Ja tenkt å komme fra tannlegen etter å ha svidd av litt over 3000 kroner, så sitter man igjen med å være imponert :O
Jeg mistet ett stykke av en 12 år jeksel i August i fjord, treg som jeg er så ble ikke det reparert før i dag.
Jeg valgte å gå fra den offentlige tannhelsetjeneste til den private.
For det første fikk jeg en bedøvelse som ikke kjentes i munnen i det hele tatt. Tenker da på held doven og prikking å stikking, nei kjente ikke jeg var bedøvet, men jeg kjente jo ikke annet en ising i tanna mens han holdt på heller.
Hadde hørt noen ekle rykter om "krone" og at dette ville bli en kostnad på 6000-7000 tusen, så jeg hadde så og si bestemt meg for å bare legge i en fylling, eller trekke tannen ut.
Men tannlegen anbefalt en porselen inplantat, og han "fotograferte" tannen etter å ha tatt ut den ødelagte fyllingen.
Dette ble sent til en slags data, som fant formen på den manglende biten, men det ble ordnet ett stykke å legge i, fikk jeg kaffe og ett blad å lese i.
Når biten var ferdig, så var det bare sviss, svipp og litt puss. Så var tannen hel igjen.
Ble bare kjempe imponert, tannlege er ikke som før, det er sikkert å vist. Og hvorfor har jeg ikke valt privat før.
Ble også anbefalt tannbleking av både tannpleier og tannlege, så må vel bare innse at mine tenner er noe svarte. Tror jeg slår til på den, var ikke så dyrt som jeg regnet med det heller. Det vil koste 2000 kroner for en tannbleking.
Tror jeg slår til, og håpe på hvite tenner til Torneroses bryllup![]()

Svar med sitat

Bokmerker (linker)