+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Imponert :)

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23

Imponert :)

Ja tenkt å komme fra tannlegen etter å ha svidd av litt over 3000 kroner, så sitter man igjen med å være imponert :O

Jeg mistet ett stykke av en 12 år jeksel i August i fjord, treg som jeg er så ble ikke det reparert før i dag.
    Jeg valgte å gå fra den offentlige tannhelsetjeneste til den private.

For det første fikk jeg en bedøvelse som ikke kjentes i munnen i det hele tatt. Tenker da på held doven og prikking å stikking, nei kjente ikke jeg var bedøvet, men jeg kjente jo ikke annet en ising i tanna mens han holdt på heller.

Hadde hørt noen ekle rykter om "krone" og at dette ville bli en kostnad på 6000-7000 tusen, så jeg hadde så og si bestemt meg for å bare legge i en fylling, eller trekke tannen ut.

Men tannlegen anbefalt en porselen inplantat, og han "fotograferte" tannen etter å ha tatt ut den ødelagte fyllingen.
    Dette ble sent til en slags data, som fant formen på den manglende biten, men det ble ordnet ett stykke å legge i, fikk jeg kaffe og ett blad å lese i.

Når biten var ferdig, så var det bare sviss, svipp og litt puss. Så var tannen hel igjen.

Ble bare kjempe imponert, tannlege er ikke som før, det er sikkert å vist. Og hvorfor har jeg ikke valt privat før.

Ble også anbefalt tannbleking av både tannpleier og tannlege, så må vel bare innse at mine tenner er noe svarte. Tror jeg slår til på den, var ikke så dyrt som jeg regnet med det heller. Det vil koste 2000 kroner for en tannbleking.
    Tror jeg slår til, og håpe på hvite tenner til Torneroses bryllup

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Så bra at du hadde en fin opplevelse hos tannlegen

Jeg vurderer selv og bleke tennene. Men så lurer jeg på hvor hvite skal jeg bleke de? Kanskje ikke så pent med alt for hvite eller?????

2000 kr. var ikke så ille, jeg har hørt folk betale 4000 kr.

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Vet at søskenebarnet mitt betalte en sum for *skinna* han måtte få støpt for å kunne bleke. Den kosta en god del,og så for selve blekingen etterpå. Tror det kom på rundt 4000. Men så kan den greia brukes om og om igjen,og etter blekinga hos tannlegen kan han kjøpe en gele av tannlegen å vedlikeholde fargen med å bleke hjemme. Han e veldig fornøyd med resultatet.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Ikke pent med for hvitt, det ser teit ut synes jeg hehe

Godt du overlevde tannlegen Fille =)

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Skjønner godt du ble imponert jeg, 200,- er jo ingenting jo

Klem fra Gullet

Tilbakemelding til dagboken, trykk på bildet

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Pippi, det høres ut som samme behandlingen. Og jeg fikk beskjed om at hele behandlingen inkludert å lage skinnen og forberedelser og slik ble 2000,-. Hadde sett mer for meg en pris rundt 4000-6000 kroner. Så nå føler jeg at jeg har råd til dette.

Jeg ble anbefalt at dette ikke burdes gjøre mer enn 1-2 ganger i året.
    Og den tannpastaen du skulle bruke for vedlikeholde, kostet rett under 200,- for en stor tube.
    Husker ikke nå hvor mange ml den var på.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Da er det gått mye ned de siste årene,men nå er det vel 4 år siden han fikk laga den skinna og han bruker den ennå. Han sier det er verdt hver en krone.

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    Da er det gått mye ned de siste årene,men nå er det vel 4 år siden han fikk laga den skinna og han bruker den ennå. Han sier det er verdt hver en krone.
    Kan kanskje variere litt i pris fra tannlege til tannlege, men 2000 i forskjell var kanskje mye, så da tror jeg nok at det har gått mye ned i pris.

Og hvis han mente det var verd hver krone, så skal jeg i allefall ta sats. Takk for info.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Ikke pent med for hvitt, det ser teit ut synes jeg hehe

Godt du overlevde tannlegen Fille =)
    Enig, det bør se ekte ut.

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av katinka Se innlegg
    Enig, det bør se ekte ut.
    Mine tenner er så svarte at alt kommer til å se uekte ut. Plutselig ett hvitt smil, men har ikke tro på at jeg kommer til å klare bleke dem sånn at det *Pling* her og der når jeg gliser.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Tror ikke man kan få dem helt hvite om de er mye misfarget,men man kan få dem flere nyanser hvitere. Det var slik jeg forsto det på søskenebarnet mitt,han har fine tenner nå,men ikke slike kritthvite som ser falske ut :)

+ Svar på tråd

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine