-
Tykkmelk
Satt å så på Tv 2 i går, en kokk som laget tykkmelkpudding, den så fristende ut, men er tykkmelk det samme som kefir
og har de det i alle butikker der man kjøper melk?
-
Tror viking melk regnes som tykkmelk,men er ikke sikker. Tror det er en type kondensert melk. Dvs varmet opp så den blir tykkere,men uten å koke den.
Av det jeg greide å finne på nettet er det vist viktig at melken ikke kommer over 73grader.
-
Ja jeg vet ikke, men tror ikke jeg tør og bruke Viking melk. Glemte å se på butikken i dag, jeg for spørr noen der, haster ikke så :)
-
Hvorfor ikke ? Skjer vel ingen katastrofe om du prøver med vikingmelk. Funker det ikke så funker det ikke.
-
Katastofe liker ikke jeg å kalle det om puddingen blir mislykket, jeg blir så fryktelig forbanna om noe blir mislykket 
Bakte brød en dag, og da klarte jeg å steke dem på bare overvarme :hæ: jeg så ikke hvordan jeg hadde vrid bryteren, hastverk gjør lastverk, dem var rå under og svart over :galsf: kråka ble nå glad ho fikk mat i flere dager
Har bakt tre nye brød og dem ble himmelsk gode
-
Hehe ja om du gidder bli sint dersom vikingmelk ikke funker,ja da må du jo bli det
At man blir sint når man gjør en tabbe som den du gjorde med brødene,er helt forståelig. Da hadde jeg også blitt grinete.
Stikkord for denne tråden
Innleggsregler
- Du kan poste nye tråder
- Du kan poste svar
- Du kan ikke poste vedlegg
- Du kan ikke endre innleggene dine
Forumregler
Bokmerker (linker)