+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Lisboa

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26

Lisboa

Da er vi kommet hjem fra en herlig langweekend i Lisboa. En nydelig by som absolutt kan anbefales. Vet i alle fall at vi skal tilbake, kanskje neste år, og da skal vi ta med Sara. Eneste ulempen er den lange reisen. i og med at en må mellomlande...nedover ventet vi 4 timer i Frankfurt, hjemover var det bare 1 time venting, så det var ikke så gale. Vi har spist mye god mat, og riktig kost oss.
    Her er noen bilder hvis noen vil se

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Så fine bilder :) Lisboa har jeg fryktelig lyst til å besøke en gang. Har lest så mye om byen. Dere er flinke til å reise rundt om kring :)

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    Så fine bilder :) Lisboa har jeg fryktelig lyst til å besøke en gang. Har lest så mye om byen. Dere er flinke til å reise rundt om kring :)
    Ja, det er jo det som er kjekt. Første dagen (1 mai) brukte vi stort sett på seightseeing. Kjøpte dagsbillett på turistbusser som gikk rundt om kring i de forskjellige områdene. Da fikk en se det meste. og en kan hoppe av og på som en lyster. Bussene ble litt forhindret/måtte edre litt rute p.g.a 1. mai tog...men så fikk vi jo med oss det og.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tove Se innlegg
    Ja, det er jo det som er kjekt. Første dagen (1 mai) brukte vi stort sett på seightseeing. Kjøpte dagsbillett på turistbusser som gikk rundt om kring i de forskjellige områdene. Da fikk en se det meste. og en kan hoppe av og på som en lyster. Bussene ble litt forhindret/måtte edre litt rute p.g.a 1. mai tog...men så fikk vi jo med oss det og.
    Har vært en gang i Portugal,det er 13 år siden. Var i en liten fiskerlandsby på Algarvekysten,nesten helt uten turisme. Men har hørt at det er bygget veldig mye der nå. Men da vi var der så stekte familiene fisk i gatene,og det var skikkelige storfamilier med besteforeldre,tanter onker,søskenebarn osv osv osv :) Og når jeg kom men prinsen i bæremeis på ryggen,ble de ville og danset. Han var en baby med hvitt hår og knallblå øyne så de degget med han overalt :)
    Jeg hadde veldig lyst å dra innom Lisboa den gangen,men var for langt unna. Håper jeg får dratt dit en gang :) Hva det mye hus der med porselenfliser på yttervegger ?
    I den landsbyen jeg var i var nesten alle hus flisebelagt på utsiden.

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    Har vært en gang i Portugal,det er 13 år siden. Var i en liten fiskerlandsby på Algarvekysten,nesten helt uten turisme. Men har hørt at det er bygget veldig mye der nå. Men da vi var der så stekte familiene fisk i gatene,og det var skikkelige storfamilier med besteforeldre,tanter onker,søskenebarn osv osv osv :) Og når jeg kom men prinsen i bæremeis på ryggen,ble de ville og danset. Han var en baby med hvitt hår og knallblå øyne så de degget med han overalt :)
    Jeg hadde veldig lyst å dra innom Lisboa den gangen,men var for langt unna. Håper jeg får dratt dit en gang :) Hva det mye hus der med porselenfliser på yttervegger ?
    I den landsbyen jeg var i var nesten alle hus flisebelagt på utsiden.
    Veldig mange hus hadde fliser ja, men ikke alt som var like godt bevart/vedlikeholdt, Men Lisboa var en utrolig sjarmerende by, med mange små parker/grøntområder, som ble godt brukt av lokalbefolkningen, med det er vel kanskje ikke så rart hvis de bor i små leiligheter midt i byen. Jeg har og vært på Algarvekysten, men det er nærmere 30 år siden...(huff hvor årene går...:hæ:)

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Kjempefine bilder :)
    Har lyst til og reise dit en gang jeg også

Klem fra Gullet

Tilbakemelding til dagboken, trykk på bildet

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Fine bilder :) Usikker på om jeg kjente meg igjen så godt. Jeg var der på interrail i 1991.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

+ Svar på tråd

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine