye tråder
  • Du kan poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine