Lille store jenta vår kom 25.12.08 kl 16.10. Ho var 4215gram og 52 cm lang. Og selvfølgelig verdens fineste!
Fødselen gikk ikke på skinner, da ho lå med nesa i sky, så ho lå bare og skalla i bekkenet. I tillegg så var ho jo ganske stor, og det er ikke jeg. Det viser seg i ettertid at bekkenet mitt i tillegg er for lite, så sannsynligheten for at jeg får føde barn igjen er veldig liten.
Det endet med at ho måtte bokstavelig talt bli dratt ut med tang mellom pressriene for fosterlyden forsvant helt på slutten. Så ho måtte rett til barnelegen etter fødselen, så jeg fikk ikke sett ho før etter 8 minutter!Men når jeg først fikk ho på brystet, var det som om hele livet mitt fikk mening!
![]()
Jeg blei klippet helt opp i tillegg til at jeg revna totalt innvendig, så jeg gikk litt rart de første dagene!Total ruptur grad 3b tror jeg de kalte det.. Ikke det at jeg helt vet hva det betyr, men vondt gjør det! Måtte syes i nesten 1,5 time etterpå, og legen vurderte å legge meg i full narkose! Men det gikk bra. :smile: Klarte hele fødselen uten noen annen form for smertestillende enn lystgass, og det er jeg stolt av! Hadde aldri trodd jeg skulle klare det, men der tok jeg feil!
I tillegg til alt dette så hadde jeg en relativt stor blødning påfølgende natt som sykehuset ikke oppdaget, så da jeg endelig fikk masa meg til en blodprøve etter 3 dager, så hadde jeg blodprosent på 5,1. Måtte ha 4 poser blod før jeg fikk lov til å komme hjem. Men nå er vi hjemme og koser oss masse! :smile:
Bare sånn for å være sikker på at dette ikke skal som en dans på roser, så har jeg nå fått brystbetennelse, og har derfor bare en pupp som virker. Men jeg tror jeg skal klare det. Har måttet gi ho litt MME i tillegg 1-2 ganger pr dag, men jeg er usikker på om jeg skal gjøre det mer.. Det har hendt at ho har spydd etter at ho har spist det, så jeg er fryktelig usikker på om ho kanskje ikke tåler det??? Noen med erfaringer??

Total ruptur grad 3b tror jeg de kalte det.. Ikke det at jeg helt vet hva det betyr, men vondt gjør det! Måtte syes i nesten 1,5 time etterpå, og legen vurderte å legge meg i full narkose! Men det gikk bra. :smile: Klarte hele fødselen uten noen annen form for smertestillende enn lystgass, og det er jeg stolt av! Hadde aldri trodd jeg skulle klare det, men der tok jeg feil!
Svar med sitat

Og vel overstått, det høres ut som det har vært litt av en tørn. 

8 og 6 år

Bokmerker (linker)