+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Stieg Larsson

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24

Stieg Larsson

I går kveld så jeg ett program på nrk 2,som handlet om dødsboet etter forfatteren Stieg Larsson.

Jeg er stor fan av bøkene hans og har gledet meg veldig til å se filmene som snart kommer.

Men etter å ha sett programmet i går msitet jeg nesten all lyst til å se filmene. Fordi det vil innbære at at Stieg Larssons far oog bror får enda mere penger.

For dere som ikke kjenner til saken så hadde ikke forfatter Stieg Larsson skrevet noe testamente,han hadde ingen barn men var samboer med en kvinne i over 20 år. Hun het Eva(jeg husker ikke etternavnet). I Sverige har du ingen arverett etter samboer dersom du ikke har felles barn(jeg vet ikke om man har det her i Norge). Så da Stieg Larsson døde uventet mens han ennå er ung,ble alt han eide arvet av hans far og bror.

De to(far og bror) ble intervjuet i det programmet jeg så, og makan til usympatiske mennesker skal man lete lenge etter. Ikke bare fikk de alle milionene som er tjent inn på bøkene til SL. De ville også ha halve leiligheten som han og hans livsledsage/samboer eide sammen. Resultatet var at hun da ville stå uten ett sted å bo.
    Eva(samboer) kunne dokumenetere disse kravene som hadde kommet fra advokaten deres. På direkte spømål om dette så svarte de at dette ikke stemte,og at Eva hadde psykatriske problemer.

Jeg må si at slike arrogante drittsekker virkelig kan få sinnet mitt i kok. Og som sagt,jeg tror ikke jeg vil unne dem inntekten de vil få av min kinobillett. De vil selvsagt aldri merke økonomisk at jeg aldri gikk på kino og så filmene. Men jeg vil ikke være med på å støtte slike mennesker økonomisk. De gjorde meg rett og slett kvalm.

Jeg er nesten trist for at jeg eier alle tre bøkene av SL allerede så jeg ikke kan boikotte kjøpet av dem også.

Puh,dette var dagens utblåsning

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Har hørt om saken ja.
    Triste greier at noen skal være så.. ja, hva heter det. HENSYNSLØSE iallefall!!

Du arver ikke etter samboer i Norge heller, hvis du ikke har felles barn.. skrevet testamente ....

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Jeg vil kalle det for GRISK !!!

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    Jeg vil kalle det for GRISK !!!
    ja, kom på det ordet lenge etter at jeg hadde vandra ut fra mixen!!

Var det jeg leita etter!!! Men kan jo plusse på umenneskelig også + + +

Var jo et hus som måtte selges her i alta også, fordi to utav tre søsken forlangte arv etter avdøde, samboeren eide bare halve huset. Hadde ikke penger til å betale ut de to arvingene, som skulle ha sitt!!!

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Er ille at man som samboer ikke er beskyttet mot slikt.

Jeg visste det var bråk rundt dødsboet til Stieg Larsson,men jeg visste ikke før jeg så dette programmet hvor usympatisk,griske og rett og slett ubehagelige far og bror til SL er.

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Ja, jeg har lest akkurat det der før engang. Og må bare si meg helt enig med deg.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Stieg Larsson-filmene
    av Alfa i kategorien Tv og film
    Svar: 9
    Siste innlegg: 29-01-10, 00:47
  2. Stieg Larsson - Millennium-serien
    av Klara i kategorien Bøker
    Svar: 18
    Siste innlegg: 21-08-08, 23:03

Stikkord for denne tråden

Bokmerker (linker)