Hva betyr egentlig dette? Hører ungdommen snakke om at den og den er emo, at de har en emo stil... osv. Hva ialledager er dette for noe?
Hva betyr egentlig dette? Hører ungdommen snakke om at den og den er emo, at de har en emo stil... osv. Hva ialledager er dette for noe?
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Slik jeg har forsttt det så er emo en forkortelse for emosjonell. Følsom.
De som er emo er slike med svarte negler,dystre tanker,spes sminke,sært hår og sært utseende,men veldig opptatt av poesi og at verden misforstår dem hele tiden. "Ingen i hele verden forstår hvor fælt jeg har det" mennesker
Om du ser filmen beeteljuice vil du se at Wiona ryder parodierer en typisk emo-person :)
Aha, det kan jo stemme da med det jeg hadde inntrykk av. Men forstod ikke det Emo ordet...Men trodde det var sånne nagleungdommer med sært hår
De fleste vokser nå av seg dette etterhvert, men det er trist å se folk i slutten av 20 årene/begynnelsen av 30 årene som fremdeles holder på den stilen.
Ciaò!
Tilbakemelding på dagbok
Hvorfor er det trist da? så lenge di ikke driver med selvskading å sånnt?
Akkurat når det gjelder kles stiler syns jeg det er kult at folk holder på stilen sin, det gir dem særpreg.. tenk hvis vi alle skulle gått over til samme stil når vi bikka 30..? herregud så kjedelig verden hadde vært da..
klestilen til emoene syns jeg er dødskul, mere holdningene som stakkars lille misforståtte meg å selvskading pga indre smerte osv som er bekjymrings verdig.. men.. nå har vel alle hatt et ungdoms opprør .. vertfall mangen av oss.. noen mer ekstremt enn andre:)
Hannah 9år og Hedda Aurora 8år
Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214
Greit med ungdomsopprør og lek med å finne egen stil. Men når de er blitt 30 og enda går i disse klærne, så syns jeg det er trist. Det virker som de ikke helt har funnet sin plass, og funnet ro med seg selv. Jeg syns ikke stilen er kul, og godt verden har meg også da med mine meninger ;o)))
Ciaò!
Tilbakemelding på dagbok
Bokmerker (linker)