+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 26

Tråd: Jenta kom 1. juledag!

Innmeldt
    Jun 2006
    Alder
    26
    Poengstyrke
    6

jente Jenta kom 1. juledag!

Lille store jenta vår kom 25.12.08 kl 16.10. Ho var 4215gram og 52 cm lang. Og selvfølgelig verdens fineste!

Fødselen gikk ikke på skinner, da ho lå med nesa i sky, så ho lå bare og skalla i bekkenet. I tillegg så var ho jo ganske stor, og det er ikke jeg. Det viser seg i ettertid at bekkenet mitt i tillegg er for lite, så sannsynligheten for at jeg får føde barn igjen er veldig liten.

Det endet med at ho måtte bokstavelig talt bli dratt ut med tang mellom pressriene for fosterlyden forsvant helt på slutten. Så ho måtte rett til barnelegen etter fødselen, så jeg fikk ikke sett ho før etter 8 minutter! Men når jeg først fikk ho på brystet, var det som om hele livet mitt fikk mening!

Jeg blei klippet helt opp i tillegg til at jeg revna totalt innvendig, så jeg gikk litt rart de første dagene! Total ruptur grad 3b tror jeg de kalte det.. Ikke det at jeg helt vet hva det betyr, men vondt gjør det! Måtte syes i nesten 1,5 time etterpå, og legen vurderte å legge meg i full narkose! Men det gikk bra. :smile: Klarte hele fødselen uten noen annen form for smertestillende enn lystgass, og det er jeg stolt av! Hadde aldri trodd jeg skulle klare det, men der tok jeg feil!

I tillegg til alt dette så hadde jeg en relativt stor blødning påfølgende natt som sykehuset ikke oppdaget, så da jeg endelig fikk masa meg til en blodprøve etter 3 dager, så hadde jeg blodprosent på 5,1. Måtte ha 4 poser blod før jeg fikk lov til å komme hjem. Men nå er vi hjemme og koser oss masse! :smile:

Bare sånn for å være sikker på at dette ikke skal som en dans på roser, så har jeg nå fått brystbetennelse, og har derfor bare en pupp som virker. Men jeg tror jeg skal klare det. Har måttet gi ho litt MME i tillegg 1-2 ganger pr dag, men jeg er usikker på om jeg skal gjøre det mer.. Det har hendt at ho har spydd etter at ho har spist det, så jeg er fryktelig usikker på om ho kanskje ikke tåler det??? Noen med erfaringer??

Adine

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Bortsett fra problemene: Så koselig, masse, masse gratulerer.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Gratulerer så mye. Og vel overstått, det høres ut som det har vært litt av en tørn.

Når det gjelder dette med å gi mme som tillegg, så må jeg si at jeg er litt usikker. Det begynner å bli mange år siden jeg dreiv på selv. Men, sånn i utgangspunktet tror jeg du skal forsøke å unngå det. Hvis du er usikker på dette så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med Ammehjelpen i nærheten av deg. Det er en gjeng med koselig damer som er full av gode råd og massevis av kunnskap.

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Gratulerer så mye Elaisa!!!
    Hva skal jenta hete da?? flott vekt på ei som har knuga seg fast hos mamman sin

Som Kari sier.. kontakt ammehjelpen.. det bor ei ute i Ula.. helt på grensa til Sandefjord som er helt fantastisk!! ho hjalp meg sykt mye med tulla og det var ho som fortalte at tulla hadde kolikk...ennå lege og helsestasjon nektet for det ;)

Syns du var tøff som tok fødselen kun på lystgass.. særlig når ho ble liggende feil vei og stange slik imponert over deg altså

Gratulerer så mye nok en gang!!! venter spent på fler bilder av sjarmtrollet

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Må tillegge....

Siden ho gulper mye så kan det være at ho får mer enn nok mat... og klarer du fullamme på det ene brystet så holder det frem til betennelsen er borte..
    Ha i bakhodet at ho kan fort venne seg til flasken og nekte å ta bryst...

På barsel kan de også hjelpe deg å regne ut hvor mye mat ho skal ha i forhold til vekt om du er usikker på det

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Aug 2004
    Alder
    48
    Poengstyrke
    9
    Gratulerer så mye med jenta :fromme:
    Ang brystbetennelsen så fikk jeg beskjed om å gi fra det betente brystet også. så sant det ikke kom tydelig gul betennelse ut. Varme kluter og masering hjelper godt selv om maseringen kan gjøre litt vondt. Eller en varm dusj med masering.
    Hvis det er en person du ikke liker, så er det ikke det mennesket det er noe galt med... Det du ikke liker, er den måten DU føler deg, når du er sammen med denne personen...

Mammaen til Gutt født 86. Gutt født 88.Gutt født 98 og gutt født 01:galsf:

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Gratulerer så mye med jenta.
    Hørtes ut som det var min fødsel du beskerev, Julie var også en såkaldt "stjernekikker",lå med nesa opp,hun ble tatt med sugekopp. (hun var 4180 og 55 cm.)Jeg miststet mye blod ,så jeg besvimte et par ganger etter fødeslen. Av en eller annen grunn ville jeg ikke ha blodoverføring,så jeg var konstant svimmel i en mnd. eller kanskje det var mer.:galsf:

Jaja, alt blir så bra når det har gått noen mnd.

Masse lykke til med baby i huset.:smile:

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Gratulerer så mye :) Sier meg enig med kari,snakk med ammehjelpen du :)

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Gratulerere kjempe mye.

Gå i dusjen å masser på puppen om den er hard, så blir det bedre etterhvert - bruk ammeinnlegg av ull

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31

jente

Gratulerer så mye med den lille.

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Gratulerer med jenta, og lykke til
    Har du brystbetennelse, så anbefaler jeg du ringer legen,kanskje du har gjort det nå, god bedring

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Gratulerer så mye.

Må si meg enig i det som dragonfly sier at kansje hun får for mye mat. Andre ting kan jo også være for store eller for mange hull i flaskesmokken slik at melken kommer for fort. Ellers så er ikke gulping uvanlig ved bruk av flaske, det trenger ikke og være en grunn til det.

Når det gjelder brystbetennelsen så husk og drikke masse vann og pass på og tappe ut melk fra brystet ofte så det ikke blir sprengt. Og husk og holde deg god og varm når du er frisk igjen så kansje du unngår og få det igjen.

Lykke til videre, husk og kose deg masse med henne.

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Gratulerer så mye med den nye verdensborgeren. :)

Innmeldt
    Apr 2002
    Poengstyrke
    14
    Gratulerer med jenta

Innmeldt
    Jun 2006
    Alder
    26
    Poengstyrke
    6
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Ragnhild Se innlegg
    Gratulerer så mye med jenta :fromme:
    Ang brystbetennelsen så fikk jeg beskjed om å gi fra det betente brystet også. så sant det ikke kom tydelig gul betennelse ut. Varme kluter og masering hjelper godt selv om maseringen kan gjøre litt vondt. Eller en varm dusj med masering.

Det lille som kommer ut er veldig betent, så jeg fikk beskjed av legen at jeg ikke skulle bruke det, men jeg syns det blir bedre nå etter 3 dager på pencilin, så jeg håper å bruke det igjen innen helga! :smile:

Adine

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. 1. juledag
    av Tove i kategorien Jul
    Svar: 12
    Siste innlegg: 27-12-07, 09:38

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder