I går kveld så jeg ett program på nrk 2,som handlet om dødsboet etter forfatteren Stieg Larsson.
Jeg er stor fan av bøkene hans og har gledet meg veldig til å se filmene som snart kommer.
Men etter å ha sett programmet i går msitet jeg nesten all lyst til å se filmene. Fordi det vil innbære at at Stieg Larssons far oog bror får enda mere penger.
For dere som ikke kjenner til saken så hadde ikke forfatter Stieg Larsson skrevet noe testamente,han hadde ingen barn men var samboer med en kvinne i over 20 år. Hun het Eva(jeg husker ikke etternavnet). I Sverige har du ingen arverett etter samboer dersom du ikke har felles barn(jeg vet ikke om man har det her i Norge). Så da Stieg Larsson døde uventet mens han ennå er ung,ble alt han eide arvet av hans far og bror.
De to(far og bror) ble intervjuet i det programmet jeg så, og makan til usympatiske mennesker skal man lete lenge etter. Ikke bare fikk de alle milionene som er tjent inn på bøkene til SL. De ville også ha halve leiligheten som han og hans livsledsage/samboer eide sammen. Resultatet var at hun da ville stå uten ett sted å bo.
Eva(samboer) kunne dokumenetere disse kravene som hadde kommet fra advokaten deres. På direkte spømål om dette så svarte de at dette ikke stemte,og at Eva hadde psykatriske problemer.
Jeg må si at slike arrogante drittsekker virkelig kan få sinnet mitt i kok. Og som sagt,jeg tror ikke jeg vil unne dem inntekten de vil få av min kinobillett. De vil selvsagt aldri merke økonomisk at jeg aldri gikk på kino og så filmene. Men jeg vil ikke være med på å støtte slike mennesker økonomisk. De gjorde meg rett og slett kvalm.
Jeg er nesten trist for at jeg eier alle tre bøkene av SL allerede så jeg ikke kan boikotte kjøpet av dem også.
Puh,dette var dagens utblåsning![]()

Svar med sitat

og 

Bokmerker (linker)