+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Tykkmelk

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17

Question Tykkmelk

Satt å så på Tv 2 i går, en kokk som laget tykkmelkpudding, den så fristende ut, men er tykkmelk det samme som kefir og har de det i alle butikker der man kjøper melk?

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Tror viking melk regnes som tykkmelk,men er ikke sikker. Tror det er en type kondensert melk. Dvs varmet opp så den blir tykkere,men uten å koke den.
    Av det jeg greide å finne på nettet er det vist viktig at melken ikke kommer over 73grader.

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Ja jeg vet ikke, men tror ikke jeg tør og bruke Viking melk. Glemte å se på butikken i dag, jeg for spørr noen der, haster ikke så :)

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Hvorfor ikke ? Skjer vel ingen katastrofe om du prøver med vikingmelk. Funker det ikke så funker det ikke.

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Katastofe liker ikke jeg å kalle det om puddingen blir mislykket, jeg blir så fryktelig forbanna om noe blir mislykket
    Bakte brød en dag, og da klarte jeg å steke dem på bare overvarme :hæ: jeg så ikke hvordan jeg hadde vrid bryteren, hastverk gjør lastverk, dem var rå under og svart over :galsf: kråka ble nå glad ho fikk mat i flere dager Har bakt tre nye brød og dem ble himmelsk gode

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Hehe ja om du gidder bli sint dersom vikingmelk ikke funker,ja da må du jo bli det

At man blir sint når man gjør en tabbe som den du gjorde med brødene,er helt forståelig. Da hadde jeg også blitt grinete.

+ Svar på tråd

Stikkord for denne tråden

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan poste nye tråder
  • Du kan poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine