+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 22

Tråd: Barnebursdag for 3 åring

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    11

Barnebursdag for 3 åring

31 oktober blir minstemann 3 år, er litt usikker på hva jeg egentlig skal gjøre men han begynte i barnehage før sommer`n så han har jo blitt kjent med noen barn der. Men så blir han jo samtidig "bare" 3 år.
    Han har dårlig språk så jeg veier mye for og imot en bursdag for han!
    Så jeg er vel ute etter noen meninger.

Tenker litt at han kanskje ikke merker noe av det om det uteblir, han har jo aldri hatt det å vet jo ikke helt hva bursdag innebærer.
    Men om vi har det kan det jo hjelpe han å få mer kontakt med de på samme alder på avdelingen.

Mamma til guttaboys ~ 01 - 03 - 05 ~

http://sollar.net

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Vi inviterte ikke noen fra barnehagen da Stian ble 4 år. De feirer dagen der så det fikk være nok mente vi, dette spurte vi barnehagen også om å de mente de er så små at det gjør ikke noe om de ikke inviterer noen derfra. I tillegg må de kanskje ha mødre/fedre med å jeg gidder ikke sitte trøkke med ukjente foreldre i stua mi hehe

Så dropp unger derfra, å inviter venner/naboer =)

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Ps ang språk har du sammenlignet han med Oda? Hun sier nu ikke mye hun heller da =)

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Mar 2008
    Alder
    38
    Poengstyrke
    6
    Minstemann her i huset blir 3 år 14 oktober,Han går også i bhg.vi skal ikke ha barneselskap bare familieselskap,Vi pleier ikke og ha barneselskap før barna er 5 år ,det er da de begynner og leke med andre og får venner i bhg.
    Min lille verden/blogg/ Div.nye bilder!
    hjemmesiden vår

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Synes de er så store når de er tre at de trenger denne ene spesielle dagen i året hvor de feires. Men trenger ikke be hele barnehageavd. Familiebursdag er da like gøy for dem :) Besteforeldre, tanter onkler og søskenebarn holder sikkert i massevis.
    Om han har godt eller dårlig språk har da ikke noe å si.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Vi begynner med barnebursdag når jentene er 4 år,før det er det familiebursdag.

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    11
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Vi inviterte ikke noen fra barnehagen da Stian ble 4 år. De feirer dagen der så det fikk være nok mente vi, dette spurte vi barnehagen også om å de mente de er så små at det gjør ikke noe om de ikke inviterer noen derfra. I tillegg må de kanskje ha mødre/fedre med å jeg gidder ikke sitte trøkke med ukjente foreldre i stua mi hehe

Så dropp unger derfra, å inviter venner/naboer =)
    Må le litt, men det med at fremmende er her bryr jeg meg ikke om de foreldrene som vil skal få lov å være. Nå kjenner jeg de fleste litt også vil jeg gjerne bli kjent med de andre siden Andreas mest sannsynlig kommer til å leke med ungene utenom barnehage og skole etterhvert :)

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    11
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Ps ang språk har du sammenlignet han med Oda? Hun sier nu ikke mye hun heller da =)
    Nei ser ikke ho så ofte jeg da hehe.. Men sammenligner er de i bhg der jeg jobber og der hvor han selv går

Sitat Opprinnelig lagt inn av Adele5 Se innlegg
    Minstemann her i huset blir 3 år 14 oktober,Han går også i bhg.vi skal ikke ha barneselskap bare familieselskap,Vi pleier ikke og ha barneselskap før barna er 5 år ,det er da de begynner og leke med andre og får venner i bhg.
    Det må jeg si imot, jobber selv i bhg og hvis ikke ungene hadde hatt venner før de var 5 år tror jeg ikke jeg hadde orket å jobbe i bhg, det hadde blitt en tungt og vanskelig jobb.
    Fra de er 3 år spør de ofte foreldrene om noen kan være med dem hjem etter bhg.
    Fra de er ca 2 år slutter de å leke ved siden av hverandre og begynner å leke sammen :)
    Andreas har kamerater i bhg selv han, men han har litt vanskeligere for å kommunisere med dem pga dårlig språk. ;)

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    11
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    Synes de er så store når de er tre at de trenger denne ene spesielle dagen i året hvor de feires. Men trenger ikke be hele barnehageavd. Familiebursdag er da like gøy for dem :) Besteforeldre, tanter onkler og søskenebarn holder sikkert i massevis.
    Om han har godt eller dårlig språk har da ikke noe å si.
    Nei blir bare 4-5 gjester, hele avd. tror jeg at jeg står over
    Blir jo litt annet med familieselskap og barnebursdag for oss. Meste av familien er nordpå så han har bare ett søskenbarn her vi bor, men til gjengjeld er de bestevenner, hun er bare 1 år eldre enn Andreas.

