+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Hva har dere i matpakka?

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20

Hva har dere i matpakka?

Trenger råd og så er jeg litt nyskjerrig også

1.Hva har dere i matpakka til barna deres når de skal på skolen/barnehagen?

2. Hva slags drikke får de med.?

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Jeg pleier å lage litt forskjellig.

Noen ganger bare skiver med salat og pålegg. Jeg skjærer agurk og paprika og har det i plastfolie ved siden av slik at det ikke blir dvaskt på skivene. Pålegget veksler mellom ost/skinke, egg, kyllingsalat, syltetøy, kaviar, leverpostei, makrell i tomat...

Hedda er veldig glad i salat, så av og til får hun en boks med feks. kyllingsalat. Sondre elsker pasta og får innimellom pasta med kjøttboller i matboksen. Da er han strålende fornøyd. :) jeg kan også finne på å legge pitabrød med kylling og salat i boksen dersom vi har mer igjen fra middag dagen før.

Ellers legger jeg oppi yoghurt og frukt alt ettersom hva jeg har...

Til drikke får de vann, men de får saft på fredagene. Merker jo klart at de drikker med av flasken på fredagene enn de andre ukedagene.

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Emil får brødskiver og frukt (eller gulrot) med hver dag. Melk får han på skolen. I tillegg har han en vannflaske i sekken, slik at han kan fylle den med vann hvis han ønsker det.

Pålegget varierer med alt fra leverpostei og agurk, ost m. paprika, salami m. majones, honning etc..
    frukt er det vi har i huset, så det kan varierer fra plommer, nektarin, druer, appelsin, sukkererter (han er ikke så begeistret for det), melon, gulrot etc.. Eller bare paprika og agurk i skiver..
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Sitat Opprinnelig lagt inn av sol Se innlegg

Noen ganger bare skiver med salat og pålegg. Jeg skjærer agurk og paprika og har det i plastfolie ved siden av slik at det ikke blir dvaskt på skivene. Pålegget veksler mellom ost/skinke, egg, kyllingsalat, syltetøy, kaviar, leverpostei, makrell i tomat...

Hedda er veldig glad i salat, så av og til får hun en boks med feks. kyllingsalat. Sondre elsker pasta og får innimellom pasta med kjøttboller i matboksen. Da er han strålende fornøyd. :) jeg kan også finne på å legge pitabrød med kylling og salat i boksen dersom vi har mer igjen fra middag dagen før.

Til drikke får de vann, men de får saft på fredagene. Merker jo klart at de drikker med av flasken på fredagene enn de andre ukedagene.
    Så masse godt de får.:smile:

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Her får tulla det ho måtte ønske av pålegg.. ho har dårlig fantasi men det går i leverpostei, servelat , skinke etc.. og nugatti ...

Ho får ikke melk pga bronkiene så det går enten i vann eller såkalt sukkerfri saft..

Youghurt blir varm ila dagen så den dropper vi men sender med frukt ho har lyst på eller fruktkopp som fillerya hadde for noen år tilbake med forskjellig frukt i.. den er en sikker vinner :)

Skulle ønske skolene hadde kjøleskap og mulighet for å varme mat..

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Apr 2002
    Poengstyrke
    14
    Magnus lager seg matpakke selv og har da 4 brødskiver en yoghurt og en frukt. Dette skal holde på skolen og på Sfo.

Michael har med seg en brødskive og en yoghurt.

Gutta mine vil ha det enkelt og jeg har tilbydd dem at jeg skal lage noe godt og annerledes, men det vil de ikke. Hender Magnus vil ha med baguetter da.

Og til drikke har Magnus med seg vann og noen ganger saft, så får han melk på skolen.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av sol Se innlegg

Mye av det samme her,men vi bruker ofte pesto på skivene istedefor smør/margarin.
    Prinsen har tunfisk sandwitch som en av favorittene sine,det er tunfisk,salat,litt majones,mye tomat,litt løk og masse nykvernet pepper over før det legges en skive på toppen. Vi bruker mye rugbrød.

