+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultatene 16 til 21 av 21

Tråd: Fritt ord prisen til Nina Karin Monsen

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Juridisk sett veldig spennende problemstilling det der. Men, likevel all rasisme tror jeg er vanskelig å tie ihjel. Det ligger å ulmer under overflaten og eneste måte å komme det til livs er å vite at det er der og hva de faktisk mener og tror. Men, samtidig så legitimeres meningene i det øyeblikket det er lov til å publisere det. Nei, fanden om jeg vet. Jeg føler at man taper uansett hvordan man snur og vender på det i møtet med slike mennesker og slike holdninger.

Ble rimelig sjokkert da jeg "oppdaget" damen. Naive meg trodde vi var kommet lengere enn som så.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    vi vil alltid tape mot slike menneskers holdninger og utsagt som hun kommer med, fordi vi er rett og slett ikke like frekke og utidige

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Problemet er vel at vi vil tape uansett om vi blir frekke og utidige... for da er det plutselig de som bestemmer hvem vi er. Altså når vi lar vår respons styres av at det er de som er mottakere. Jeg vil ikke være slem og utidig.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Nemlig =)

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Juridisk sett veldig spennende problemstilling det der. Men, likevel all rasisme tror jeg er vanskelig å tie ihjel. Det ligger å ulmer under overflaten og eneste måte å komme det til livs er å vite at det er der og hva de faktisk mener og tror. Men, samtidig så legitimeres meningene i det øyeblikket det er lov til å publisere det. Nei, fanden om jeg vet. Jeg føler at man taper uansett hvordan man snur og vender på det i møtet med slike mennesker og slike holdninger.

Ble rimelig sjokkert da jeg "oppdaget" damen. Naive meg trodde vi var kommet lengere enn som så.
    Jeg mener ikke at man skal tie slike mennesker ihjel,men jeg synes ikke de skal ha muligheten til å si hva som helst av krenkende ting. Nå vet vi at det homofile er født homofile. De kan bestemme sin seksuelle preferanse like lite som jeg kunne bestemme min egen hudfarge.

Jeg må si at da KRF nettopp hadde landsmøte og det ble sagt endel sjokkerende ting der,med ord jeg aldri ville brukt selv. Da var det mest skremmende at f.eks Høybråten ikke tok avstand til meningene til dem som slengte med kjeften,men ordene de brukte.
    Og i slike sammenhenger så vil jeg heller at de skal slenge med kjeften enn å pakke ting inn i bomull.

Det blir som du skriver Kari,å få trollet ut i lyset så man ser hva man har med å gjøre.

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Den dama der har jeg ikke mye til overs for, greit nok at man har ytringsfrihet i landet her men det finnes da måte på hva som er lov å si også, mange som mener det samme som henne men jeg tror jaggu meg at denne dama ikke er helt god jeg

Klem fra Gullet

Tilbakemelding til dagboken, trykk på bildet

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

1. Uten grenser, med Lars Monsen
    av Ina i kategorien Media
    Svar: 5
    Siste innlegg: 15-03-10, 18:55
  2. Fritt fall av Nick Hornby
    av Klara i kategorien Bøker
    Svar: 6