Sitat Opprinnelig lagt inn av katinka Se innlegg
    Vi begynner med barnebursdag når jentene er 4 år,før det er det familiebursdag.
    Ja det er det vi også har gjort, begynt når de fylte 4 år, da har de gått i bhg og har fått seg venner. :)

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Mener bestemt at de kan ha venner før de er 4. Da prinsen var to begynte han i barnehagen, og fikk en veldig god venn han hang sammen med hele tiden i barnehagen. Og ingen av dem hadde noe godt språk før de ble 3-3 1/2, men det var helt utrolig å overvære dem når de snakket sammen. Vi voksne forsto ikke en stavelse men de førte helt klart samtaler med hverandre på "bablespråk" hvor de kommuniserte veldig godt sammen. Så unger har venner mye tidligere enn mange tror.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    11
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    Mener bestemt at de kan ha venner før de er 4. Da prinsen var to begynte han i barnehagen, og fikk en veldig god venn han hang sammen med hele tiden i barnehagen. Og ingen av dem hadde noe godt språk før de ble 3-3 1/2, men det var helt utrolig å overvære dem når de snakket sammen. Vi voksne forsto ikke en stavelse men de førte helt klart samtaler med hverandre på "bablespråk" hvor de kommuniserte veldig godt sammen. Så unger har venner mye tidligere enn mange tror.
    Ja vi har 2 åringer i bhg som leker utrolig godt sammen, de har noe språk men lite. Ser ut som de forstår hverandre veldig godt :smile:

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Jeg synes 3 år er en fin alder for å starte barnebursdag. Jeg hadde ikke tatt hele avdelingen da, men 3-4 av de som han er mest sammen med - det kommer jeg til å gjøre for minste min som blir 3 i april

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Vi feira da 3 årsdagen hans med unger fra nabolaget og andre venner han den gang hadde. Vi hadde omgang med mange som hadde gutter på hans alder den gangen, så vi inviterte kun den ene gutten han pleide å henge sammen med i bhg. Da fikk guttan male. La en stor hvit papirduk på bordet som de fikk male på. Så i invitasjonen stod det at de kunne ta på ungene noen klær de ikke var så redd for (men brukte bare vannmaling da).
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Mar 2008
    Alder
    38
    Poengstyrke
    6
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Sølvi Se innlegg
    Nei ser ikke ho så ofte jeg da hehe.. Men sammenligner er de i bhg der jeg jobber og der hvor han selv går

Det må jeg si imot, jobber selv i bhg og hvis ikke ungene hadde hatt venner før de var 5 år tror jeg ikke jeg hadde orket å jobbe i bhg, det hadde blitt en tungt og vanskelig jobb.
    Fra de er 3 år spør de ofte foreldrene om noen kan være med dem hjem etter bhg.
    Fra de er ca 2 år slutter de å leke ved siden av hverandre og begynner å leke sammen :)
    Andreas har kamerater i bhg selv han, men han har litt vanskeligere for å kommunisere med dem pga dårlig språk. ;)
    ja,men om du jobber i bhg ,så vet du vel hva de andre gjør,om de lager barneselskap for tre åringer.
    Min lille verden/blogg/ Div.nye bilder!
    hjemmesiden vår

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    11
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Adele5 Se innlegg
    ja,men om du jobber i bhg ,så vet du vel hva de andre gjør,om de lager barneselskap for tre åringer.
    Men nå var det ikke akkurat det som var dilemma mitt her heller da, beklager hvis du ble fornærmet av det jeg skrev ;)
    Det er var ikke sånn ment

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Gode tips til barnebursdag?
    av Ina i kategorien Selskaper
    Svar: 3
    Siste innlegg: 05-11-08, 11:33
  2. Min 5 åring
    av Chamilla i kategorien Barnas gullkorn