En annen favoritt her i huset er rester av grillkylling skåret i små biter som er blandet med litt hjemmelaget aioli,masse salat og tomater til,lages som en sandwitch. Noen ganger så kjøper vi inn sushi som han tar med på skolen til lunch.

Stort sett vann å drikke,noen ganger juice og innimellom har han med seg små bokser med skogsbærbiola. Han får frukt på skolen.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Stort sett vil han ha 3 brødskiver og alternerer mellom morrpølse, falukorv, fårepølse, leverpostei, nougatti, makrell i tomat, fiskekake og kyllingkarbonader (mormor bruker å lage opp masse og fryse ned når hun er på besøk). I tillegg har han som oftes en yoghurt i matpakken.

Av og til får han med pitabrød og da vil han ha i salat og falukorv.
    Sist endret av Klara; 24-01-09 kl 21:59.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Vanlig kjedelig brød eller polarbrød - med vanlig kjedelig pålegg, vi e ikke så avansert her ytterst i havgapet

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Vanlig kjedelig brød eller polarbrød - med vanlig kjedelig pålegg, vi e ikke så avansert her ytterst i havgapet
    *gjeipe* det e no ikke adr det kommer ann på,æ lagde no det samme da æ bodde der du bor :smile:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Ja men nu e jo du litt sånn spes da

Glemte å si at de får frukt og melk på skolen

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Spes nei,har bare matvett

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Sender jeg med knekkebrød, får de hvitosten pakket inn i sølvfolie og da pleier jeg også å sende med disse boksene som har inneholdt heksepulver (flat og sort) med bringebærsyltetøy som de kan ha litt av oppå osten. Og så har de med et lite beger smør.
    Pitabrød med ost og skinke har jeg også sendt med.
    Kun Gabriel som liker kokt egg og det får han innimellom på skivene.
    Maya får hver fredag nugatti på 2 av de 4 skivene.
    Hver dag sender jeg med dem en frukt.
    Innimellom får de med seg en godmorgen-yougurt til frokost, eller de får med en vanlig yoghurt istedetfor frukt.
    Ellers går det stort sett i brødskiver. Det er kun agurk de liker på skiven, og det pakker jeg som regel inn i folie ved siden av skivene.
    De er veldig glade i jædersylte begge to. Maya vil som regel ha salami og fårepølse fra Voss på skivene. Gabriel kan gjerne få leverpostei på alt. Men begge liker også picnicskinke på boks som pålegg. Gabriel liker også disse rødvinsstubb-pølsene. Ingen av dem vil ha vanlig skinke eller servelat på skivene. Ikke liker de brunost, men hvitost går greit..
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Mar 2004
    Alder
    37
    Poengstyrke
    10
    Kine er sær og vil kun ha kneippbrød. Varierer hva pålegg hun har på da; skinke, servelat, brunost, syltetøy. Gjør jeg en tabbe og har smør på skivene kommer de i retur, uspist.
    Stian spiser det meste, både av pålegg og brød. Samme med Morten

Men en vanlig matpakke til Kine og Stian er 2 skiver + frukt/grønnsaker. Noen ganger yoghurt i stedet for frukt. Har vi middagsrester som er OK å få med i matboksen, får de det isteden for skive. De får melk 4 dager i uken, den siste dagen får det med seg vann. saft på turdagen. De får mat på SFO, så de trenger kun ha med til lunsjen på skolen.

Morten har med 4-5 skiver, en yoghurt eller frutti + frukt , oftest banan. Dette er til 2 måltider. De får et fruktmåltid i bhg i tillegg. Han får vann å drikke.
    Dings
    Kine (Mars 00)
    Stian (November 01)
    Morten :g5: (September 07)

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Svar: 24
    Siste innlegg: 21-09-08, 00:06
  2. Hvor ofte ringer dere/mannen hjem når dere er ute å reiser?
    av mara i kategorien Telefon, data og internett
    Svar: 89
    Siste innlegg: 18-05-07, 18:08
  3. Kjøper dere alle filmene dere ser på kino?
    av Tornerose i kategorien Tv og film
    Svar: 16
    Siste innlegg: 03-03-06, 17:08

Stikkord for denne tråden

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine