+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Svangerskapsforgiftning!

Innmeldt
    Jun 2006
    Alder
    26
    Poengstyrke
    6

Svangerskapsforgiftning!

God dag jenter!

Lenge siden jeg har vært her inne nå ser jeg! En liten oppdatering er at jeg er fortsatt gravid, og har i dag 16 dager til termin.

Har da fått preeklampsi i uke 36+2, heldig som jeg er, så her går dagene saaaakte! Blei oppdaga på vanlig svangerskapskontroll hos legen, ved at jeg hadde +1 på proteiner i urin og blodtrykk på 145/85. (Ligger normalt på ca 110/60). Og siden fastlegen min er utrolig nøye i alt som skjer, blei jeg sendt rett på sykehuset for CTG og sjekk av alt mulig rart. Det endte med at jeg blei lagt inn til observasjon i 2 døgn.

Siden BT og urin holdt seg stabilt når jeg var innlagt, fikk jeg lov til å reise hjem mot at jeg holder meg totalt i ro. Jeg får ikke engang lov til å dra på butikken, henge opp klær etter noe... Jeg skal helst ligge vannrett 23 timer i døgnet... Og det gjør jeg så godt jeg kan.. Er kun utafor døra og lufter bikkja (stakar lille Baylis.. Ho har jo så lyst til å gå tur og å springe i snøen, men så kan jeg ikke gå med ho..).

Jeg blir "overvåka" med BT og urinprøver annenhver dag, og alt har holdt seg stabilt. HEEEELT til å går.. Var da på legevakta siden jeg ikke orker å kjøre 45-50 min til føden bare for å måle BT, og da hadde jeg plutselig BT på 153/98... Syntes dette var litt høyt, så jeg ringte føden for å høre hva de mente, og da var jeg så heldig å få prate med ei "superkoselig" (les; møkkakjerring) som bare gjorde meg mer bekymra..
    Jeg har fått beskjed fra avdelings legen på føden at jeg skal ringe hvis det er noe forskjell i BT, og at jeg kan komme inn til CTG og andre undersøkelser hvis jeg er bekymra. Dette sa jeg til ho jeg prata med, siden jeg naturligvis blir litt bekymra når BT stiger så mye på bare 2 dager. Men da fikk jeg streng beskjed om at jeg bare fikk holde meg hjemme og slappe av, og heller ringe fastlegen på mandag! :hæ: De kunne jo ikke gjøre noe fra eller til uansett siden det var helg!!!!! (Håper ikke jeg kommer til å føde en helg, siden de da tydeligvis ikke kan jobbe....)

Så nå sitter jeg her da.. Jeg kjenner jo at det er liv i tulla i magen, så er ikke så redd for ho nå, men en har jo hørt skrekkhistorier om hvor fort dette kan utvikle seg, så jeg sitter her med en litt ekkel klump i magen. Skal tilbake på legevakta for å ta BT i mårra, håper det har gått litt nedover igjen til det.

Dette var en liten oppdatering fra meg da.. Det som er litt sprøtt å tenke på, er at siden jeg har fått preeklampsi, så kommer jeg ikke til å gå over termindato. Det vil da si at innen 16 dager, så har jeg tulla mi i armene! :smile:
    Hadde egentlig håpa at ho skulle komme nå iløpet av helga, for siden tirsdag har jeg hatt "regelmessige" kynnere hver dag.. Og konstant "vondt", altså ikke helt vondt, men litt sånn ekkelt nederst i korsryggen. Hadde håpa at det var starten på noe, men det ser dårlig ut! Så jeg får bare belage meg på å vente litt til. Har fått time til igangsetting hvis ting ikke skjer av segselv innen det, så jeg vet jo nesten når jeg kan forvente at ho kommer. Vi skal ikke si datoen til noen, for jeg orker ikke noe mas. Skal ikke engang si det til foreldrene våre før jeg er innlagt på sykehuset med enten rier eller modningskur. Har egentlig vært veldig heldig hele sv. skapet med få plager, men merker at siden jeg fikk påvist sv.skapsforgiftning, så har jeg vært helt skutt. Og siden jeg ikke har verdens beste forhold til svigermor, så orker jeg ikke at ho skal ringe og mase hver dag på hvordan det går, og om det skjer noe. Jeg er kanskje litt bi*ch ang det, men jeg takler ho rett og slett ikke.. Sorry.. Men noen mennesker klaffer det bare ikke med.

Ja.. dette skulle jo være en kjapp oppdatering, men jeg ser at det ikke blei så kort alikevel.. Men sånt skjer!
    Takk for at du gadd å lese gjennom! :smile:

Ha en fortsatt fin dag!

Adine

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Det går nok bra skal du se, hadde svangerskapsforgitning da jeg fikk yngstemann, og lå inne en uke 4 uker før termin. Da forlangte jeg meg utskrevet, siden mannen hadde brukt opp de dagene han kunne ta fri, og vi ikke hadde pass til minstemann på 5 (han var da sluttet i barnehagen) Husker jeg fikk beskjed om å være i ro, men ikke at jeg måtte holde sengen. Mye ro ble det nok heller ikke, med en aktiv 5 åring i hus...Husker legen min ble steike forbanna for at de ikke hadde satt igang fødselen på sykhuset, siden fosterer ble målt til å være over 3,5 kg allerede da. Da de endelig satt i gang fødselen på termin var hun 4600.

Lykke til i alle fall.:)

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Får håpe at blodtrykket ditt er stabilt eller har gått litt ned igjen til imorgen.

