+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 45

Tråd: 17. mai klær - til deg og ungene

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

17. mai klær - til deg og ungene

Hvordan står det til med 17.mai out*****n? Er det opptatt av hva du har på deg selv og hva ungene har på seg? Er det i boks?

Jeg kunne tenkt meg til å brukt bunad.... hvis den bare hadde passet. Det blir liksom så enkelt og greit å vite hva man skal ha på seg. Og man føler seg fin og pyntet og akkurat korrekt antrukket. Men, som sagt, har ikke bunad som passer. Så her blir det normalt pent antrekk, sort skjørt, sort topp og hvite smykker og dill og dall.

Poden har endelig de siste årene fått opp øynene for å kle seg skikkelig - så han har svart dress og rosa skjorte. Ferdig og greit. Men, de skal gå langt i toget -så det blir helt vanlige inngåtte joggesko til dressen. Brukte litt tid på venne meg til tanken, men det ser egentlig ganske kult ut.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Jeg har ingenting, og da mener jeg ingenting - ikke slik damer vanligvis sier at de ikke har noe så har de skapet fullt liksom, jeg eier ikke pen klær eller sko, og det er frustrerende, finner aldri noe som er pent og passer. Skal i bryllup til sommeren, det skal jo bli kult med t-skjorte og joggesko

Ungene har vanlige pen klær for å si det slik, er jo umulig å gå i kjole her 17.mai da frys man seg jo skakk. Eneste jeg skulle ønske de hadde var pen jakken, men orker ikke kjøpe noe for at de skal gå engang med den liksom. De vokser jo som ugress.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Har fryktelig lyst på en Finnmarksbunad,men er så sykt dyrt. Blir mest sannsynlig en pen bukse og topp på meg i år,kanskje skjørt.

Prinsen er over den verste dressperioden. Så han har ny kul jeans,og en knallrød genser med en svær stripete kamelon på. Den slynger seg over halve rygg og front på genseren T-shirten under er vanskelig å beskrive uten at den skal høres makaber ut. En blå avrevet fot med svær munn og digre tenner som glefser

Skoene er dritlekre,de er hovedsaklig svartskinn,med hvite reimer,og felter av blått og grønt skinn. veldig velig lekre om Lise hjelper meg en dag skal jeg legge inn bilde av gutten i hele stasen. Han har dessuten stripet håret

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    klart jeg trår til, må jo få vist frem gullet =)

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Skal få tatt bilde av han i morgen

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Lise - hadde vi samme mål rundt brystene? Jeg lurer på om jeg kanskje muligens har liggende en topp som kan passe deg. Den er utrolig fin, men for kort i livet til meg. Passer fint til pen sort bukse eller sort skjørt. Minn meg på at jeg skal sjekke det i morgen. Toppen er svinedyr og har blitt liggende ubrukt.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Lise - hadde vi samme mål rundt brystene? Jeg lurer på om jeg kanskje muligens har liggende en topp som kan passe deg. Den er utrolig fin, men for kort i livet til meg. Passer fint til pen sort bukse eller sort skjørt. Minn meg på at jeg skal sjekke det i morgen. Toppen er svinedyr og har blitt liggende ubrukt.
    Trur det - problemet er skuldrene mine, og overarmene, der er ekkel store de :smile:

jau skal minne deg på

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Minn meg på og få tatt målene dine..... men dette er en topp som er uten ermer.... så da kan det nok være at det går greit. Vi tar det i morgen.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    jeg har funnet meg en lekker kjole og bolero til som jeg skal bruke om to uker,da kommer tre finnmarksjenter på besøk og vi skal feire bursdagen min

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    De e go Kari =)

Heldig du som kan bruke kjole Pippi

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Kan være jeg passer den toppen om ikke Lise passer den

Hvorfor kan ikke du bruke kjole da ?

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Fordi ingen som har øyne som virker bør se meg i kjole

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    phø bare noe du tror

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Har ikke tenkt å kjøpe noe nytt nei. Så plutselig at jeg hadde to kjoler til Sara fra ifjior som ikke er brukt i det hele tatt. Heldigvis passet de...så kjøpte jeg en tøff dongeri jakke til henne i Lisboa. Daniel har dress fra ifjor..men tipper han nok stiller i dongeri. Jeg stiller i sort bukse og en eller annen topp. Skoproblem har jeg og, men til buske er jeg ikke så nøye. har noen sorte ganske fine helt vanlige sko.

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Begge gutta har heldigvis klær. Marius har veldig lyst på dress, men jeg er så "stygg" at jeg kjøper ikke dress til ham for 17. mai + at vi skal i en konfirmasjon...og så er han kanskje ferdig med å pynte seg for en stund igjen og når den må frem er den for liten...han har ikke stoppet å vokse. Håkon vil ikke ha på bunaden, men den saken er vi ikke helt ferdig med...
    Selv skal jeg ha bunad. Den var passe i år også, gitt. Mamma vant veddemålet,-jeg trodde nemlig at den måtte sys ut.

Det var out***** her :)

-Tone-

+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist

Lignende tråder

1. Gaver til ungene
    av Klara i kategorien Jul
    Svar: 14
    Siste innlegg: 29-12-07, 20:26
  2. Hvor er ungene?
    av Lise i kategorien Generelt om barn og familie
    Svar: 24
    Siste innlegg: 20-12-07, 21:08
  3. Digitalkamera til ungene
    av Klara i kategorien Barneutstyr
    Svar: 6
    Siste innlegg: 16-03-07, 23:06
  4. Hva skal du ha på deg (og ungene) 17.mai?
    av cammie i kategorien Merkedager og høytider
    Svar: 17
    Siste innlegg: 23-04-05, 10:07

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine