+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 40

Tråd: Jul og alkohol

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Jul og alkohol

Hvilket forhold har du til jul og alkoholservering?

Her hjemme hos oss, er det jo bare jeg, gubben og poden som ferier sammen. Og jeg og gubben tar oss en og kun en akevitt til maten, gubben tar en øl og jeg drikker brus til akevitten. Poden synes det er litt stas med skåling og slikt og vil gjerne ha et akevittglass med brus i - og jeg har ikke sett noe galt i det.

Ut over dette så blir det til at vi tar oss en cognac til kaffen. Og så er det bom stopp.

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Samboeren bruker å ta en øl eller to.
    Jeg holder meg til Solo jeg:)
    *skål*

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Jeg er vokst opp i et hjem uten alkohol, så en alkoholdfri julaften er helt normalt for meg. Jeg kan gjerne servere en øl til middag og en akevitt, men ikke særlig mer enn det.

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Jeg drikker ett glass rødvin til pinnekjøttet jeg, og kanskje en øl senere på kvelden, noe særlig mer alkohol er det aldri på julaften her hos oss....

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Ingen alkohol i det hele tatt her, men det har sine årsaker til hvorfor jeg er i mot det. men vi har alle vinglass på juleaften med brus i, det synes ungene er kjempe stas =)

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Hos oss når jeg var gift så tok han øl til maten.. jeg tok en bailyes eller to etter maten men det var alt..
    Her blir det lettøl i år.. med min bailyes etter maten.. og slik vil jeg at det skal fortsette også

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Ett glass vin eller to i løpet av hele juleaften,ikke annen alkohol enn det. Og det holder i massevis :)

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    LT tar en akevitt og en øl eller to til maten, jeg drikker brus

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Jeg er oppvokst i et hjem med en far som var periodedranker, så på julaften, hadde vi ikke alkohol. Mens eksen var vant til masse alkohol på julaften. Syntes det var veldig rart i jula...Men ble jo vant til det. Han fikk beskjed om å roe ned inntaket mens ungene var våken, men etterhvert ble det vel litt mer lattermild stemning utover kvelden.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Vi serverer øl med og uten alkohol og akevitt til maten.
    IKke mengder!!
    Jeg drikker vørterløl.

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Vi har ikke alkohol på julaften. Og sånn vil vi ha det når ungene er så små. Når de blir større ser jeg ikke noe galt i at hvis noen ønsker et glass øl eller annet så kan de ta det.
    Men jeg selv kommer aldri til å drikke alkohol på julaften. Ikke det at jeg er imot det, men jeg syns ikke det hører heime på en slik kveld.
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    For meg er det helt normalt og greit om noen ønsker å ta seg en akevitt eller to til maten sammen med en øl, og det har jeg ingen problemer med at de gjør rundt ungene. Selv foretrekker jeg cola eller vann til ribbe med tilbehør så jeg har faktisk aldri før drukket alkohol på julaften. I år derimot hadde vi kalkun så da delte jeg og mamma'n min en flaske musserende fra vi startet middagen ved sekstiden og til vi dro derfra rett etter midnatt, og det ser jeg ingen problemer med. I den grad jeg ønsker at noen skal være kjørbare når vi har forholdsvis små barn så løste det seg greit med at cammiemannen foretrekker cola

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Fra hjemme hos mamma og pappa er jeg vant til hjemmelaget øl (som kun lages til jul) og det er vel uten alkohol og brus, da. Men akevitt vet jeg at altid har blitt nytt til middagen (-i den grad akevitt kan nytes... )

Etter at julen ble feiret hjemme hos oss selv har det ikke vært noe problem med øl til julemiddagen og likør og conjakk til kaffen.

Ser liksom ikke noe problem i den mengden alkohol som har blitt konsumert julekvelden hjemme hos oss, det er uansett ikke fyll, men kos for dem som drikker det glasset. Har aldri vært leget noe stort nummer av det heller, så jeg tror ikke gutta engang har tenkt over det!

-Tone-

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Hjemmelaget øl er ikke alkoholfritt :) Det er mest sannsynlig mye sterkere enn øl du får på butikken :)

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    Hjemmelaget øl er ikke alkoholfritt :) Det er mest sannsynlig mye sterkere enn øl du får på butikken :)
    -det pappa lager er nok ikke MED alkohol, nei. For foreldrene mine sjenker ikke unger, men det ølet fikk vi drikke!

-Tone-

+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist

Lignende tråder

1. Alkohol
    av Alfa i kategorien Generell debatt
    Svar: 25
    Siste innlegg: 19-01-06, 13:59
  2. Alkohol
    av Siv i kategorien Barnas gullkorn
    Svar: 9
    Siste innlegg: 15-12-04, 22:57