+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Kurt blir grusom

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Kurt blir grusom

http://www.filmweb.no/trondheimkino/...icle162755.ece

Vi har lest bøkene om Kurt og både poden og jeg har kost oss med de. Poden skulle med en kompis å se denne filmen tidligere i uken, men ville så gjerne at jeg også skulle være med. Jeg må innrømme at jeg ikke helt hadde lyst og ikke hadde forventninger om at dette skulle være no ok.... snakk om å ta feil. En ting var at gutta på 10 syntes filmen var helt fabelaktig, men jeg må innrømme at jeg koste meg jeg også. Det var humor på mange plan - både for store og små.

Så herved kommer en anbefaling fra meg.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Prinsen har veldig lyst til å se denne filmen, jeg hadde ikke tenkt å være med. Men mulig jeg ombestemmer meg nå :)

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Hvis du har sansen for Erlend Loe - så er det verdt en tur. Hele filmen var tro mot tonen i bøkene til Loe.

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Passer den en 7 åring også??

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av aalisa Se innlegg
    Passer den en 7 åring også??
    Det lurer jeg og på. Har hørt begge deler, så jeg er litt usikker. Emil er en veldig lettskremt type.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Aug 2004
    Alder
    48
    Poengstyrke
    9
    Jeg var med snart 7åringen vår å det var helt topp!! Tror nesten det er føsrte filmen han sitter i ro å ser. Den fenga hele veien!!!!!
    Hvis det er en person du ikke liker, så er det ikke det mennesket det er noe galt med... Det du ikke liker, er den måten DU føler deg, når du er sammen med denne personen...

Mammaen til Gutt født 86. Gutt født 88.Gutt født 98 og gutt født 01:galsf:

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Jeg vil tro at dette er en ypperlig film til 7 åringer. I allefall ville det ha vært det til poden. Den er vel egentlig ikke spesielt skummel. Ikke sånn thriller skummel i allefall. Det er litt vanskelig å vurdere for andres barn synes jeg. For jeg vet at da poden var mindre hadde han en helt annen skummeloppfattelse enn hva jeg hadde og antok at han hadde.

Men, hvis dere ikke har lest bøkene først - så kan det kanskje være greit å gjøre det. Bøkene er korte enkle og greie og veldig gode å lese høyt. Der blir man kjent med den ultraherlige sjarmen til Kurt - kanskje bedre enn i filmen. Men, vi som har lest bøkene har jo sjarmen til Kurt med oss i bakhodet når vi ser filmen.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    29
    Poengstyrke
    8
    Jeg hadde med meg sønnen min på premieren, han er ikke fylt 5 år enda... men vi var på barneøya i sommer der han fikk plakat, malt seg "kurt-bart" osv, og plakaten ble hengt opp på rommet.

Jeg er fan av Erlend Loe og lest mange av bøkene hans, inkludert Kurt-bøkene.

Vi likte filmen godt begge to, litt mye "dritt"prat for Vetle synes jeg da, men ikke noe ord han ikke kunne fra før, hehe :P

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Når man blir gammel blir man påkjørt!
    av Cantate i kategorien Barnas gullkorn
    Svar: 3
    Siste innlegg: 29-05-07, 22:47

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine