Bruker ferdigblandet jeg og. Lett og kose seg med når arbeidstiden er så kort.
Lurer litt på hvorfor man ikke skal bruke olivenolje?
Noen som vet?
Bruker ferdigblandet jeg og. Lett og kose seg med når arbeidstiden er så kort.
Lurer litt på hvorfor man ikke skal bruke olivenolje?
Noen som vet?
:love4:
Mamman til tre flotte barn!
Joar -99, Maren -02 og Jakob -03
syntes det er ok å ha en eller annen kakeblanding fiks ferdig ..det hender at det ringer en eller annen og vill komme innom og da er frysern tom så da er det enkelt å smelle i hop en ferdig kake i full fart.
mamma til 3 store barn,
Hege 27 ,gift m/Øyvind
Erlend 23, Cecilie 21,samboer m/Jan Erik:me7:
Mormor til storebror Mathias 3 år
og lille Emma:carriage:
Står det at du ikke skal bruke oliveneolje da? Den har jo en karakteristisk smak, så det kan jo være grunnen. Egner seg liksom ikke til alt. Men det er den og Rapsoljen som egner seg best til steking fordi de tåler høy varme best, uten å harskne. Andre oljer utvikler stoffer under steking som ikke er så bra for kroppen vår. (Mener disse stoffene var kreftfremkallende::) Men jeg bruker nå Soyasolje allikavel, kan ikke tenke på alt som er farlig;)
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Henter frem gammel tråd :01:
Jeg har lært meg å bli veldig glad i ferdigposene. Egentlig ikke på grunn av at der spesielt mye mer arbeid å gjøre det fra grunnen av - men når jeg har slike ting i hus, så vet jeg jo at jeg har alt jeg trenger for å hive i hop noe.
Skjønner ikke helt hvorfor det er slik - men jeg har samme erfaring som Lise ang boller. Mine hjemmelagede helt fra grunnen av boller blir mer som rundstykker, mens jeg får luftige fine av 1-2-3 posene.
Firkløverkaka er kjempegod, bruker den som basis og har vaniljekrem og banan i midten og krem på toppen og vips så er det jo skikkelig oppdisking.
Muffinsene er kjempegode og jeg gidder ikke lage fra grunnen av fordi posene er mye bedre.
Vaffler og pannekake synes jeg er greit å lage fra grunnen av.
liker vafflene i pose, og så er det ok posjoner, lager jeg fra bunnen av så lager jeg stort sett for mye røre.. greit å begrense seg litt..
en annen ting jeg har oppdaget er at prinsen kan være veldig var på melk i perioder, så pannekaker i pose og vaffler får han ikke vondt i magen av. Noe han kan få av de man lager fra bunnen av
Ja nå har jeg også fått øynene opp for disse ferdigposene, kakemixposene da...min sønn mixer med disse posene, utrolig flott resultat :klap:
Men vaflene på pose, de er bare USJ! synes jeg.
Men eller bruker jeg ganske mye poser.. Men bollene, og rundstykkene mine smaker best!! :01:
![]()
Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?
aalisa`s dagbok-klodring
aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa
![]()
Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?
aalisa`s dagbok-klodring
aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa
Bokmerker (linker)