+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: 4 mnders mat......

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    8

Question 4 mnders mat......

Jeg har en matmons! han er jo snart 4 uker men drikker melk i bøtter å spann! nan! men virker så han ikkje blir skikkellig mett! så eg spurte på helsestasjonen om når jeg kunne begynne å gi ham tynn tynn velling så han kunne drikke gjennom etthulls korkene i flaskene!!! å gjett om eg ble satt på plass!!
    4 mnder!!! magen er ikke utviklet å bla bla bla!! men herregud! jeg husker vi begynte me jeannett når hu var ca 2 mnder! å ingen skade skjedd!!!
    men noen andre som har noen erfaring me dette her?

lurer fælt!!!

Jeannett snart 7 år :dust:Brage-Emil

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Husker at jeg ikke ga noe annet enn brystmelk til Prinsen var rundt 4 mnd. Det er faktisk viktig å gi dem den tiden magen trenger for å utvikle seg. Er den ikke klar vil barnet få mye unødig smerte. Og det er det vel ingen som ønsker.
    Ikke noe er så fælt som ett lite barn med magekramper.

4 uker er iallefall alt for tidlig, jeg ville ventet.

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    8
    hehe jeg hadde tenkt å vente til ca 8 uker 2 mnedr!!! men ville bare lage en debatt der jeg kunne dra nytte av deres synspunkter!!! hehehehe:fornøyd:
    joda 4 uker er alt for tidelig!!!! heheh

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Jeg skjønte ikke 4 uker eller 4 mnd??

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av ntnjen Se innlegg
    hehe jeg hadde tenkt å vente til ca 8 uker 2 mnedr!!! men ville bare lage en debatt der jeg kunne dra nytte av deres synspunkter!!! hehehehe:fornøyd:
    joda 4 uker er alt for tidelig!!!! heheh
    Jeg ville ventet lengre enn 8 uker. Helsesøster er faktisk fagpersonell med kunnskaper om dette. At det gikk bra med datteren din, kan være ren flaks. Men selvsagt om du synes det er greit å risikere at ungen får store smerter, er det jo opp til deg som forelder å avgjøre dette.

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    4 uker hørtes litt tidlig ut, men 4 mnd kan da ikke være så gale? (det står litt forskjellig i innlegget.) Når Thomas var liten var det helt vanlig å begynne med litt fast føde rundt 3-4 mnd alder, så det kan ikke være SÅ ille å gi de noe mat fra den alderen, selv idag...

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Det ntnjn spør om er om når hun kan begynne å gi annet enn nan-melk til sin lille sønn på 4 uker. Helsesøster mener at han skal være 4 mnd. Ntnjen mener hun kan gi tynn velling fra han er 2 mnd. Og så spør hun va vi synes og hvilke erfaringer vi har.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    ahh nei jeg synes det er for tidlig, 4 mnd går ann om en ikke har mye allergi i familien, da ville jeg ventet lengre

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    8
    takk takk pippi69
    det er det jeg mener!! men har hørt flere som har begynt å gi tynn tynn velling før 4 mnder!!!!
    grunn er at ungene ikke roer seg har problemer me kolikk osv! å har faktisk hørt at det har hjulpet! men som sagt fra rundt mellom 2 og 3 mnder!! hadde aldri gitt lilleprinsen noe fast føde no ass!! tror dere jeg er hakkande galen? sikkert heheheh!!

men uansett nan er noe dritt!! å collett får eg ikkje tak i så nå skal vi prøve noe som kalles hipp! morsmelkerstatning ass

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    8
    maser videre her jeg_!!! hva gjør man vist man har ett barn som spiser over 160 ml å etter to timer er han like sulten igjen ? hjelp!!!!!!!!!!! er 4 uker å 1 dag!!!

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Det er vel økedager. Nå ga ikke jeg flaske, men Prinsen hadde økedager innimellom hvor han hang i puppene i ett. Regner med at bayer som drikker morsmelkerstatning også har økedager. Snakk med helsesøster om hvor mye du skal øke matmengden.

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. 6 mnders kontroll
    av mara i kategorien Kontroller
    Svar: 8
    Siste innlegg: 07-05-04, 23:34

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan poste nye tråder
  • Du kan poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg