Ingen har vel unngått å se at Nina Karin Monsen får tildelt fritt ordprisen i dag.
Hva synes dere jenter,fortjener dama prisen ?
Ingen har vel unngått å se at Nina Karin Monsen får tildelt fritt ordprisen i dag.
Hva synes dere jenter,fortjener dama prisen ?
Nja jo vel - kjenner at jeg møter meg i selv i døra på denne. Jeg liker ikke mye av det hun står for og mener. Men, poenget med fritt ord prisen er vel strengt tatt å få frem at man har rett til å si sin mening selv om andre ikke er enig. Problemet mitt oppstår når man benytter seg av ytringsfriheten for å trykke ned andre. Jeg forbinder en pris som fritt ord prisen - mer med det å tørre å ytre meninger mot undertrykking.
Synes ikke du møter deg selv i døra. Jeg er veldig enig med deg. Og jeg synes det er feil at noen skal få en fritt ord pris for å rakke ned på andre,slik hun gjør.
Man kan helt fint argumentere mot den nye ekteskapsloven,og til og med være krass i sin mening uten å stigmatisere en gruppe(og ungene deres) i befolkningen.
Men nå kan jeg personlig ikke fatte at NOEN skal legge andres seksuelle preferanser som stein i vektskåla når de skal veie om de blir for tunge til å komme seg igjennom moralensnøkkelhull.
enig med dere - og legger til i beste lise stil, dama er en flopp![]()
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Aner ikke hvem hun er engang, og har ikke hørt om dette ;) Men sånn utover det, så er jeg enig i at slike priser skal gå til dem som tør stille opp for andre og ikke tråkke dem ned. Det er helt feile ytringer...
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Nina Karin Monsen er en kristen dame som skriver bøker og artikler om hvor ille det er med den nye ekteskapsloven. Altså at homofile har lov til å gifte seg. Og så mener hun at barn av homofile og lesbiske(spesielt lesbiske) er handikapete fordi de ikke får kjenne sin far. Og at far er den viktigste personen i barns liv. Både sosialt,mentalt,økonomisk osv,på alle områder. Far er patriarken i familien. Og hun skriver disse bøkene og artiklene på en fryktelig stigmatiserende måte.
Jeg så foresten på tv at hun fikk en klem av Anita Apeltun Sæle og mannen hennes Finn Sæle. Og disse to er vel av de mest fordømmende "kristene" menneskene vi har i Norge. Jeg skriver "kristne" fordi de snakker ikke om neste kjærlighet og tilgivelse,men synn og fordømmelse og fandens oldemor. De bruker religion for å fordømme andre og for å å få makt over andre. Og jeg liker IKKE slike folk.
Må legge til at jeg kjenner mange flotte kristne mennesker,og som dere sikkert vet så er sønnen min mye sammen med frelsesarmeen. Så det er ikke det at jeg er imot kristne verdier,eller kristendommen så lenge den ikke brukes til fordømmelse.
http://www.dagbladet.no/2009/05/05/k...onsen/6070056/
Link til anmeldelse av den siste boka hennes.
Så må jeg legge inn ett sitat fra boka hennes som jeg synes sier det meste om henne og hva hun mener om andre mennesker.
«Hva lystetikere, hedonister av ethvert slag, skilte, utro, pedofile, kriminelle, prostituerte, rusmisbrukere, korrupte, enslige, humanetikere, kommunister, sosialister, sosialdemokrater, samboere og et lite antall homofile synes om det pliktorienterte, heterofile, monogame, religiøse mor-far-barn-fellesskap, det kristne ekteskap, er irrelevant. De forstår ikke begrepet, anerkjenner og respekterer det ikke og har ikke rett til å overta det eller ødelegge det.»
Aner ikke hvem hun er og har ikke hørt om dette før jeg leser det her inne.
det må være tung å være så skinnhellig som dette mennesket her, tenk om noen av hennes familie skiller seg, blir enslige mødre, kanskje er homofile - stakkars menneske hehe
Hun sier bla også at ingen vil ha ett homofilt barn.
Tove og Juby,ser dere ikke på nyhetene eller leser avisene ? Det har jo nesten ikke vært om annet enn henne de siste to ukene :smile:
Kim Friele har grått på førstesidene i landets aviser etter at Nina Karin Monsen fikk fritt ord prisen. Og Kim Friele har levert tilbake sin egen pris som hun fikk i 78 i protest,samt prispengene. Det var en rimelig stor motmarkeing utenfor operaen i går da NinaKM fikk prisen.
Og det har vært debatt program både på nrk og tv2 hvor både Kim Friele og Nina K M har vært tilstede.
Jeg har fulgt litt med,og synes det er ille at dama fikk denne prisen. Ja vi har ytringsfrihet her i landet,og det skal vi fortsette å ha. Men det finnes også ett visst ansvar når man skal ytre seg i det offentlige. Og dette ansvaret tar ikke Nina K M.
Som du sier ja til ytringsfrihet - men man bør passe litt på hva som slipper ut av munnen i offentlig media
![]()
Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?
aalisa`s dagbok-klodring
aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa
Jeg kjenner at jeg egentlig blir litt (!) kvalm av damen og jeg har ikke lyst til at hun skal få si sin mening. Men hvor langt har man kommet hvis man ikke kan ytre sine meninger - uansett hvor gale de er. Det er jo i hovedsak ikke det at hun sier det jeg reagerer på.... men at hun faktisk mener det, og at hun ikke er alene om det.
Ikke snakk,jeg hadde min egen lille etterforskning på nettet,og må si jeg ble rimelig kvalm av noen av sidene jeg fant. Mye dritt,og forbausende mange tilhengere av dritten. Mye forkvakla religiøse greier. Og enda mere fordømmelse.
Personlig så synes jeg det er like ille å spy ut "homserasisme" som rasisme som går på hudfarge. Og skulle ønske at det fantes noe i loven som kunne stoppe det,slik de kan stoppe f.eks nazipropaganda.
Jeg tror at om Nina KM hadde skrevet bøker og artikkler som gikk på hudfargerasisme ville hun aldri fått en slik pris. Så dessverre er vi ikke kommet lengre ang aksept for homofile.
Jeg lurer på om hun hadde hatt lov til å skrive slikt om f.eks svarte mennesker,som hun gjør om homofile. Kunne vært intresant å visst.
Bokmerker (linker)