Lykke til! *klem*
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Det går nok bra skal du se :) Jeg lå selv på sykehuset de siste ukene av svangerskapet pga det samme som deg. Lykke til er spent på neste oppdatering :)

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Masse lykke til Elaisa dette kommer til å gå kjempebra
    Tenk om få dager ( håper jeg ) så er vesla ute

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Jun 2006
    Alder
    26
    Poengstyrke
    6

Question

Siste oppdatering:
    Blei lagt inn på søndag med BT på 150/100 og +2 på proteiner. Skulle bli satt igang på mandag. Mandag kom, og de kunne ikke sette igang pga stor pågang på føden. Fikk beskjed om at på tirsdag skal det skje. Tirsdag kom, og da hadde Bt gått ned til 145/90, så da ville de vente litt til siden det fortsatt var stor pågang på føden.

På onsdagen fikk jeg beskjed om at jeg HAR jo ikke svangerskapsforgiftning, så jeg blei sendt hjem med beskjed om at jeg skal gå til fødsel starter av segselv.
    Dette var det samme legen som på mandag sa jeg burda forløses så fort det var ledig kapasitet på føden. :hæ:

Så nå sitter jeg her, livredd og passe forbanna. Føler meg ganske oversett siden det er 5 leger som har slått fast at jeg HAR svangerskapsforgiftning, og ikke skal gå over termin, mens den ENE legen sier jeg ikke har det, og kan bare fortsette til ting skjer at segselv. Noen som kan forklare meg logikken i dette?? BT ligger på på ca 145/90 og +1 på proteiner, jeg har +2 på ødemer og konstant vondt i hodet. Men svangerskapsforgiftning har jeg IKKE!!

Er så redd for at det skal skje noe meg lille jenta mi, og jeg klarer ikke å roe meg med det den siste legen sa. For ettersom jeg har skjønt, så er vel sv.skapsforg. irreversibelt??? Er jeg da et medisinsk mirakel, eller har 5 av 6 leger tatt feil???

Adine

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Huff, jeg skjønner godt du er forbannet og fortvilet og bekymret....Kan du ikke få tak i en av de 5 legene som sier at du har svangerskapsforgiftning, og høre hva de mener om det den ene legen sier? Henvis til det de andre 4 legene har sagt om at de er enige med den 5. legen. De er veldig redde for å gå til motangrep på hverandre, de er fryktelig lojale disse legene....Men kanskje hvis den ene legen får høre at hans mening og 4 andre, blir overprøvd av den 6. så kanskje han vil reagere?
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jul 2008
    Alder
    43
    Poengstyrke
    7
    Da ville jeg prøvd å få tak i en av de andre legene og hørt hva den sa nå om det den ene som mener du ikke har svangerskapsforgiftning og hva den muligens mener bør skje videre for din og babyens del.
    Jente 85 og gutt 00

http://www.oddene.net

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Dette må du sjekke opp Elaisa.. kan ikke stole på bare en lege når så mange sier det motsatte :hæ:
    Stol på magefølelsen din - den kjenner du best ;)

Bloggen min

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Ikke slå deg til ro med dette,ta kontakt med en av de andre legene. Ønsker deg lykketil og krysser fingrene her :)

Innmeldt
    Jun 2006
    Alder
    26
    Poengstyrke
    6
    Har fått time på sykehuset i mårra. Hvis jeg kommer til den samme legen, så kommer jeg til å snu i døra. Da kontakter jeg heller fastlegen!
    Hvis de vil legge meg inn IGJEN uten å gjøre noe, så kommer jeg til å ekte så lagt det går. Orker ikke å ligge på sykehuset i helga og få forhåpningene opp hver dag, for så å bli knust dagen etter igjen. Da holder jeg meg heller hjemme. Blir så sinnsykt sliten av å gå å lure så hele tida.
    Jeg hadde håpa at siden jeg har hatt det s fint hele svangerskapet, så skulle de siste ukene bare være en "sjarmør etappe" før vi fikk lille jenta mi, men nå har det utvikla seg til et mareritt takket være den IDIOTEN av en lege!!!

Får håpe jeg kommer til ho legen jeg var hos som ville sette meg igang. Da er det i allefall håp i at det skjer noe. Om ikke jeg blir satt igang med en gang, men at de i det minste holder meg under oppsikt.

Kommer med oppdatering så fort jeg er ferdig der i mårra! =)

Adine

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Masse lykke til!! *klem*
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Jul 2008
    Alder
    43
    Poengstyrke
    7
    Lykke til.
    Jente 85 og gutt 00

http://www.oddene.net

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Hvordan gikk det idag??

Bloggen min

Innmeldt
    Jun 2006
    Alder
    26
    Poengstyrke
    6
    Jeg HAR sv. skapsforg. alikevel nå. Blir rar!! Men det er ikke alvorlig enn så lenge. Skal fortsette å gå til kontroller 2-3 ganger i uka. Så sånn det ser ut nå, så skal jeg gå til fødselen starter av segselv hvis ikke det blir store forandringer i BT, blodprøver eller urin. Nå lå BT på 145/87, og +1 på proteiner, så hvis det kan holde seg rundt der, så skal det visst ikke være noe problem.

Vet man skal ta disse vekstestimeringene med en klype salt, men må fortelle om dette.. Når jeg blei lagt inn første gang 24 nov, blei ho estimert til å veie ca 2800g. For 2 dager siden (onsdag) blei ho estimert til 3700g, og i dag til 3800g... Så det tyder på at det kan komme ei stor jente her gitt! =)

Adine

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Ang svangerskapsforgiftning
    av Klara i kategorien Gravid
    Svar: 6
    Siste innlegg: 23-02-07, 08:13
  2. Kalsium mot svangerskapsforgiftning
    av Klara i kategorien Gravid
    Svar: 3
    Siste innlegg: 20-08-06, 17:17
  3. Mulig svangerskapsforgiftning.