God dag jenter!
Lenge siden jeg har vært her inne nå ser jeg! En liten oppdatering er at jeg er fortsatt gravid, og har i dag 16 dager til termin.
Har da fått preeklampsi i uke 36+2, heldig som jeg er, så her går dagene saaaakte! Blei oppdaga på vanlig svangerskapskontroll hos legen, ved at jeg hadde +1 på proteiner i urin og blodtrykk på 145/85. (Ligger normalt på ca 110/60). Og siden fastlegen min er utrolig nøye i alt som skjer, blei jeg sendt rett på sykehuset for CTG og sjekk av alt mulig rart. Det endte med at jeg blei lagt inn til observasjon i 2 døgn.
Siden BT og urin holdt seg stabilt når jeg var innlagt, fikk jeg lov til å reise hjem mot at jeg holder meg totalt i ro. Jeg får ikke engang lov til å dra på butikken, henge opp klær etter noe... Jeg skal helst ligge vannrett 23 timer i døgnet... Og det gjør jeg så godt jeg kan.. Er kun utafor døra og lufter bikkja (stakar lille Baylis.. Ho har jo så lyst til å gå tur og å springe i snøen, men så kan jeg ikke gå med ho..).
Jeg blir "overvåka" med BT og urinprøver annenhver dag, og alt har holdt seg stabilt. HEEEELT til å går.. Var da på legevakta siden jeg ikke orker å kjøre 45-50 min til føden bare for å måle BT, og da hadde jeg plutselig BT på 153/98... Syntes dette var litt høyt, så jeg ringte føden for å høre hva de mente, og da var jeg så heldig å få prate med ei "superkoselig" (les; møkkakjerring) som bare gjorde meg mer bekymra..
Jeg har fått beskjed fra avdelings legen på føden at jeg skal ringe hvis det er noe forskjell i BT, og at jeg kan komme inn til CTG og andre undersøkelser hvis jeg er bekymra. Dette sa jeg til ho jeg prata med, siden jeg naturligvis blir litt bekymra når BT stiger så mye på bare 2 dager. Men da fikk jeg streng beskjed om at jeg bare fikk holde meg hjemme og slappe av, og heller ringe fastlegen på mandag! :hæ: De kunne jo ikke gjøre noe fra eller til uansett siden det var helg!!!!! (Håper ikke jeg kommer til å føde en helg, siden de da tydeligvis ikke kan jobbe....)
Så nå sitter jeg her da.. Jeg kjenner jo at det er liv i tulla i magen, så er ikke så redd for ho nå, men en har jo hørt skrekkhistorier om hvor fort dette kan utvikle seg, så jeg sitter her med en litt ekkel klump i magen. Skal tilbake på legevakta for å ta BT i mårra, håper det har gått litt nedover igjen til det.
Dette var en liten oppdatering fra meg da.. Det som er litt sprøtt å tenke på, er at siden jeg har fått preeklampsi, så kommer jeg ikke til å gå over termindato. Det vil da si at innen 16 dager, så har jeg tulla mi i armene! :smile:
Hadde egentlig håpa at ho skulle komme nå iløpet av helga, for siden tirsdag har jeg hatt "regelmessige" kynnere hver dag.. Og konstant "vondt", altså ikke helt vondt, men litt sånn ekkelt nederst i korsryggen. Hadde håpa at det var starten på noe, men det ser dårlig ut!Så jeg får bare belage meg på å vente litt til. Har fått time til igangsetting hvis ting ikke skjer av segselv innen det, så jeg vet jo nesten når jeg kan forvente at ho kommer.
Vi skal ikke si datoen til noen, for jeg orker ikke noe mas. Skal ikke engang si det til foreldrene våre før jeg er innlagt på sykehuset med enten rier eller modningskur. Har egentlig vært veldig heldig hele sv. skapet med få plager, men merker at siden jeg fikk påvist sv.skapsforgiftning, så har jeg vært helt skutt. Og siden jeg ikke har verdens beste forhold til svigermor, så orker jeg ikke at ho skal ringe og mase hver dag på hvordan det går, og om det skjer noe. Jeg er kanskje litt bi*ch ang det, men jeg takler ho rett og slett ikke.. Sorry.. Men noen mennesker klaffer det bare ikke med.
Ja.. dette skulle jo være en kjapp oppdatering, men jeg ser at det ikke blei så kort alikevel..Men sånt skjer!
Takk for at du gadd å lese gjennom! :smile:
Ha en fortsatt fin dag!![]()

).
Så jeg får bare belage meg på å vente litt til. Har fått time til igangsetting hvis ting ikke skjer av segselv innen det, så jeg vet jo nesten når jeg kan forvente at ho kommer.
Vi skal ikke si datoen til noen, for jeg orker ikke noe mas. Skal ikke engang si det til foreldrene våre før jeg er innlagt på sykehuset med enten rier eller modningskur. Har egentlig vært veldig heldig hele sv. skapet med få plager, men merker at siden jeg fikk påvist sv.skapsforgiftning, så har jeg vært helt skutt. Og siden jeg ikke har verdens beste forhold til svigermor, så orker jeg ikke at ho skal ringe og mase hver dag på hvordan det går, og om det skjer noe. Jeg er kanskje litt bi*ch ang det, men jeg takler ho rett og slett ikke.. Sorry.. Men noen mennesker klaffer det bare ikke med.
Men sånt skjer!
Svar med sitat

og Sara 12 
og 

Bokmerker (linker)