I dag har jeg lagd boller. Og da lurer jeg på hva dere egentlig synes om å bruke ferdigblandinger til boller og kaker ? (Lese en debatt om det i et ukeblad)
I dag har jeg lagd boller. Og da lurer jeg på hva dere egentlig synes om å bruke ferdigblandinger til boller og kaker ? (Lese en debatt om det i et ukeblad)
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
Syns det er greit hvis en skal mikse sammen noe til en uformell sammenkomst. Hvis det er større besøk eller andre store anledninger liker jeg best å bake kaker fra grunn av. Et unntak er det: ostekaken til Møllerens er fantastisk god i alle anledninger![]()
Jeg synes det er veldig kjekt å lage maten selv, men det er supert med disse ferdigblandingene til travle folk og til de som ikke får det til. Kommer nok til å prøve flere av dem når vi er på ferie.![]()
4 barnsmamma
Har ikke forsøkt så mange av de, men bolle deig posen synes jeg er fin - mine boller blir som murstein uten de posene der![]()
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Murstein :lol:
4 barnsmamma
Samme som her. :oops: Murstein eller Boller som er brent på utsiden og råe inni.Opprinnelig lagt inn av Lise
:j4: Annette :smilie_girl_244:
Veronika 10 år :smilie_girl_275:
Murstein med poser og her..............Opprinnelig lagt inn av Lise
![]()
Så her i huset må zap ta seg av gjærbaksten - da blir det bra !!!
Klem fra Rannei
gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09
Det tar litt mye tid å lage ting fra bunnen av synes jeg....og pakke-bollene ble kjempegode![]()
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
Poser og esker fra butikken går ned på høykant her... :oops: :green:
Bubble:03: mor til
Mads-91, Marte-93 og Frida-03
Poser og esker er kjekke å ha selvom jeg liker best å gjøre det fra bunnen av. Men det har gått en del i poser og esker fordi jeg har funnet ut at de er som regel like gode som om man gjør det fra basic.
Spesielt sjokoladekake i langpanne er god, ettersom jeg ikke får til den ellers. Da blir den enten for brent, eller ikke gjennomstekt. Men med pose blir den perfekt*bank i bordet*
Her i huset er det kun poser som gjelder - kan til nød lage en pizzadeig fra bunnen av, men det er enklest med pose der oxo :oops: :lol:
cammie
Kevingullet juni-03
Chrisebolla april-06 :g10:
Må vel innrømme at jeg er alt for glad i ferdigblandingene jeg også.
Har klart å finne frem til 4-5 oppskrifter som jeg får til... (kaker, pizza, boller, og annen gjærbakst), men utover de "sikre" som står i oppskriftsboka mi, så tyr jeg gjerne til ferdigblanding...
Men jeg merker at ting jeg FÅR TIL blir bedre når jeg lager dem fra bunnen, enn fra ferdigblandinger... Men tid er også penger...eller noe sånt.... :green:
HilsenTrebarnsmamma til
15 år
17 år og
19 år
Bruker aldri poser vi...
Kaker lager jeg selv, mens zap tar seg av gjærbaksten... mens jeg baker ut da... ;)
Klem fra Rannei
gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09
Jeg bruker for det meste ferdigblandinger til gjærbakst.
Men lager som regel kakene selv. Har prøvd noen ferdigblandinger, men de er ikke like gode alle sammen.
Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.
Bokmerker (linker)