Jeg både gleder og gruer meg.
Ifølge min tannlege holder en slik fylling normalt i ca 25 år. Mine fyllinger er over 35 år, men holder enda. Så jeg har gitt opp å vente på at de skal falle ut, og så da bytte. Det var den opprinnelige planen.
Det å ta den avgjørelsen at de 8 fyllingene skal byttes, har sittet langt inne. Jeg gruer meg fryktelig. Jeg tåler smerten, men lyden..![]()
Mine fyllinger er heldigvis svært små, bortsett fra en. Den måtte jeg bytte for 15-16 år siden, og da satt tannlegen bare inn en amalgamfylling uten å spørre meg. Jeg hadde vel ikke hatt råd til noe annet heller, den gang. Men nå er det litt dumt.
Jeg mener det er slik at man ikke kan bytte alle fyllingene på en gang? Er det noen som har byttet sine fyllinger? Har dere fått noen helsemessing effekt av det?
Jeg bytter ikke på helse, men pga utseende..![]()

og 

Svar med sitat

Jeg har 2 tenner som det er bare halve tanna igjen, som jeg skulle ha fått ny fylling i, det er ikke vondt i dem, har aldri blitt anbefalt å bytte fylling av noen tannlege, mine fyllinger er så gammel at jeg har glemt når jeg fikk dem ;). Nå har jo jeg fine sterke tenner da, dem er ikke så hvit lenger, tror jeg må få dem bleket bling :d15: Lykke til hos tannlegen :)

Bokmerker (linker)